salud, dinero y amor - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Laura Jong - WaarBenJij.nu salud, dinero y amor - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Laura Jong - WaarBenJij.nu

salud, dinero y amor

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

19 Juni 2006 | Spanje, Murcia

Hoi!

Eigenlijk zou ik vandaag naar een bedrijf gaan om dingen aan een autoclaaf te gaan meten, maar toen ik op m´n stage kwam, waren ze al weg! :-( Tja, ze hadden me niet gezegd dat ik eerder moest komen ofzo, dus ben ik gewoon op m´n normale tijd naar m´n stage gegaan. Volgende keer maar even 10 keer vragen wat we precies gaan doen als we weer naar een bedrijf gaan...
Zaterdag ben ik naar het strand (Murcia ligt idd redelijk dicht bij het strand, Martine :-)) gegaan. Er waren een paar meiden al om 10 uur ´s ochtends ernaartoe gegaan, maar ik ben wat later gegaan.;-) Ik heb ten eerste niet zo´n zin om te verbranden en ten tweede kan ik nu op zaterdag uitslapen, omdat ik hier niet hoef te werken, dus moet ik er wel even gebruik van maken natuurlijk!
Het strand waar we naartoe zijn gegaan ligt op zich redelijk dicht bij Murcia. De bus rijdt echter langs alle kleine dorpjes, dus duurt het zo´n anderhalf uur voordat je er bent. Dat vind ik op zich niet zo erg, maar op de heenreis zat ik naast een man die behoorlijk naar zweet rook en ook nog eens half onderuit gezakt zat (=tegen mij aan..), bluh..
Maar goed, dit strand vind ik erg mooi, dus dat maakte weer veel goed!
´s Avonds ben ik eerst naar een verjaardagsfeestje gegaan van een meisje dat ik eigenlijk niet kende. Wel raar natuurlijk, maar met de feestjes van de studenten hier is het vaak: hoe meer mensen, hoe beter en als je je eigen drinken meeneemt, is het helemaal prima!
Daarna zijn we nog met een aantal uit geweest. Op een gegeven moment was een halfdronken Spanjaard tegen me aan aan het blaten over iemand die een aantal wijken in Amsterdam had ontworpen. Niet bijzonder interessant dus, zeker niet omdat ie net iets teveel in m´n intieme zone stond..
Gelukkig kwam m´n huisgenootje eraan, die me professioneel van die kerel verloste, hihi!!
De volgende dag, na weer veel te weinig slaap, aangezien het hier pas rond een uurtje of 2 druk wordt met uitgaan, ben ik naar de bergen rondom Murcia gegaan. Samen met 3 meiden uit Zwitserland, Zweden en Duitsland hebben we die berg even mooi bedwongen, want het was nog best een stuk! Onderweg hebben we (wandel)liedjes in onze eigen taal gezongen, echt grappig! Het schijnt trouwens dat er best een groot verschil tussen Zwitser-Duits en gewoon Duits is..
Na onze wandeling van uitendelijk zo´n 3 uur, hebben we nog even wat gedronken bij het cafeetje dat bij ons startpunt was. Dit cafeetje staat op het terrein van de kerk; zou iedereen na de mis daar een biertje gaan drinken??

  • 19 Juni 2006 - 11:26

    Paula:

    (Jaaaaaa, Josien ik ben weer de eerste!)
    Laura heb je een mailtje gestuurd met wat foto s
    Onze ciclomotor waar we Spanje onveilig mee maken.
    Die Spanjaard die in Amsterdam een aantal wijken maakte kent toevallig geen Ieneke Kleinloog?

  • 19 Juni 2006 - 14:00

    Josien:

    Inderdaad ben je de eerste Paula, hoe is het met de tuin?
    Ik heb geen email van Laura ontvangen w.b.t. je ciclomotor, ik hou me aanbevolen Laura.
    Ik ben blij dat je vriendinnen je van de verkeerde spanjaarden verlossen, eind juli hopen we een weekje naar Spanje te gaan als de vluchten tenminste niet zo erg duur worden.
    Succes met je onderzoekjes

  • 19 Juni 2006 - 14:48

    Hillechien:

    Een biertje drinken na de kerk? Zou zo maar kunnen. In Schotland was de meeting place na de kerk de plaatselijke shop...

  • 19 Juni 2006 - 18:47

    Olga:

    Yoo Lau!
    Waarschijnlijk een katholieke kerk als ie zo dicht bij de kroeg staat. Dat hebben ze in Beek ook (dorpje waar ik ben geboren). Prachtig geloof ik dat toch ook. Vooral achterin de kerk gaan zitten omdat je er dan als eerste weer uit kunt en zsm in de kroeg zit. Jeuh!
    Die bus klinkt als lijn 50 naar Arnhem, lekker vertrouwd dus? :P
    En joh, ik doe niet anders dan feestjes bezoeken van mensen die ik niet ken. Er dr is altijd wel iemand die t interessant vindt om met een Nederlandse te praten, en ook altijd wle iemand waar ik dan weer van verlost moet worden :S. Gelukkig had ik daar Gina voor zaterdag. haha! Tsjeezus, beginnen ze tegen jou ook de hele tijd over de deltawerken te zeuren? Doe mij maar iemand die over architectuur begint dan... Bovendien heeft geen enkele Amerikaan iets anders in NL gezien dan Amsterdam, dus ben ik meestal snel uitgekletst.

    Yooo, wij moeten ook meer feestjes in tuinen met eigen drank meenemen organiseren. Ik ben fan! Op die manier worden er nml veeeel meer feestjes georganisserd omdat t niet zo duur is. Ik stel bij deze mijn tuin (balkon?) ter beschikking voor een echte American party!

    Doegie! Succes met je autoclaaf als je die nog een keer te zien krijgt.

    Olga

    P.S. Mijn Spaans is waarschijnlijk weer eens bagger, maar wat betekent 'salud, dinero y amor'? Klinkt nml als 'proost, geld en liefde'... 'Proost' snap ik, maar geld en liefde??? Heb je niet alles verteld in je weblog of snap ik t nou niet?

  • 20 Juni 2006 - 09:22

    Martine:

    Ha laura!!
    Gelukkig zit je nog een beetje dicht bij het strand. Is een fiets kopen echt geen optie dan? Al is het alleen maar om naar het strand te gaan?! Zo'n zwetende man naast je lijkt me ook niet echt aangenaam (understatement of the year!!!). Dat ze zo heerlijk half-half afspraken maken komt me heel bekend voor. Ik voel me hier al echt een zeikerd als ik voor de 3e keer vraag hoe laat we nou precies waar hebben afgesproken, maar goed, ze veronderstellen dat iedereen het elkaar wel verteld als het weer veranderd...niet dus! Handig...
    Ook super dat je lekker door de bergen kunt lopen. Heerlijk toch, al die mooie natuur om je heen! Geniet er lekker van! Tot snel!

    Kus!

    ps. Olga, ik stem ook voor dat soort feestjes. Ik heb wel een achtertuin en die stel ik bij deze beschikbaar :D

  • 20 Juni 2006 - 10:38

    Elsbeth:

    Hey Laura!
    Als eerste ga ik je bedanken voor het kaartje uit Murcia! Ziet er mooi uit. Ik kan me voorstellen dat het met een lekkere avondtemperatuur en leuke mensen om je heen, een fantastische plaats is om een goede borrel te drinken! Mooi hoor!
    Voor de rest heb je dit weekend duidelijk weer niet stil gezeten. Goed dat je ondanks het warme weer toch nog de moeite hebt genomen om een wandeling te maken!
    Die feestjes moeten we inderdaad misschien ook maar eens in gaan voeren in Nederland. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Wel lekker dat je daar gewon naar het strand kunt om te zwemmen. Daar is het hier toch net ietsje te koud voor.... Maar goed dat maak ik wel weer goed in Oktober :D

    Groetjes,
    Elsbeth

  • 22 Juni 2006 - 22:04

    Liset:

    Hola guapa,
    Die Latino's kunnen inderdaad heel goed dansen, maar ik kan ook nog wel een paar nadelen opnoemen hoor. Wees maar niet jaloers. En daarbij komt dat jij nog profesionele huisgenootjes hebt die je van stomme kerels verlossen. Die ontbreken er bij mij nog wel eens aan. Ben je inmiddels al niet bruiner dan ooit na al die strand- en wandeltochtjes.
    Un beso y un abrazo muy fuerte
    Liset

  • 22 Juni 2006 - 23:11

    Olga:

    Lau!
    Bedankt voor je kaartje!! Jeeeej! Komt boven mijn laptop aan de muur te hangen! THNX!
    Liefs! Olga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 59164

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: