veilig geland - Reisverslag uit Veracruz, Mexico van Laura Jong - WaarBenJij.nu veilig geland - Reisverslag uit Veracruz, Mexico van Laura Jong - WaarBenJij.nu

veilig geland

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 December 2008 | Mexico, Veracruz

Hoi allemaal!

Hierbij een berichtje vanuit Veracruz, een strandplaatsje aan de Golf van Mexico.
Ruud en ik zijn goed aangekomen in Mexico. Nadat we geland waren, zijn we voor 2 peso (= 10 cent!!!) met de metro door de stad gecrossed om bij ons hostel aan te komen. Het hostel was in het midden van de stad, dus erg handig om vanaf daar de stad te bekijken. Het eerste wat ons opviel was de ijsbaan in het midden van de Zocalo, het grote plein, Ja, je hoort het goed, die gekke Mexicanen willen midden in de stad schaatsen wanneer het buiten zo´n 25 graden is...
Op dag 2 hebben we een stadswandeling gemaakt en de kathedraal bekeken en er zelfs opgestaan; ze lieten ons daar de klokken zien. Deze worden allemaal door mankracht aangezwengeld, dus er zat daar zo´n 5 man elk kwartier aan de touwen te trekken, ongelofelijk he?
Sowieso zijn er hier best wel veel dingen die door mensen worden gedaan, terwijl dat in Nederland echt niet zo zou zijn. Denk bijv. aan een agent die het verkeer staat te regelen terwijl de stoplichten het prima doen...
Na Mexico stad zijn we met de bus naar Puebla gegaan, een erg leuk koloniaal stadje. Daar staat de grootste kathedraal van Mexico, dus die hebben we natuurlijk ook even bezocht! er zijn best veel studenten in Puebla en op een gegeven moment kwamen ze met een groep van ong 15 met leraar om ons in hun gebrekkig engels over Nederland te vragen en wat we van Mexico vonden, voor een opracht denk ik. Wel grappig hoor, in Nederland zou je echt niet met zo´n groep op pad gestuurd worden.
In zowel Mexico stad als Puebla was het ´s nachts behoorlijk koud, dus het is heerlijk om nu weer aan de zee te zitten.
Gisteravond konden we dan ook zonder problemen naar de salsa-bandjes luisteren die overal op straat stonden te spelen. Het schijnt dat hier in heel december het één groot feest is met elke avond muziek ed., echt gaaf!
Ruud en ik kwamen aan de praat met 2 mexicanen en die hebben ons meegenomen naar een regeatton (schrijf je dit zo?) discotheek, wat een belevenis zeg! er werd zo´n anderhalf uur lang een soort show opgevoerd waarbij mensen uit het publiek werden gehaald ed. Je zou zeggen dat iedereen op een gegeven moment wel weer zelf zou willen dansen enzo, maar de Mexicanen bleven allemaal rustig zitten kijken totdat het afgelopen was, grappig hoor.
Hopelijk gaat alles goed in Nederland, groetjes aan iedereen!

Laura

  • 15 December 2008 - 23:09

    Miranda:

    He Lau,
    Jé, ik ben de eerste die reageert op dit berichtje. Waarschijnlijk omdat iedereen in NL op dit moment slaapt :-)
    Schaatsen met 25 graden... haha. Hier is het nu zo koud dat niemand buiten wil schaatsen, dit weekend was het -31! Brrr.
    Veel plezier met de reis. Geniet er maar van.

    Liefs Miranda

  • 16 December 2008 - 08:13

    Marloes:

    Hej! En wat vond je van regeaton? In cuba heb ik dat ook veel gehoord en daar blijven ze ook zitten kijken! Veel plezier nog daar! X marloes

  • 16 December 2008 - 08:14

    Elsbeth:

    Goed bezig hoor! Geniet ervan, en hou ons maar op de hoogte!
    Veel plezier nog!

    Gr.elsbeth

  • 16 December 2008 - 10:05

    Paula:

    Hoi laura,
    Een leuk bericht,ik zie het gewoon voor me.
    Ik hoop dat de klokkeluiders hun oren beschermen of al doof zijn.
    Heel veel plezier nog en tot gauw liefs en kus X

  • 16 December 2008 - 12:18

    Hoi Laura:

    leuk om te lezen wat jullie weer beleven.
    Komen er nog foto`s van de plaatsen die jullie bezoeken?
    Geniet ervan
    Josien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 59139

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: