jammewattes? - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Laura Jong - WaarBenJij.nu jammewattes? - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Laura Jong - WaarBenJij.nu

jammewattes?

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

14 Juni 2006 | Spanje, Murcia

Hoi!

Ik had echt superveel reacties op m´n vorige log, echt leuk! Zeker omdat er een aantal in het Spaans waren :-)

Afgelopen donderdag was er een afscheidsfeest voor de Erasmus studenten, omdat de meeste nu langzaamaan weer naar huis gaan. Het feest was in de plaza de Toros, waar ook stierengevechten gehouden worden, echt super! Er zijn allemaal barretjes onder de tribunes en in één van die barretjes was het feest. Ik weet niet of de plaza de Toros echt oud is, maar zo zag het er wel uit; een laag plafond, alle muren van baksteen en een bunker (nee, niet die in Wageningen ;-)) achtig uiterlijk. Ze draaiden alleen wel house muziek, wat er dan weer niet zo heel erg bij paste.. Als het me lukt om een foto bij dit bericht te plaatsen, dan zijn de andere 2 mensen m´n huisgenootje Paola en Marco, ook een Italiaan!
In de plaza de Toros rookten best veel mensen, net zoals bijna alle Spanjaarden. Ze hebben in Spanje wel sinds kort een wet dat er in bepaalde openbare gebouwen niet gerookt mag worden. Echter in alle barretje en cafetaria´s hangen er bordjes dat er wél gerookt mag worden! Net alsof je juist moet... Maar m´n vader vertelde me dat als een gelegenheid kleiner is dan een bepaalde oppervlakte er wel(!!!) gerookt mag worden. De omgekeerde wereld dus in Spanje...:-)
Vrijdag was dus de dag van de regio van Murcia. Op zich was er niet veel te doen, dus ben ik lekker met Katja naar het zwembad geweest. Het is een buitenzwembad waar je ook plaats hebt om te zonnen. Ik was daar een broodje aan het eten, komt een beveiligingsman (één van de vele...) op me af dat ik niet mag eten! Nouja, ik ben toch buiten...? Ook roken mocht daar niet. Als je dus een hele dag in het zwembad bent, moet je per sé naar het barretje om te eten/roken. Weet je, ik ben steeds blijer dat ik niet rook, hihi!!
Het voetbal wordt hier uitgezonden op een zender die wij niet goed kunnen zien in m´n huis, helaas. Dus dat wordt barretjes hangen voor me! Zondag ben ik met huisgenootje Anja en haar vriend Roberto (ook al Italiaan..) Nederland-Servië gaan kijken. Er was daar ook een Argentijn en die hoopte natuurlijk dat NL ging verliezen, maar dat deden we lekker niet, jippie! Ik heb al met ´m afgesproken om Nederland-Argentinië samen te gaan kijken, hopelijk komt het dan ook ook goed met NL!
Gisteren ben ik op bezoek geweest bij een bedrijf dat onder andere veel jams maakt. Ze maakten echt de meest rare smaken; o.a. watermeloen, courgette en mijn favoriet: gegrilde paprika! Ook heb ik rode wijn- en bier-jam geproefd, ook heel bijzonder.
Ik heb 2 potjes paprika-jam mee naar huis kunnen nemen, echt super!
Daarna ben ik op bezoek geweest bij CEBAS, een onderzoeksinstituut waar ik ook contact mee gehad heb om daar stage te lopen. Uiteindelijk heb ik er dus voor gekozen om hier stage te lopen. Ik ben daar nu heel blij mee, want het CEBAS lijkt qua apparatuur en onderzoek veel op de uni, dus anders had ik misschien veel van hetzelfde gedaan.

  • 14 Juni 2006 - 12:52

    Paula:

    graag twee potjes bierjam voor monte carona,en wat doen die italianen hier toch?

  • 14 Juni 2006 - 13:06

    Josien:

    Hoi Paula,
    Volgens mij zit je de hele dag te kijken of Laura emailt, wat ben jij snel met je reactie zeg, dit mag wel even he Laura ertussendoor, groetjes ook aan Paul
    Sterkte met de armte Laura groetjes van Josien

  • 14 Juni 2006 - 14:21

    Laura:

    Tuurlijk mag dat tia! Gezellig wordt het zo op m´n site :-) Ik moet nog even kijken wanneer ik weer naar pap en Paula ga, maar ik heb nog t/m 16 aug, dus als ik er dan weer ben kunnen we even kijken of jullie dan ook in Spanje zijn!

  • 14 Juni 2006 - 17:09

    Olga:

    BIERJAM!! Jaaa! Stuur eens een potje op! Haha! Volgens mij is t niet te eten, maar ze zullen t hier vast op een bagel smeren.
    En ben jij net zo verbrand als ik aan t zwembad? :S
    Ik wil hier nog steeds een keer naar een rodeo gaan, lijkt me supergaaf, maar ik weet niet waar ik kan vinden waar en wanneer dat is.
    Stom he dat alle leuke mensen van de zomer weggaan? Heb ik hier ook last van, maar misschien komen er wel hele leuke mensen voor terug :D

    Geniet er nog maar ff van daar, klinkt allemaal nog superleuk! Ik ga straks een stukje stage skippen en Duitsland-Polen kijken, moet natuurlijk wel prioriteiten stellen.

    Liefs! Olga

  • 14 Juni 2006 - 20:07

    Martine:

    Ola!!!
    Wat leuk dat je al die bedrijven gaat bekijken. Is dat gewoon op eigen initiatief?! Die jams klinken wel vies eigenlijk...lust je echt paprikajam?!
    Ligt Murcia niet dicht bij het strand? (of maak ik nu een hele stomme opmerking?). Nou, tot spreeks! Veel succes weer met alles!

    Kus!

  • 14 Juni 2006 - 20:27

    Liset:

    Hola,
    Como estas? Aqui todos bien y con mi dedo tambien. Entonces es posible para hacer algunos cosas in Costa Rica en este momente. Yo deseo que este es posible despues cinco semanas tambien, por que yo quero viajar con mi tio en agosto. Quando yo estoy en los Paises Bajos yo quero practicar espanol. Esta bien, verdad?
    Un beso para ti.
    Set

  • 15 Juni 2006 - 10:51

    Elsbeth:

    Hey Lau,
    Ja, eindelijk heb ik even rustig je log door kunnen lezen! Internet werkte zomaar weer eens een keertje!
    Ook ik ben verrast door de vreemde combinaties die ze maken voor de jam. Maar goed als jij zegt dat het smaakt, dan zal daar wel wat van waar zijn he!
    Inderdaad jammer dat er veel studenten vertrekken! Dat wordt rustig. Of nee, daar komen veeeeeeeeel leukere studenten voor terug! :) Altijd positief blijven.
    Het begint al aardig op te schieten voor je zeg, nog maar twee maandjes! Jeetje! Nog steeds volop zon en bloedheet??

    X Elsbeth

  • 17 Juni 2006 - 16:05

    Hillechien:

    Hi Lau!!
    Super dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. Je bent al echt geïntergreerd in Spanje. Je komt toch wel weer terug he?
    Liefs, Hillechien

  • 18 Juni 2006 - 11:41

    Ruudje:

    Hé Laura!

    Vreemde rookregels daar, maar ja, wel goed dat het in sommige openbare gebouwen al verboden is, moeten ze hier ook eens mee beginnen in kroegen enzo, ruiken je kleren en je haar ook eens wat frisser als je thuiskomt :).
    Wat geweldig dat ze daar allerlei soorten jam maken! Dat wil ik wel eens proeven ;). Over een week of 3 hoop ik in Murcia te staan en dan gaan we eens ff uitgebreid vakantie vieren. Daar ben ik tegen die tijd ook wel aan toe denk ik :). Succes, tot over drie weekjes!!

    Ruud


  • 20 Juni 2006 - 22:17

    Piebe:

    lauradejong@waarbenjij.nu
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 59161

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: