koninginnedag? - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Laura Jong - WaarBenJij.nu koninginnedag? - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Laura Jong - WaarBenJij.nu

koninginnedag?

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 April 2006 | Spanje, Murcia

Hoi!

Aankomend weekend is het koninginnedag en ik kan het gewoon niet vieren, echt balen! Nouja, ik heb wel een oranje shirtje gekocht gisteren, dus ik kan hopelijk wel een beetje een oranjegevoel opwekken...
Dit weekend ga ik naar m´n vader en Paula (z´n vriendin) en daar zijn dan ook m´n oom Roel en tante Els, echt leuk! Misschien kan ik samen met hen ook wat beter een oranjegevoel krijgen.
Ik ga erheen met bus (ja zussie, met de ALSA! ;-)) en ik dacht dat het zo´n 2,5 uur was, maar het is 3,5 uur... Hmm, hopelijk kan ik het een beetje volhouden... Deze maandag heb ik vrij ivm de dag van de arbeid, (voorlopig de laatste feestdag hoor mensen ;-)) dus ik kan lekker t/m maandag blijven.
Ik was gisteren wat wezen drinken met een Spanjaard. (nee, helaas geen knappe..)
Hij vertelde me dat studenten in Spanje per vak moeten betalen ipv een vast bedrag aan collegeld zoals in Nederland. Als je echter het vak een keer over moet doen, moet je meer geld voor dat vak betalen! Dit bedrag wordt steeds hoger, tot de 4e keer dat je het over moet doen. En als je het hoogste cijfer van de klas hebt, krijg je dat vak gratis. Wat een manier om mensen aan het studeren te krijgen he?!
Op het moment werkt de stoom van de proeffabriek niet, dus kunnen we niet zoveel doen. Mijn verslag is inmiddels errug aan het vorderen...
Ik zal even kijken of ik zo een foto van de autoclaaf waar ik mee werk toe kan voegen. Op foto´s van mij en m´n huisgenootjes ed moeten jullie nog even wachten, maar m´n huisgenootjes hebben allemaal een digitale camera, dus dan kan ik hopelijk wel wat foto´s maken met die van hen!

  • 27 April 2006 - 15:44

    Josien:

    Hoi Laura,
    Paula moet maar oranjetompoucen maken dan komt het wel goed met het oranjegevoel, die foto van een autoclaaf lijkt tsjernobiel wel , kan hij ook ontploffen?
    Ik heb net gezien dat vueling weer met 10 euro vluchten reclame maakt op 16 en 17 mei en 30 mei, misschien iets voor je vriendinnen?
    Doeiiiii de groetjes

  • 28 April 2006 - 12:46

    Olga:

    Hej, das een leuk idee voor zo goedkoop naar Laura vliegen. Komt alleen mijn eigen planning een klein beetje in de war :S Helaas....
    Indrukwekkende autoclaaf trouwens. Net als je spaanse mailtje aan Karin btw. Wat is een chica de cascaras? Ben nu wel benieuwd :P Maar t gaat dus wel goed met je spaans, iig goed genoeg om je in de kroeg te redden met en lelijke spanjaard, haha!
    Karin en ik hebben gisteren half Utrecht leeg geshopt, en nu helemaal blij met onze nieuwe kleertjes. Zo kunnen we iig de zomer tegemoet!
    Succes met het oranjegevoel kweken en eet maar veel sinaasappelen, die zijn ook oranje.

    Doei! Olga

  • 28 April 2006 - 20:43

    Froukje:

    he laura!
    Je bent niet de enige hoor, die koniginnendag niet kan vieren... IK helaas ook niet!! moet werken... oranje slingers om dan komt het vast wel goed!! Zorg maar dat de spanjaarden ook in e stemming komen, ze allemaal versieren! ;)
    Nog veel succes met je stage!
    De groetjes van de andere Schaapies

  • 29 April 2006 - 19:07

    Liset:

    Heel veel plezier dit weekend! En uuuh, ik lachte niet om de mensen in de bus die ziek waren, maar om het feit dat ik de halve reis met mijn benen omhoog moest zitten en met mij meerdere. Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb gemaakt ;)
    Dikke knuffels
    PS hierna nog genoeg jaren om het oranje gevoel wel te voelen.

  • 30 April 2006 - 00:02

    Elsbeth:

    Ook hier in Sydney niks mee gekregen van Koninginnedag. helaas maar er zijn nog genoeg jaren dat het gevierd zal gaan worden! Ook jammer dat we 5 mei missen trouwens! Wageningers; vertel ff hoe de nieuwe versie bevrijdingsdag eruit ziet/was? Voor de rest Laura heb je hopelijk een fantastisch weekend gehad bij je pa! Ben ik blij dat ik trouwens niet in Spanje vakken heb gevolgd, dan was ik echt arm geweest! ;)

    Groetjes!

  • 30 April 2006 - 12:50

    Marloes:

    Hej Laura!
    Konninginnedag in Utrecht was regen en soms hagel en maar 11 gr. Dus je hebt niet veel gemist! Ben met konninginnenach naar de winkel van sinkel geweest. Was erg leuk en goeie DJs. KLinkt goed tot 2 a 3 uur werken! Hoe warm is het daar nou?? Vast beter dan hier! Nou Lau, geniet er van. Liefs, Marloes

  • 20 Juni 2006 - 22:07

    Piebe De Jong:

    Hi Laura, wat leuk om je zo te kunnen volgen. We zien dat je het goed maakt. Zijn blij voor je dat je het zo goed doet.
    Van je laatste vije dagen genoten bij Paul en Paula?
    horen graag verder van je en alle liefs en goeds.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 59108

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: