Barcelona! - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Laura Jong - WaarBenJij.nu Barcelona! - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Barcelona!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 Augustus 2006 | Spanje, Murcia

Vorige week woensdag ben ik met m'n zus en haar vriend naar Murcia gegaan en heb ik ze m'n nieuwe thuis laten zien. Die avond hebben we tapas gegeten, met onder andere een tapa die typisch Murciaans is: een klein gebakken eitje (kwartel?) op een toastje met een gebraden worstje. Dit moet je dan in 1 keer in je mond stoppen en kauwen maar! Haha, toch nog best lastig met zo'n volle mond..
De volgende dag zijn we eindelijk naar Barcelona gegaan! Door alle verhalen van mensen om me heen, wilde ik de stad nu ook wel eens met m'n eigen ogen zien!
En inderdaad, Barcelona is een erg mooie stad! Wel liepen er behoorlijk wat toeristen rond zeg; ik heb bijna geen spaans (of eigenlijk: catalaans) gehoord daar.. De eerste dag hebben we onder andere la sagrada familia gezien. Die is echt indrukwekkend! De bouw van deze kathedraal was nog niet klaar toen Gaudi, de architect overleed. Nu zijn ze hem af aan het bouwen aan de hand van zijn tekeningen en maquettes. Ook toen wij er waren, waren er mensen aan het werk, echt apart! Als ik het goed heb onthouden is ie ook pas over 20 jaar af(toch Jeanine?)..
De tweede dag ben ik alleen op pad gegaan, aangezien Jeanine en haar vriend weer verder gingen met vakantie vieren in de Pyreneen. Toen heb ik een stuk meer van de stad gezien en m'n oogjes uitgekeken bij de mooie boten in de haven.
Gelukkig mocht ik nog douchen en eten koken in het jeugdhostal waar ik had geslapen en daar heb ik gezellig zitten kletsen met 2 Australiers en een Amerikaan (ik heb een emailadres van 'm gekregen van een vriend van hem in Las Vegas, Olg! :-)).
Na een redelijk acceptabele reis in de nahctbus (gelukkig had m'n buurman na een tijdje wel door dat ie toch echt niet z'n hoofd op mijn schouder moest leggen..)kwam ik nog eerder dan gepland aan in Murcia ook, hoera!!

Maandag heb ik m'n nagekeken verslag terug gekregen en het bleek dat ik alleen wat bedrijfsnamen eruit moest halen en de rest was goed, jippie! Dus nu heb ik een stuk minder te doen op m'n stage. Nu is dat op zich niet zo heel erg, want het bleek dat m'n bedrijf in augustus elke middag gesloten is! Dus ben ik gisteren lekker naar het strand geweest, hmm!!
O, ik had trouwens toch gezegd dat m'n solliciteren later wel zou komen? Waarschijnlijk is dat niet nodig, aangezien me een baan bij de universiteit aangeboden is! Het gaat om een postdoc(!)-baan van een jaar bij de uni. Ik moet nog even afwachten of het opdrachtgevende bedrijf me goedkeurt, maar anders kan ik na m'n trip naar de USA beginnen! :-D

ps Nanda, echt leuk om van je te horen! Ik kan me goed voorstellen dat je dochter m´n vader en Ad door elkaar haalt :-)

  • 04 Augustus 2006 - 00:08

    Olga:

    Hahahaha, Lau, hoe heb je die kerel wijsgemaakt dat ie zijn hoofd bij zich moest houden? Klein venijnig tikje op zijn schedel elke keer als zijn hoofd op je schouder landde? Hahaha! Zie t al voor me!
    Enneh, die kerel gaan we opzoeken in Vegas. Die heeft vast geen bezwaar tegen drie jonge vrouwen die een nachtje willen blijven slapen :P Ik heb nml gehoord dat t hostel daar ontzettend goor is. Dus. En die kerel weet vast ook welke feesten we moeten bezoeken :D Goeie zet, ben trots op je!
    Marina was die week ook op pad in Barcelona, jammer dat je dr niet gezien hebt, maar ik denk dat Barca ook best groot is... hihi!
    Oeooeeh, nog 1,5 maand! jeeej! Zin in!

    Liefs, Olga

  • 04 Augustus 2006 - 01:35

    Elsbeth:

    Hey lau!
    Goed zo dat je weer een nieuw verhaaltje hebt. Je kunt in ieder geval weer zien wie dat waarderen, toch Olga? ;) maar je Barcelona weekend klinkt weer goed! Leuk hoor zo ff wat van Spanje te bekijken. Hoe lang ben je daar eigenlijk nog? Niet heel erg lang meer of wel?
    Geniet er iig nog van en hou ons op de hoogte van je belevenissen!
    Goed weekend alvast!

    Elsbeth

  • 04 Augustus 2006 - 09:45

    Martine:

    Ha Laura!

    Nou, ik ben ook weer bijgelezen en op de hoogte. Leuk weer wat je daar allemaal meemaakt. Geniet maar lekker van dat Spaanse luie leventje, dat kom je vast in NL niet meer tegen :(
    Barcelona lijkt me ook supergaaf! Leuk om daar dan met je zus te zijn. Zeker wel raar om elkaar weer in Spanje 'tegen te komen'?
    Ben inderdaad ook wel nieuwsgierig hoe lang je nog moet daar, volgens mij zit het er al bijna op, of niet? En heb je de baan op de WUR aangeboden gekregen? Supergoed! Alvast een beetje gefeliciteerd! (Het bedrijf keurt je vast goed!).

    Tot spreeks! Ik ga weer verder met logs nalezen, best veel werk na een weekje vakantie ;)

    Martine

  • 04 Augustus 2006 - 15:18

    Ruudje:

    He Laura!

    Ja, dat eitje met toast en een worstje enzo ken ik, is echt een aanrader, vooral met een koud biertje :). Maar goed bezig met je stage enzo! Eigenlijk ben je dus al klaar? En mooi dat je ook echt bij de uni aan de slag gaat! Kan je iig nog een jaartje lekker in Wageningen zitten! Tot over een paar weekjes!

    Ruud

  • 07 Augustus 2006 - 22:15

    Liset:

    He lautje,

    Gefeliciteerd! Wat leuk. Ik weet zeker dat je goedgekeurd wordt hoor. Ik land 16 augustus helaas pas in de avond. Mijn oom komt wel gelijk met je aan. Hij houdt een groot spandoek met mijn foto erop vast ;) Flink zoeken he!!! Ga je snel zien, want ik zit 21 augustus al weer in Wageningen. Ben je er dan? Wil je wel ff zien voordat je naar Olg vliegt hoor.

    Kus Set

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 59109

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: