zwembadJE??? - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Laura Jong - WaarBenJij.nu zwembadJE??? - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Laura Jong - WaarBenJij.nu

zwembadJE???

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 Augustus 2006 | Spanje, Murcia

Heehallo!

Na wat verbeteringen aan m´n verslag, heb ik vandaag m´n verslag uitgeprint en ingebonden, hoera!! Nu heeft dat verbeteren van m´n verslag op zich niet zo heel veel tijd gekost, dus heb ik mooi de tijd gehad om te mailen, cv en sollicitatiebrief te schrijven, te kijken wie er op Lowlands komen, waar ik heen wil in Amerika etc, leukleukleuk! Tja, als ze geen werk meer hebben voor me in de laatste week, ga ik wel wat anders doen hoor! ;-)
En dan is nu alweer m´n laatste weekje in Murcia aangebroken, echt jammer! Op woensdag 16 augustus kom ik als het goed is om 11 uur ´s ochtends aan op Schiphol! (ik ga echt wel meteen bruin brood kopen met kaas en karnemelk om mee te lunchen!!)
De laatste paar dagen voordat ik terug vlieg, ben ik bij m´n vader en Paula in Ador, dus ik hou deze zaterdag al m´n afscheidsfeestje :(. Ik heb al bedacht dat ik allemaal Nederlandse hapjes ga maken; hebben jullie nog ideeën?

Afgelopen weekend was weer super! Vrijdag ben ik met m´n huisgenootjes naar de openluchtbioscoop geweest. Het kaartje kosste maar 5 euro en daarvoor hebben we 2 films kunnen zien: las colinas tienen ojos (the hills have eyes) en el caso s7levin (lucky number s7evin). Ik kon de films nog best goed volgen, ondanks dat ze nagesynchroniseerd waren! (hoewel het toch raar blijft als Bruce Willis ineens Spaans praat..) Na de films ben ik nog uitgeweest met Yamil (Argentijnse vriend) en wat Spaans vrienden van hem. Murcia is in de zomer bijna uitgestorven, aangezien iedereen dan op vakantie/op het strand is. Dat kon je ook wel merken aan de barretjes; er waren er best een aantal gesloten!
De volgende dag gaf Yamil met een vriend een feest in het huis van weer een andere vriend (om het makkelijk te maken..) Daarvoor gingen we eerst eten halen op de markt, wat gelijk bleek te zijn aan eerst een biertje drinken bij de markt (´s ochtend om 11:30, bluh..). Op de markt werd alleen vlees en brood gehaald, dus ik met mijn gedachte aan de 2 ons per dag: wordt er geen groente gekocht? Oja, da´s waar en er werden olijven gehaald... Haha, dat bedoelde ik niet helemaal, maar goed!
Daarna werd er in de supermarkt nog een hele hoop drank gekocht en op naar het huis!
Dat bleek me toch een kast te zijn, niet normaal!! En naast dat huis was, natuurlijk, een zwembad, met ligstoelen, springplank, douche en muziekinstallatie... Sorry pap, maar vergeleken bij dat zwembad, is die van jou toch echt kinderformaatje...;-)
Met zo´n 30 man hebben we heerlijk gezommen, gegeten en gedronken. Niet alle mensen kende ik even goed, maar het waren ontzettend aardige lui en ik heb leuk zitten kletsen met iedereen en ze nederlands geleerd, haha!!
Aangezien ik niet zo´n zin had om me door een dronken chauffeur naar huis te moeten laten brengen, had ik aangeboden de BOB te zijn. Bijna iedereen was dronken aan het eind van de avond (lees: nacht), echt zo grappig om te zien! Volgens mij zijn er ook wel een aantal mensen niet helemaal nuchter achter stuur gekropen die avond... Maar zover ik weet, is alles goed gegaan.
Nadat ik zondag fris en fruitig op was gestaan, ben ik met Vera naar het strand geweest. We kwamen er pas rond een uurtje of half 5 aan, maar dat was eigenlijk wel perfect! De zon was niet meer zo heet en we hebben heerlijk gezwommen en gezond zonder te verbranden. :-)
Gelukkig was ons strand 1 van de eerste haltes van de bus, want er wilden echt behoorlijk wat mensen terug toen wij dat ook wilden. Maar wonder boven wonder pasten wij er ook nog in! (de mensen op de verdere haltes hadden dus pech..) Ook hier was de airco weer behoorlijk hard gezet, dus zelfs met de blouse aan die ik expres had meegenomen, had ik het nog koud! bluh... En nu ben ik dus verkouden, grr!

Wat me de laatste tijd opvalt, is dat er een hele hoop stoepjes vernieuwd worden hier. De stoepjes worden hier gemaakt door beton te gieten en er daarna tegels op te plakken. Dus als er iets vernieuwd moet worden, wordt dat met flink geweld van de grond af gedrild. (wat een herrie!!!)
Gelukkig mogen de stratenmakers niet zo vroeg in de ochtend beginnen..
Hoewel dat voor hen wel beter zou zijn, aangezien er al een heel aantal bouwvakkers en andere mensen overleden zijn door de hitte.

Maar, tegenwoordig is het nog maar een graadje of 34 overdag, dus dat valt weer mee!

Liefs,
Laura

ps Ik merk dat er nog een beetje onduidelijkheid is, maar ik ga (als ik de baan krijg) bij de uni in Wageningen werken, ism met Masterfoods!

  • 08 Augustus 2006 - 12:29

    Josien:

    Hoi Laura,
    Volgens je verhalen heb je een supertijd gehad in Spanje en goed dat je je hersens erbij houdt en de bob was want Spanje staat nummer 1 wat verkeersdoden betreft.
    Geniet nog van je laatste dagen, we zijn inmiddels in Holland en ik heb het gewoon koud hier, maar snachts is het beter slapen. De volgende keer ga ik mn spaans oefenen.
    Groetjes en een leuke tijd in Amerika toegewenst.

  • 08 Augustus 2006 - 13:39

    Martine:

    Ha Laura,

    Jemig, ook voor jou zit het er dus alweer bijna op. Het gaat echt allemaal snel. Klinkt goed, zo'n feestje met zwembad, ligstoelen en geluidsinstallatie. Verstandig dat je niet bij al die zatte lui in de auto bent gesprongen, we willen je nog wel heel terug in Wageningen hoor!
    Ben je ook van de partij met AID-en?

    Kus!

  • 08 Augustus 2006 - 13:47

    Dorieke:

    jaaa! gezellig!! Lauratje weer terug op 11B! Werd wel tijd zeg, ik zit helemaal in te kakken hier!!! liefs..

  • 08 Augustus 2006 - 13:52

    Paula:

    Hee Lau,
    Niet zo opscheppen over dat zwembad he, die van ons is ook groot.
    Wat betreft die hapjes, misschien gevulde tomaatjes.
    Jouw eiersalade vond ik erg lekker dus die kan ook in een tomaat.
    En stukjes meloen met een plakje seranoham is lekker fris, stukjes kaas met ananas, of gember.
    jammer dat de augurken hier zo zuur zijn, augurk met een plakje salami is mijn favoriet.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt in ieder geval tot zondag en een heel fijn feest toegewenst.

  • 08 Augustus 2006 - 15:55

    Miranda:

    He Lau,
    Nou, op het festival hier in Canada was de grote Nederlandse topper de poffertjes. Dus misschien ook een idee om te maken? (wellicht beetje moeilijk zonder goeie equipment...)
    De tijd vliegt om zeg, alweer je laatste week! Geniet er nog even van. En succes voor je baan bij de uni/Masterfoods.

    Kus

  • 08 Augustus 2006 - 18:11

    Jeanine:

    Stukjes boterham met pindakaas!!! Moet je misschien wel even naar Benidorm om de Calvé tehalen.. hihi.
    Veel plezier de laatste dagen.

    Kus Jeanine.

    P.S. ik zal zorgen dat er bruinbrood, kaas en karnemelk in huis is op de dag dat je terug komt...

  • 08 Augustus 2006 - 18:57

    Rudy:

    he laura! zo te lezen heb je et prima naar je zin gehad daarzo! ik wens je een prettige terugreis en we spreken elkaar misschien wel op lowlands! kom je nog wel even langs bij elings? ik heb nml. een andere baan per 1 september.... groetjes rudy.

  • 08 Augustus 2006 - 20:46

    Ruudje:

    He Laura!

    Oooww, nog maar 34 graden, geen 40 meer dus :). Ik heb vanavond de foto's nog ff bekeken :). Maar alweer je laatste weekje idd, nog ff lekker in Ador zitten (hoe is het met de bouwplannen van de buren?) en dan alweer terug...Nou ja, iig heel veel plezier de laatste week en ik zie je snel weer!

    Groetjes,

    Ruud

  • 09 Augustus 2006 - 01:39

    Ollie!:

    Heej Lautje!

    Wieieieieieie nog iets meer dan een maand en dan ben je in LA! Wel jammer dat Spanje zo snel al weer voorbij is, maar is gelukkig niet al te ver weg!
    Dacht dat we hier weinig aan groente deden, met alleen een blaadje sla en een uiring op de hamburger, maar jullie kunnen dr daar ook wat van! Hihi! Olijven... pff! Wel lekker trouwens :D Eet maar veel vitamientjes in NL iig!

    Liefs! Olga

  • 09 Augustus 2006 - 23:11

    Elsbeth:

    Hey Lau,

    En alweer ben ik vergeten om te reageren. Had hem al wel gelezen maar goed. Je verhaal klinkt goed en ben er van overtuigd dat als je straks terug bent in Nederland je op een geweldige stage terug gaat kijken! :D Geniet nog van de laatste daagjes, doe je pa en Paula de groeten en we spreken elakar wel weer op het terras! :)

    Liefs!
    Elsbeth

  • 10 Augustus 2006 - 23:07

    Olga:

    Lau,
    FT gaat ook naar lowlands :D Niet optreden, maar luisteren. Hij staat vooraan bij Panic! at the Disco en Danko Jones (Alpha tent), te herkennen aan zijn Wagtale shirt en zijn 2 meter. Hij geeft jou een knuffel van mij als je m tegenkomt ;) is dat goed geregeld of nie?
    Liefs!! Olga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 59077

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: