dat ging snel :-( - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Laura Jong - WaarBenJij.nu dat ging snel :-( - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

dat ging snel :-(

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 Oktober 2006 | Nederland, Wageningen

Heehallo,

Vandaag weer een berichtje vanuit Nederland; 3 weekjes vakantie zijn om voor je het weet..
Helaas nog geen foto's, Mir. Maar dan moet je maar eens bij me langs komen wanneer je weer terugbent uit Canada!

De laatste week zijn Olga en ik de Highway 1 afgezakt naar het zuiden.
Allereerst kwamen we aan in San Francisco, in het "Wickywackywoo"-hostel, zoals we het maar gedoopt hebben... De mensen daar hadden volgens mij echt geen idee wat ze aan het doen waren, dan wel zouden moeten doen, zucht.. Ook zat er gratis ontbijt bij de prijs inbegrepen. Lekker, dachten we! Totdat bleek dat het ontbijt uit b-merk wit brood met pindakaas of jam bestond.. (alsof we nog niet genoeg pindakaas aten de afgelopen 3 weken..)
Maar goed, San Francisco zelf maakte veel goed. We stonden bij pier 39, waar je Alcatraz goed kan zien en ook een zeeleeuwen kolonie zit. Er waren redelijk wat bootjes voor de pier aan het zeilen, dus ik zei tegen haar: ik zou echt wel graag op zo'n bootje willen zitten.
Nouja, zo gezegd, zo gedaan! Olga ging even flirten met een kapitein en voor we het wisten zaten we op een errug mooi zeilscheepje, hoera!!!
Er was die dag een luchtshow, dus die hebben we eerst bekeken, terwijl we ankerden voor Alcatraz en daarna hebben we de baai rondgezeild, echt super!
Na san Francisco wilden we naar Santa Barbara. De highway 1 was alleen iets bochtiger, hobbeliger en dus langer dan we verwacht hadden, dus zijn we eerst een nachtje in een zeer mooi en leuk hostel blijven slapen (of kwam dat nou doordat we wickywackywoo gewend waren inmiddels??), nadat we gekaraoked hadden in de plaatselijke studentenkroeg, hihi!!
Eigenlijk wilden we de volgende ochtend gaan wijnproeven, maar de eerste en enige wijngaard die we tegenkwamen was rond 10 uur 's ochtends, dus in plaats daarvan hebben we gehiked in de bergen van los Padres. (het is trouwens geweldig hoeveel Spaans en spaanstaligen je tegenkomt in zuid Californië; mooi voor mij om te oefenen!)
Tenslotte zijn we nog steeds niet helemaal IN Santa Barbara blijven slapen (schijnt nogal duur te zijn), dus hebben we iets buiten de stad gekampeerd. Daar helaas geen surfdudes tegen gekomen, dus hebben we de volgende dag maar geshopt ipv gesurft.
Die avond zijn we naar Los Angeles gereden om daar mijn laatste nachtje in Amerika te vieren. We verbleven in een best goedkoop hostel, maar na zo'n 5 minuten wisten we waarom: de landingsbanen van het vliegveld waren zo ongeveer naast onze bedden...
Het vieren van m'n laaste nachtje ging best goed; er was een barretje bij het hostel waar we gezellig wat biertjes hebben gedronken en gekletst hebben met vrij excentrieke types, hihi!!
De volgende dag moest ik 's middags vliegen en ondankt dat m'n water nog steeds niet mee mocht, mocht ik gelukkig wel het vliegtuig in en hebben ze me veilig weer in Nederland afgeleverd!

  • 15 Oktober 2006 - 20:18

    Miranda:

    He Lau,
    Ik kom graag langs zodra ik terug ben!!! Kunnen we foto's uitwisselen :-)
    De tijd vliegt echt om he! Ik heb hetzelfde probleem; ik zit al over de helft van mijn bezoek hier, ongelooflijk!
    Ik ben trouwens een zelfstudie spaans begonnen, dus misschien kan je me nog wat bijleren :-)
    Groetjes Miranda

  • 16 Oktober 2006 - 07:19

    Jeanine:

    Ha Zussie, ik ben blij dat je weer veilig terug bent en vond het dit weekend erg gezellig dat je er was. Veel succes vandaag op je eerste werkdag!! En tot donderdag.
    Liefs,
    Jeanine

  • 16 Oktober 2006 - 08:05

    Paula:

    hoi meissie, als ik het zo lees heb je een fantastische reis gemaakt, en voel ik mijn jaloezie aardig opborrelen.
    Ben blij dat je weer veilig terug bent,inmiddels zit ik ook weer in nederland zoals je wel gehoord hebt, je vader komt vandaag ook aan.
    Zit nu in het internetcafe tussen de bejaarden te mailen, en je wilt niet weten hoe oud de pc is, alsof dit ding parkinson heeft.
    Liefs en kusjes XXXXXXXXXXXXXXXX

  • 23 Oktober 2006 - 20:32

    Mark:

    Hey Laura! Goed bezig, lekker de wereld verkennen. Ik kwam bij het opschonen van m'n mailbox je weblog weer tegen en ben toen maar bij wijze van studie-ontwijkend gedrag wat verhaaltjes gaan lezen. Mooi is dat als je zo'n tijd in een andere cultuur kunt zitten (Spanje) en dan in Nederland ineens weer al die verschillen ziet. Ik ben nu net 2 weken terug uit India en moet zeggen dat vooral het Nederlandse verkeer een verademing is, geen koeien op de weg of het ongeorganiseerde gekrioel van autoriksja's, heerlijk! Nou nog maar lekker nagenieten van je USA vakantie en tot kijk!
    grt, Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 59144

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: