Ruudje!!!! - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Laura Jong - WaarBenJij.nu Ruudje!!!! - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Ruudje!!!!

Door: Ruud en Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

16 Juli 2006 | Spanje, Murcia

Heehallo!

Hier een berichtje van zowel Laura als Ruud!
Jaja, afgelopen zondag kwam Ruud aan in Murcia en hij heeft het nog steeds volgehouden om niet gillend terug naar NL
te vluchten ;)
Afgelopen maandag hadden we een leuke verrassing; we hadden een Ford Ka besteld bij het autoverhuurbedrijf, maar aangezien ze die niet meer hadden, kregen we een Seat Ibiza mee!(he, wat vervelend nu, er zat ook nog eens cruise control in....;))
Met deze geweldige auto hebben we inmiddels alweer meer dan 1500 km gereden.
We zijn maar eens begonnen met een bezoekje aan het strand. Ruud had een zelfgemaakte vakantiehits-cd mee, (de meeste mensen zullen nu wel weten welke muziek erop staat ;)) dus in de auto zat de stemming er al goed in!
Vervolgens zijn we begonnen met onze trektocht door het zuidoosten van Spanje. Na een korte stop in Almería (wat gaan er toch een hoop mensen met een heeeeele hoop spullen naar Marokko!), kwamen we aan in Benalmadena, vlakbij Malaga. Het was een ontzettend toeristisch dorpje, maar ze hadden er gewoon bijna geen hostalletjes!!! Alleen hotels, appartementen en andere rijkeluisdingen... Maar, na zo'n 20 rondjes rijden en minstens zoveel keren vragen, hadden we dan toch het hostal gevonden en ze hadden nog plaats ook! Die avond hebben we gegeten bij de Indier (lekker heet, de medium hot!). We kregen na het eten 2 shootertjes. Na wat moed verzameld te hebben, besloten we ze in 1 keer achterover te slaan, maar het was echt bijna ranja, haha! De mensen naast ons zullen wel gedacht hebben: die doen moeilijk voor dat beetje alcohol...
Een collegaatje van me had me aangeraden om naar Mijas te gaan, een bergdorpje in de buurt. Het was behoorlijk toeristisch weer, maar daardoor hebben we wel een leuke flamenco-voorstelling gezien! Toen we terug kwamen bij de auto, klopte er iets niet. Er zat een enorm gat in de voorruit! (ehm, we hadden al airco?) Een steen had besloten naar beneden te vallen, precies waar onze auto stond... We vonden de auto rond een uurtje of half 3, maar aangezien ook ons verhuurbedrijf siesta had, konden we ze pas om 4 uur bereiken...zucht...
Na veel wachten en rare voorstellen ("rij maar naar Granada met die kapotte ruit"), kregen we gelukkig toestemming om de ruit te laten vervangen in het dorpje zelf.
Doordat het allemaal zoveel tijd kostte, konden we niet meer naar Malaga, maar zijn we meteen doorgereden naar Granada.
We dachten even onze frustraties eruit te kunnen dansen door naar een leuk uitgaansgebied te gaan, maar dit bleek een beetje tegen te vallen... Dus na 1 biertje in een hardrock cafe met veeeeeel te harde muziek, zijn we maar weer terug gegaan naar ons hostal.
De volgende dag hebben we Granada verkend. Da´s echt een super mooie stad! Ook hebben we cultureel gedaan door naar een archeologisch museum te gaan, wat eigenlijk best interessant was (uitspraak van Ruud ;))
Na een nachtje slapen in Murcia, hebben we een broodje kroket gegeten in Benidorm. Haha, wat een toeristen daar zeg! Maar erg lekker voor mij, want ik heb ook nog eens krentebollen kunnen kopen in de bijna-Nederlandse supermarkt!
Vervolgens zijn we naar het strand in Gandía gegaan om te eindigen bij m´n vader en Paula in Ador. Daar hebben we lekker gezwommen in het zwembad en geBBQ-ed.
Ze zijn bezig om nieuwe huizen te bouwen vlak bij m´n vaders huis. De bouwer heeft daarvoor de grond van de berg opgehoogd, maar een aantal huis- en grondeigenaren zijn het daar niet zo mee eens, omdat hun uitzicht zo weg is. Ze zaten daar gisterochtend behoorlijke ruzie over te maken, hihi! Echt, net een soap daar bij m´n pa..
Na een tussenstop om te lunchen in Calpe, zijn we gisteren bij watervallen wezen kijken. Het was weer enorm toeristisch en de jongen achter de kassa wilde toch echt een studentenkaart uit een Europees land zien (waar denk je dat NL ligt, soepkip!!!), maar het was superleuk! Je kon er ook zwemmen, wat ik lekker lang heb volgehouden en Ruud heel even... (bronwater = koud..)
Na deze frisse duik zijn we naar Altea gegaan, het artistieke dorpje waar ik ook met Katja en haar vriendin ben geweest. Daar was alweer een bruiloft bezig (ze trouwen hier aan de lopende band volgens mij...), dus konden we mooi alle netjes aangeklede mensen bekijken.
Die avond hebben we Vera naar mijn huis verhuisd (nouja, haar spullen dan). Anja, m´n Oostenrijkse huisgenootje gaat nl weg en Vera, uit Duitsland is ervoor in de plaats gekomen. Da´s een enorm gezellige meid, dus dat wordt nog leuk mijn laatste maand in Murcia!
´s Avonds zijn we naar een verjaardag geweest van een homosexuele vriend. Ze wilden daarna nog uit, maar alleen naar de homo-disco. Uiteindelijk zijn wij ook meegeweest! Ruud verkeerde in de hoogste alarmfase, maar zelfs in de wc hebben ze hem gelukkig met rust gelaten. ;)
nu hebben we nog 2 daagjes voordat Ruudje weer naar NL gaat.
Dus we gaan nog even lekker genieten, doeg!!

ps de foto´s krijgen we nu niet op de computer, maar er komen er binnenkort een paar aan

pps Martine, dat van de kaas mag je weer zeggen, want die heeft Ruud voor me meegenomen ;)

  • 16 Juli 2006 - 17:19

    Olga:

    Heeeej Lau 'n Ruud!

    Goed om te horen dat jullie je daar zo vermaken! :D Belooft veel goeds voor volgende reizen, ik ben nog steeds van plan de reis naar NZ in Las Vegas waar te maken. EN als Lau nou ff de andere jackpot wint, kunnen we samen naar NZ. Hihi!
    Maareh, zwemmen, eten drinken, cultureel verantwoord, stappen, klinkt geweldig!
    En Lau: veel plezier met je huisgenoot!!

    Liefs!! Olga

  • 16 Juli 2006 - 22:42

    Miranda:

    He Lau,
    Kan je alweer NL praten :-) Toch wel erg lekker zo'n auto. Zo te horen crossen jullie half Spanje door. Geniet er nog maar even van!
    Ik heb mijn verslag voor mijn av af!!!!! En het is hier ook gewoon 30 graden! Dus ik voel me al bijna op vakantie in eigen land ;-)

    Groetjes miranda

  • 17 Juli 2006 - 15:35

    Set:

    Dit keer een berichtje in het Nederlands! Leuker voor Ruud denk ik. Het klinkt allemaal erg gezellig, leuk, spannend, feestelijk,....... Veel plezier nog ff. Lau, succes met de laatste lootjes. Ruud, prettige terugreis!
    Greetz Liset

  • 17 Juli 2006 - 19:05

    Martine:

    Hallooooooooooo Laura en Ruud,
    Supergaaf! Beetje jammer van de steen door de voorruit, maar verder een top vakantie volgens mij. Ruud, heb je ook het lied 'toppertje' al mee naar Spanje genomen? Ik denk dat ze daar in die contreien met al die toeristen ook wel raad weten. Laura, geniet lekker van je kaas, dan doe ik dat hier ook nog steeds :D. Krentenbollen zijn trouwens ook lekker hoor! Super zo'n winkel. Af en toe zijn toeristische plaatsen dus toch niet zo vervelend ;)
    Wat is soepkip op z'n Spaans? Of dacht je het alleen...
    Tot snel! Geniet nog van de laatste dagen. Ruud, goede terugreis!

    Martine

  • 20 Juli 2006 - 04:00

    Elsbeth:

    Hey!

    Echt een superleuk verhaal. Volgens mij hebben jullie je daar prima vermaakt. beetje jammer dat de steen door de voorruit is gekomen maar ja, alles is gerepareerd en met t geld is het ook nog goed gekomen. :) En echt geweldig dat je nu zo regelmatig naar je pa kunt!! Superleuk.
    Hoeveel weekjes moet je nu eigenlijk nog stagelopen?

    Groetjes!
    Elsbeth

  • 22 Juli 2006 - 08:07

    Olga:

    Jeetje Lau,

    Concept ingeleverd = tijd over dacht ik. Hora para una nueva historia de Espana! Toch? Jeeeeeej! Puedo esperar apenas... :P
    Sigo siendo feliz en los Estados Unidos, aparte de los noches raras de la morrina. Gebeurt niet zo vaak gelukkig :D Y tengo grandes amigos para animar mi para arriba. Gracias!
    Zoooo, we kunnen dus ook a Mexico si deseamos! Ik red me dr wel :P

    Le vere en dos meses!

    Besos! Olga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 59151

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: