mini road trip - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Laura Jong - WaarBenJij.nu mini road trip - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Laura Jong - WaarBenJij.nu

mini road trip

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

07 Juni 2006 | Spanje, Murcia

¡Hola!

Dit weekend heb een heerlijk vakantiegevoel te pakken gekregen, echt super! Alleen ben ik nu wel verkouden en moet ik gewoon werken (nouja, t/m donderdag dan, want vrijdag is het de dag van de regio van Murcia :-)), wat weer wat minder is.
Een vriendin van me (Katja, uit Zwitserland) had me gevraagd of ik met haar en een vriendin paar dagen weg wilde. Ik moest hiervoor wel vrijdag vrijnemen, maar dat was geen probleem toen ik vertelde dat ik rond ging reizen in Spanje (ik kreeg meteen 20 mogelijke reisbestemmingen naar m´n hoofd geslingerd, haha!).
We gingen een auto huren, alleen ging dat helaas niet zo makkelijk.. Je moest een bevestiging krijgen via e-mail (????) voordat je een auto kreeg. Maar, uiteindelijk hebben we die gelukkig toch gekregen en konden we op weg naar Valencia. Helaas kon ik niet rijden, omdat ik niet mee was gegaan naar de autoverhuurder om m´n gegevens te geven, maar was ook wel weer zo relaxed natuurlijk. Eenmaal in Valencia zijn we begonnen met wat tapas (zoals het hoort natuurlijk ;-)) en hebben we een hostalletje gezocht. Een Italiaanse vriend van m´n huisgenootjes woont in Valencia om daar een jaartje te studeren, dus we hadden op zich best bij hem kunnen blijven slapen. Maar de andere 2 meiden vonden het een beetje raar idee denk ik.
In Valencia begint binnenkort de America´s Cup (zeilrace) en daardoor wordt en is de stad nu behoorlijk opgeknapt. Ik weet niet of het daardoor komt, maar die stad is mooi!!! Overal historische gebouwen, maar ook de woonappartementen zijn echt super mooi.. Vroeger stroomde er een rivier door de stad, maar die staat nu droog en zijn er in de plaats daarvan sportvelden en parken in de rivierbedding, wel een apart gezicht.
´s Avonds hebben we weer tapas gegeten, met een clara erbij. Clara is bier met 7-up. Noemen we dat in Nederland nou een sneeuwwitje? Ik weet het niet meer...
Maar goed,
De volgende dag zijn we, met een tussenstop om te lunchen op het strand van Gandía naar Altea, een klein dorpje, gegaan. Ik was er op zich al een keer geweest, maar pap had ons dit dorpje aangeraden en ik vond het op zich wel leuk om er nog een keer heen te gaan. De andere 2 meiden vonden het een super geweldig dorpje, echt cool! De hele tijd riepen ze uit hoe mooi het was en hoe leuk, haha! (het is ook zeker een leuk dorpje hoor ;-))
Een vrouw in een sieradenwinkeltje vertelde ons dat het 23 juni groot feest is; het feest van de boom.. De jeugd draagt dan een boom naar het centrale plein. Ze vertelde dat ze water en wijn meenemen, wijn om te drinken en water om af te koelen, haha! Maar misschien wel leuk voor jullie om erheen te gaan, pap?
Op zondag zijn we naar een strand redelijk vlak bij Murcia geweest. Het schijnt dat daar ook een deel voor nudisten is, dus toen ik aan m´n collega´s vertelde dat ik daar heen was geweest, vroegen ze meteen of ik nudisten had gezien..
Daarna zijn we naar huis gegaan om te douchen en te eten en vervolgens hebben we, om het weekend goed af te sluiten, nog even een biertje gedronken in het centrum.

Ik moet toch wel zeggen dat de radio in Spanje behoorlijk belabberd is.. De Spaanse muziek gaat nog wel, maar de engelse... Ik begin al behoorlijk Celine Dion, Whitney Houston en Toni Braxton-moe te worden, bluh.
Gelukkig ga ik als ik net 2 daagjes terug ben in NL (ik kom 16 augustus terug) naar Lowlands, kan ik me daar even uitleven op muziek met iets meer ritme...:-)

  • 07 Juni 2006 - 13:58

    Mieke Jansen:

    Klinkt goed allemaal wat je daar doet! Beetje jammer dat de muziek niet helemaal is wat je ervan hoopt (ze geven zeker geen muziekgarantie ;) )...
    Hier begint het weer lekker weer te worden! Dus kunnen we weer een beetje bijkleuren, voordat jij terug komt.

    Veel plezier daarginds!

    Mieke

  • 07 Juni 2006 - 13:59

    Miranda:

    He Lau,
    Lekker rondreisje gemaakt hoor ik?! Ik ga hetzelfde doen ongeveer. Ik blijf 2 dagen in Valencia en ga dan het weekend naar Gandia. Pas na het weekend ben ik anderhalve dag in Murcia te vinden, dus op maandag 3 juli. Ik hoop dat we elkaar dan kunnen zien!!!! Ik heb al echt zin in de vakantie, begin aardig moe te worden van mij av....
    Groetjes en tot gauw,
    Miranda

  • 07 Juni 2006 - 14:10

    Jeanine:

    Ha die Laura,
    Kicke man.. lekker een weekendje weg. Heb ik ook afgelopen weekend gedaan. Ik kan je vertellen dat de Lesse in de Ardennen nu erg hard stroomt en heel koud is!! M'n leven gewaagd in die kano toen we van de waterval af moesten. Bijna om, dus daarna hozen geblazen!
    Groetjes, Jeanine

  • 07 Juni 2006 - 20:05

    Olga:

    Hoi Lautje!
    Gaaf zo'n reisje! EN ook gaaf dat t zo'n lekkere eetcultuur is daar! Ik mis dat samen eten heeeel erg. Nou ja, vanaaf bbq-en met de Napperts (Davis-versie), wordt vast leuk.
    Het lijkt wel of die Murcianen elke gelegenheid aangrijpen om een feestje te bouwen, is dat zo? Feest van de boom... hoe verzin je t... Haha!
    Liefs en tot op t terras! Olga

  • 07 Juni 2006 - 20:19

    Paula:

    Zo te horen heb je een goede stageplek gekozen.
    Misschien is het zo gek nog niet om hier ook een vaste baan te zoeken!
    Zon en veel vrijheid wie wil dat nu niet.
    Que te parece?
    Espero volver a verle.XXXXX

  • 08 Juni 2006 - 08:24

    Iliana:

    Hola Laura,
    De verdad que eres mi ejemplo a seguir, la proxima vez te pedire que tu escojas el lugar para hacer mi STAGE, porque yo no tengo tan buen gusto como tu... SOL, PLAYA, FIESTAS Y ahora TAPAS :)
    Disfrutalo mucho y si tienes y mandanos mas fotos para que disfrutemos tu Stage y cuando estemos trabajando pensemos en ti ;) Suerte, besos
    Iliana

  • 08 Juni 2006 - 08:51

    Floris:

    Wow Celine Dion op de radio de hele dag. Dan kan ik me wel voorstellen dat ze veel aan siesta toe zijn!

  • 09 Juni 2006 - 08:30

    Martine:

    Haaa laura!
    Leuk man, ook sms-en...is toch weer eens wat anders dan berichtjes op de web-log. En zo ver zitten we ook weer niet van elkaar vandaan volgens mij...
    Feest van de boom...tja, je moet natuurlijk altijd een aanleiding hebben om een feestje te vieren :D Celine Dion zijn ze hier ook fan van...en Charles Aznavour en Jaques Bruel..Kan me voorstellen dat je er al een beetje kippig van wordt ja ;)
    Heb je nog foto's van je Valencia avontuur? Het klinkt iig erg leuk! Veel plezier en succes daar nog!

    Martine

  • 12 Juni 2006 - 15:53

    Josien:

    Hola Laura,
    Aqui en Holanda hace caliente, Valencia es una ciudad buena, mucha gente, muchas restaurantes.
    disfrutas bien. Como estas tu padre? Tiene que trabajar en las piscinas?
    Ha llamado otra vez?
    Como estas tu hermana?
    Quando tiene libre?
    Puede visitar su hermana.
    Hasta pronto

  • 13 Juni 2006 - 03:25

    Elsbeth:

    Hey Lau!

    Klinkt goed je avontuur in Spanje! Ja, weekendjes weg, ben ik na dit weekend ook fan van geworden! :) Het was echt geweldig in Adelaide maar dat verhaal komt nog op de log.
    Feest van de boom, tja als je maar een reden hebt! Wat hebben ze de week erna? Feest van de bloem? Zie je op t terras!

    Elsbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 59159

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: