luchtkasteel - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Laura Jong - WaarBenJij.nu luchtkasteel - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Laura Jong - WaarBenJij.nu

luchtkasteel

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 Juni 2006 | Spanje, Murcia

Hoi!

Afgelopen woensdag heb ik de wedstrijd Nederland-Argentinie onder andere samen met een Argentijn gekeken. Ik was stiekem toch wel blij dat de wedstrijd niet super belangrijk was en dat het niet zoveel uit zou maken wanneer Nederland zou verliezen.. Maar, zoals ik al had voorspeld in m'n poule, werd het 0-0! (Helaas had ik de wedstrijd van gister niet goed voospeld, anders was Oranje nu niet al thuis :-()
Daarna zijn we naar een café gegaan waar ze vaak concerten hebben. Nu was er ook een concert, van een Argentijnse band (hoe toevallig!), klonk erg leuk! Ook hier weer waren overal stoelen en tafeltjes neergezet voor het podium. Echt zo raar vind ik dat ze dat doen in Spanje; bij zwingende muziek hoor je lekker te kunnen dansen, toch?
Vrijdag was de verjaardag van Katja. Je kan hier in een bar voor 40 euro een fust bier kopen van 50L en dan kan je iedereen die je kent in die bar een stempel geven en die mogen dan gratis bier halen. Normaal is het bier 3 euro per glas, dus hoe ze het eruit halen snap ik niet, maar wel handig voor als je een feestje wilt geven! Het enige vervelende aan die bar is, is dat het er blijkbaar nogal vies is; toen wij er binnen kwamen, waren er nog niet zoveel mensen, maar wel kakkerlakken! Een aantal meiden sprongen gelijk de bar weer uit, hihi! Maar goed, ik heb makkelijk praten, want ik had redelijk dichte schoenen en geen slippers aan... Echt, ik begin steeds meer een hekel aan die beesten te krijgen. M'n huisgenootje zei me laatst ook dat ze 's nachts 'krioel'-geluiden had gehoord op het balkon (onze kamers grenzen beiden aan het balkon). Nu kon ik vannacht niet zo goed slapen en jahoor, wat hoor ik; kakkerlakkengeritsel! GATVER!!! Tja, toen kon ik al helemaal niet meer slapen....
Zaterdag was er een afscheidsfeestje van een vriendin van me, ze is zondag weer terug gegaan naar Duitsland. (de grote leegtrek begint...) Haar kamer was in de 4e en hoogste verdieping van het appartement en het was me een partij warm daar! Het begint hier echt zomer te worden met overdag niet onder de 33 graden en nu krijgen we ´s nachts dus ook warmte...pff...
Maar, ondanks de warmte, ben ik zondag toch samen met Linda (uit Zweden) het kasteel van Alicante wezen beklimmen! Er is ook een lift naar boven, maar we hadden bedacht dat je dat niet het ultieme vreugdegevoel kunt bereiken als je bovenop staat, dus hebben we naar boven gelopen. Het is best mooi aangelegd, met planten en bestrating enzo (alleen helaas niet zoveel bomen..). Dus dat we helemaal leegliepen door al het zweten, werd er al een beetje door goed gemaakt. Eenmaal boven hadden we echt een super uitzicht; de stad, de haven en de zee kon je allemaal goed zien, erg gaaf.
Na een afdaling die 10 keer zo snel leek te gaan, hebben we nog even snel een duik genomen in de zee. Het was even snel, want we wilden natuurlijk wel op tijd zijn voor de wedstrijd van NL! Redelijk op tijd kwamen we aan bij het busstation, blijkt dat alle bussen naar Alicante vol zaten, aargh!!! Echt, meer bussen inzetten, daar doen ze hier niet aan!! Dus wij half rennend naar het treinstation om daar een ENORME rij wachtenden voor het loket te vinden...
Maar, na een uitleg van 5 minuten van een medewerker terwijl onze trein over 10 minuten vertrok, bleek dat we ons kaartje ook bij een automaat konden halen. Daar probeerde ik m´n tientje in te stoppen omdat ik geen kleingeld had, maar hij wilde hem niet opeten..AAAHHH! Dus, eerste de beste winkel ingerend om te wisselen, wat precies een gokhalletje bleek te zijn mét wisselautomaat :-) om te wisselen, weer terug om kaartje te halen, rennend naar de trein om me daar als een sardientje tussen alle andere mensen te proppen en....pas 10 minuten later vertrekken we...
grmph
Maar, ik was tenminste precies op tijd om Nederland te zien verliezen ;-)
Gisteren was ik voor Zwitserland en die verloren ookal, dus ik hoop heel hard dat het wat gaat worden met Spanje vanavond!

Liefs!

  • 27 Juni 2006 - 13:57

    Hillechien:

    Sorry, mijn schuld dat Nederland verloren heeft: ik had 1-0 voor Portugal voorspeld en had de wedstrijd waarin Nl met 2-1 won (tegen Ivoorkust?) ook al goed voorspeld, dus had ik t kunnen weten he...
    EXCUSES aan heel NL ;-)

  • 27 Juni 2006 - 14:45

    Mieke:

    Hey Laura,

    En hoeveelste sta je nu in de poule na je voorspellingen?
    Zover ik heb gehoord hebben de NL fans in Wageningen zich in kunnen houden en is er niets ernstigs gebeurd...

  • 27 Juni 2006 - 17:07

    Danny:

    Wel lekker dat je met Spanje nu een tweede favoriet hebt, dan heb je dubbele kansen!! Zal vast wel een temperamentvolle wedstrijd worden.. Ik denk dat het 2-0 voor Spanje wordt, maar ik sta op mijn werk onderaan met de poule dus aan deze voorspelling heb je niet zo veel :-)

    Dat het 's nachts te warm is, daar hebben we hier in Nederland nog weinig last van.. Ben afgelopen weekend in Kopenhagen geweest en daar was het gelukkig wel heerlijk weer! Is trouwens ook een hele leuke stad :)

    Veel plezier vanavond met de wedstrijd!!




  • 27 Juni 2006 - 19:47

    Olga:

    Ja hoor, anders typ ik ff een hele verhaal, slaat mijn puter op hol en ben ik mijn verhaal kwijt....
    Het ging iig over kakkerlakken haarlak. Gaan ze prachtig van glimmen en bijkomend voordeel is dat ze dan niet meer lopen en je ze dus met stoffer en blik van t balkon kan tiefen. Prima spul! Hier in huis een bus kakkerlakverdelger gevonden, dus was al bang dat die bus daar niet voor niets stond, maar nog geen engerds gezien hier (geen kakkerlak-engerds dan).

    Jeeej! Doe mij ook een fust bier voor weinig! Geef ik meteen een feestje! Is een fust bier in de Woeste Hoeve niet een eurootje of 140? Pfff... Nou ja, afstudeerfeest komt er zowiezo aan binnen nu en een half jaar!

    Liefs!

    Olga

  • 27 Juni 2006 - 20:32

    Paula:

    hee Laura je staat bovenaan in de poole, hartstikke goed van je.
    Het was hier wat koeler met een lekker zeewindje werd het vandaag 27 gr.
    Je vader heeft vandaag het nieuwe zwembad schoon gemaakt, een hele klus.
    hadden die slimmerikken de pomp verkeerd aangesloten maar dat is vanmorgen weer hersteld.
    cuando te veo?
    beso,beso beso

  • 28 Juni 2006 - 02:54

    Laura:

    Onee lau en dan heeft Spanje ook nog eens verloren!
    Voor de rest een mooi verhaal. Gave dingen en dat fust bier....niet verkeerd ;)

    Groetjes,
    Elsbeth

  • 04 Juli 2006 - 16:52

    Liset:

    Hola chica,
    Como estas? Muchas gracias para la carta! Yo la he pegado arriba mi cama. Hoy yo tengo que trabajar mucho por que ayer fue un dia muy mal. Hace mucho calor esta semana y yo quero ir afuera, pero tengo que trabajar dentro de la casa por que necesito un computador. Despues tres las semanas voy viajar con mi tio. Yo he escuchado que Ruud viene proxima semana. Suerte! Un beso y un abrazo muy fuerte de tu amiga en Costa Rica.

  • 04 Juli 2006 - 21:09

    Ruud:

    Hé laura,

    Geweldig, mooie avonturen weer :). Grappig berichtje van Liset trouwens, het enige dat ik begrijp is dat er staat dat ik volgende week kom, of iets dergelijks. Komende zondag gaat het inderdaad gebeuren :) :), ik heb er echt zin in, alleen die kakkerlakken staan me niet zo aan, haarlak in de aanslag houden lijkt me ;).

    Tot zondag!

    Ruud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 59150

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: