Hollands - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Laura Jong - WaarBenJij.nu Hollands - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Hollands

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

07 Juli 2006 | Spanje, Murcia

Heehallo!

Ik sta op het moment nog steeds bovenaan de voetbalpoule, hoera! Het ligt er een beetje aan of Frankrijk of Italië wint of ik 1e of 3e in de poule word. (leuk dat je de 2 mogelijkheden doorgemaild hebt, Martien!) Gelukkig zijn m´n 2 italiaanse huisgenootjes aankomende zondag niet in Murcia, dus hoef ik niet net te doen alsof ik blij ben, stel dat Italië wint! ;-)
Het is alweer een tijdje geleden dat ik m´n logje bijgwerkt heb, sorry... Ik was de laatste tijd nl redelijk druk met weer een reis te regelen: ik ga 21 september naar Amerika!!!!! Gaaf he? Olga is stage aan het lopen daar en ik ga haar zo´n 3 weekjes bezoeken! :-D
Tja, solliciteren en werken komt later wel een keer ofzo...;-)
Afgelopen weekend ben ik weer bij m´n vader en Paula geweest. Ik dacht; heerlijk even uitrusten daar, maar ´s ochtends rond een uurtje of 8 begonnen ze te bouwen vlak naast m´n raam, hmpf.. Je zou dus wel kunnen zeggen dat de Spanjaarden rustig aan doen met werken, maar op zaterdagen wordt er dus ook af en toe wel gewerkt. Ik ken ook een jongen die af en toe op zaterdag les had. Dat zal je in NL niet snel tegenkomen...
Die middag hielden ze gelukkig op met werken, dus hebben we heerlijk rustig op het terras gezeten en in het zwembad gedobberd!
Terug naar Murcia gaan er per dag helaas maar 2 bussen, dus zondag moest ik weer om 9 ´s ochtends terug. In de bus zit bijna altijd een Spaans vrouwtje waar ik mee klets en nu was ze er ook weer, gezellig!
Miranda, een oud-huisgenootje van Nobelweg, was zondag ook in Murcia. Samen met haar en de vriend die ze aan het bezoeken was, hebben we lekker tapas gegeten, hmm! Het was wel apart hoor: zij praatten Frans (ze hebben elkaar ontmoet in Frankrijk), ik met Miranda Nederlands en met die vriend Spaans en met z´n allen Engels. Dus was wel een behoorlijke warboel van woorden af en toe.. Maar het Frans kon ik meestal best redelijk verstaan, echt leuk! (ik dacht dat ik het allemaal weer vergeten was)
De volgende dag ben ik na m´n stage met hen o.a. naar het stierengevecht-museum geweest. Het stomme is, dat de stierenvechters die door een stier zijn gedood, de grootste helden zijn. Ik zou juist zeggen dat die mannen niet goed in hun werk waren, toch?
Deze maand is er een muziek-dans festival in Murcia. Gisteren was het eerste optreden; een klassiek concert op het plein voor de kathedraal. Ik was daar heengegaan met een vriendin en het was echt gaaf!! Klassieke muziek en dan op de achtergrond de kathedraal, erg mooi! Alleen hadden ze het geluid van de klok van de kathedraal niet ¨uitgezet¨, dus om 11 uur begint dat ding te luiden, haha! Gelukkig was het wel net tussen 2 muziekstukken in..
Prettig weekend!

  • 07 Juli 2006 - 08:57

    Tia Josien:

    Hoi Laura,
    Wat msak jij toch leuke dingen mee en dat jij genieten kan van klassieke muziek wat grappig zeg, jij begint een echte spaanse te worden en wat geweldig dat je naar Amerika gaat
    Kees en ik komen de 26e juli en Elsa gaat deze keer niet mee, ze moet haar kamer uit en een nieuwe zoeken, kan jij het wel uithouden in die hitte want daar zie ik wel een beetje tegenop.
    Bij mij komt er niets uit mn vingers nu het in Holland zo warm is.
    Geniet van alles en tot ziens

  • 07 Juli 2006 - 08:58

    Miranda:

    He Lau,
    Ik heb echt super genoten van mijn vakantie en ik vond het heel erg leuk om je weer te zien!!!
    Veel plezier nog de laatste maand in Murcia. En erna in de VS natuurlijk.
    Groetjes Miranda

  • 07 Juli 2006 - 09:50

    Paula:

    Help, de herrie is nog lang niet afgelopen!
    Ik vind het ook gek dat de torero die gestorven is in de ring de held is.
    Maar ik heb gehoord dat soms (heel soms) ook een stier een held kan worden en hij daarom mag blijven leven.
    Jag ik hou er helemaal niet van en las in de krant hier dat er nog meer van deze primitieve stierengevechten worden gehouden die nog veel gruwelijker zijn.
    Zucht, soms is het beter om onwetend te zijn.
    Ga eerst Amerika maar eems ontdekken! en hou ons op de hoogte.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 07 Juli 2006 - 18:47

    Hillechien:

    Hé Lau, super zeg naar Amerika!! Ik ben jaloers! Ik heb van de week voor Pleidooi een interview met een Nederlandse man gehouden die nu woont en werkt in Amerika en er echt heel erg van genoot, ondanks de politiek daar en de soms best harde (niet zoals onze gepamperde verzorgingsstaat) maatschappij. Hij heeft echt heel gevleugeld verteld over alle mooie kanten van Amerika, over de vrijgevigheid van de mensen en over hoe heerlijk het is om op zondagmorgen in alle rust te wandelen in het Central Park. Ga jij ook naar New York, of waar ga je precies heen?
    Wanneer ben je trouwens terug in Nl? 17 aug. of zo? Ben je ruim een maandje terug?
    Dikke kus, Hillechien

  • 07 Juli 2006 - 19:17

    Liset:

    Hola,
    Yo no he lendo que tu trabajaste mucho los dias pasado. Tienes solamente fiestas? Yo tengo las problemas con diferentes idiomas tambien. Tal vez es possible para estudiar español juntos. Me gustaban las clases mucho el año pasado. Te gusta la musica clasica por los canciones o por el entorno? Ya tienes fin de semana pero tengo que trabajar quatro horas mas este viernes. Extraño tu risa mucho, pero es prontamente agosto ! Un beso para ti.
    Set

  • 07 Juli 2006 - 22:20

    Olga:

    Jeeeej Laura gaat naar Californie in september! Woehoeoeoe!
    Jeetje Lau, ik raak al van slag als ik Nederlands zit te lezen en ze zitten om mij heen engels te babbelen en ik wil ook iets zeggen in dat gesprek. Maar met 4 talen wordt t helemaal moeilijk.
    Ik ga zondag waarschijnlijk ook voetbal kijken als t op een redelijke tijd is. Weet alleen niet voor wie ik moet zijn... Frankrijk staat me enigszins tegen, maar Anne is ook Frans, en die is dan wel weer gaaf... maar Francesca is Italiaans en die is ook gaaf. Moeilijk! Ik denk dat ik maar gewoon een biertje drink voor elk doelpunt dat valt. Ongeacht voor welk team dat is, hihi!
    Vanavond eerst maar eens ijs eten en Johnny Depp bekijken in Pirates of the Caribean. Is die al uit in Europa?

    Liefs! En tot snel! :D

    Olga

  • 09 Juli 2006 - 17:29

    Martine:

    Hee Laura!
    Lastig lastig, die keuzes voor het voetbal. Allez les bleus, zegt je dat dan ook iets?! Eigenlijk klopt het niet voor de wedstrijd van vanavond, want ik denk dat Italie in het blauw speelt...
    Fijne vakantie met Ruud en tot snel!

    Liefs!
    Martine

    ps. Sorry, ik zal niets meer zeggen over de bruine boterhammen met kaas...

  • 10 Juli 2006 - 10:05

    Elsbeth:

    hey Lautje!

    Als eerste geniet van je vakantie!! Relaxed. En supergaaf dat je naar Olga gaat in de VS. Ga maar eens ff kijken wat ze daar allemaal uitspookt! :p Voor de rest begint het echt al op te schieten voor je zeg! Raar hoor. Alweer bijna terug naar Nederland. Geniet nog van het lekker Spaanse weer en het relaxte leventje daar!

    Groetjes,
    Elsbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 59094

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: