thuiswedstrijd voor Olga - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Laura Jong - WaarBenJij.nu thuiswedstrijd voor Olga - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Laura Jong - WaarBenJij.nu

thuiswedstrijd voor Olga

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

07 Oktober 2006 | Verenigde Staten, Davis

Hoi!

Na een tijdje in wat minder bewoonde plekken te zijn geweest, kan ik nu even internetten in Davis, waar Olga haar stage heeft gelopen.
Davis is ongeveer 2 keer zo groot als Wageningen, dus ik voelde me hier meteen thuis ;-)

Na ons bezoek aan San Diego zijn Suzanne,Olga en ik naar het Joshua Tree national park gegaan. Joshua trees zijn bomen die er erg apart uitzien, sommigen beschrijven ze als buitenaards.. Buitenaardse wezens hebben we daar niet gezien, maar wel erg mooie uitzichten, coyotes, roadrunners en woodpeckers (wat fijn dat er tekenfilms zijn om die dieren te kunnen herkennen! ;-). De coyotes waren 's nachts naast onze tent aan het huilen en ondanks dat die beesten in principe geen mensen eten, durfde ik toch niet zo goed m'n tas op te halen die ik nog buiten had staan...
Na 2 nachten op de camping zonder water, waren we wel weer toe om ergens in te zwemmen, dus zijn we naar Lake Mead gegaan.
Daar was het water echter erg gezakt en stond ik op een gegeven moment tot m'n knieen in de modder (ieeeek!!!). Gelukkig kon ik eruit getrokken worden en zijn we maar gaan zwemmen bij de haven.
de volgende stop was bij de Grand Canyon, hoe gaaf was dat!! Zulke mooie uitgezichten heb ik nog nooit gezien! Helaas kan je niet in 1 dag de kloof helemaal in en weer uit, dus hebben we een hike gemaakt tot het midden, was ook erg gaaf.
Na de Grand Canyon zijn we naar Las Vegas gegaan. Suzanne vertrok vanaf hier naar Minnesota, dus die hebben we na de eerste dag uitgezwaaid. Daarna hebben Olga en ik ons geluk nog wat verder beproefd, maar helaas, geen jackpot voor ons..
Wel een aantal lekkere mannen, want Olga en ik zijn naar een striptease show geweest, echt geweldig!!
Na alle pracht en praal in Las Vegas zijn we naar nog een natinal park gegaan, Josemite. Toen we erheen reden was het goed weer; geen wolken oid en hadden we goede hoop ver te kunnen gaan hiken. Toen we echter bij het begin van het pad aankwamen, sneeuwde het al behoorlijk.. (raar hoor, want 2 dagen terug waren we nog aan het puffen aan het zwembad in Las Vegas..) Dus toen hebben we maar een paar kleinere wandelingen in de vallei gemaakt en een mooie en een minder mooie waterval gezien.
En nu zijn we in Davis! Wel leuk hoor, om te zien waar Olga de afgelopen paar maanden heeft rondgehobbeld. Gisteren zijn we ook naar G Street pub gegaan. Echt geweldig, want hoe vaak Olga het daar niet over had!
;-)

  • 07 Oktober 2006 - 18:43

    Miranda:

    He Lau,
    Waar zijn de foto's?! Ik ben erg benieuwd naar de grand Canyon en de verschillende National Parks. Even vergelijken of het net zo mooi is als Canada ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 59088

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: