Mijn adres, feest en de bus - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Laura Jong - WaarBenJij.nu Mijn adres, feest en de bus - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Mijn adres, feest en de bus

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

21 April 2006 | Spanje, Murcia

Hoi!

Ik vergeet elke keer mijn adres op te schrijven, dus nu alvast m´n adres:
C\ Miguel Hernandez 9, esc. 3, 4F
Edificio Gran Sol
30011 Murcia

Murcia is trouwens de stad ´donde vive el sol´ (waar de zon woont), dus wat zon betreft zit ik goed hier!

Deze week is het de week van de lente, wat betekent dat er veel feest is! Dinsdag had ik vrij vanwege de Bando de la Huerta. Overal in de stad waren barretje opgezet waar je kon eten en drinken. Ik was er heengegaan met een aantal studenten. De meeste Spanjaarden hadden speciale kleren aan; echt leuk om te zien! De hele stad was vol met drinkende en dansende mensen; ik denk dat die avond echt iedereen dronken was..;-) En de volgende dag moest ik weer naar m´n stage... Maar ging op zich wel prima eigenlijk! Ik heb nu ook al iets meer gedaan dan alleen maar meekijken; van gepasteuriseerde paprika´s het gewicht, de pH en de zuurtegraad bepaald. Wel fijn, want van alleen maar meekijken wordt je ook een beetje gaar op een gegeven moment.
Dit weekend is er ook weer feest; dit keer het feest van de sardinos waarbij er kadootje uitgedeeld gaan worden:-)

Ik ga elke dag naar m´n stage door eerst een half uurtje naar het busstation in Murcia te lopen (goed voor de gezondheid!) en daarna een half uurtje met de bus naar Molina. Afgelopen woensdag maakte een vrouw echt ontzettende ruzie met de buschauffeur; volgens mij had ze een kaartje gekocht tot een bepaalde plaats, dus toen we daar waren vond de buschauffeur dat ze eruit moest, maar zij vond van niet. De buschauffeur liet mensen van de beveiliging komen, maar nee hoor, dat vrouwtje ging nog steeds niet de bus uit (en ging steeds harder schreeuwen..) Uiteindelijk kwam ik bijna een half uur later aan op m´n stage..
Tenslotte nog een raadseltje over de bus; waarom zitten er geen veiligheidsriemen bij de stoelen die vooruit gaan en wel bij de stoelen die achteruit gaan?
Ik snap ´t niet iig..

  • 21 April 2006 - 14:34

    Miranda:

    He Lau,
    Klinkt goed, met al die feestjes. Zo goed, dat ik er in juni ook een kijkje wil komen nemen. Ik ga een vriend van me opzoeken die in Murcia woont. Zou leuk zijn als we elkaar dan kunnen zien. Ben jij tussen 28 juni en 3 juli (nog) in Murcia? Ik hoop het!!!!
    Greetz Miranda

  • 21 April 2006 - 18:15

    Rebekka:

    Ik denk... eh dat of de bussen zo zijn gemaakt dat ze bedoeld zijn om achteruit te rijden of zijn gemaakt om héééle steile bergen te beklimmen, valt niemand uit zijn stoel weet je...
    wel bizar inderdaad!

  • 21 April 2006 - 19:58

    Martine:

    Misschien zijn de bussen daar berekend op heel hard optrekken ipv heel hard remmen...?! Of de bussen worden gewoon vaker van achteren aangereden?! Nou, dat was het wel hoor! hihi. Zonde dat je geen Spaans meer kunt doen op de uni! Kan je niet gewoon een 'spaanse LOI cursus' kopen? Dat doen veel fransen hier ook wel. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel geluk heb gehad, mijn cursus is namelijk gratis :) (sorry!). Wel fijn dat je nu lekker bezig kunt op je stage. Ik weet dat meekijken heeeeel saai is en de tijd dan heel langzaam gaat. Nou, het klinkt wel goed, het leven daar! Geniet er lekker van! En veel succes!

    Bisou!
    Martine

  • 22 April 2006 - 09:21

    Olaf:

    Feesten feesten en veel zon....
    Wat is de gemiddelde temperatuur daar dan?
    Mmmm wat Rebekka zegt klinkt logisch, maar je gaat ook een keer weer naar beneden!

    Dus houd je dan maar goed vast, welke kant je ook op gaat!
    Kussiiee van mij

  • 23 April 2006 - 19:58

    Karin:

    Hee Laura,
    Genit maar mooi van die zon hoor. In ouddorp was hij er nog niet dit weekend. We hebben wel een hele hoop matjes en schakelkettingen gezien in de kreek, dus het was weer dolle pret met de muziek van DJ Jelmer. We wilden ze wel meeslepen maar ze waren wel erg gehcht aan ouddorp.

    Liefs Karin

    Groetjes Karin

  • 23 April 2006 - 21:28

    Paula:

    Ik denk dat er helemaal niet over nagedacht is, en ze er gewoon niet genoeg hadden.
    En als ze er wel een bedoeling mee hebben denk ik dat ze het rijgedrag van de chauffeurs goed kennen, zelf heb ik weinig vertrouwen in het rijgedrag van alle Spanjaarden.

  • 24 April 2006 - 08:44

    Martine:

    Ik kom ook terug op mijn eerdere beredenering, nadat ik afgelopen zaterdag met een Spanjaard heb meegereden...hij remde namelijk OOK hard ;) Kijk maar uit daar! Doeiii

  • 25 April 2006 - 09:50

    Olga:

    Yoooo Laura!
    Mwoehaha! Oh, wat ben ik blij met de 86 en zelfs met de 50 nu ik jullie busverhalen hoor. Hoewel ik in de bus van ouddorp naar spijkenisse me ook afvroeg waarom er eigenlijk geen gordels in die dingen zitten.
    Trouwens, jij hebt t wle druk met wegen en zowel de pH als de zuurgraad te meten. Word ik nou dommer van twee weken niets doen? Das toch t zelfde? Nou ja, whatever, als t je maar van de straat houdt (hoewel t dus op straat ook al gezellig is bij jou :P )
    Liefs, Olga

  • 26 April 2006 - 07:22

    Laura:

    Hey Olga!
    Nee, da´s niet het hetzelfde; de zuurtegraad is de hoeveelheid organisch zuur en de pH alleen de vrije H-plusjes. Ik had er ook ff moeite mee hoor, om te bedenken waarom het niet hezelfde is..:-)

  • 26 April 2006 - 15:18

    Olga:

    Laat ik maar gewoon geen onderzoek gaan doen ofzo, hahaha! Sorry pap en mam voor het betalen van mijn studie en dat ik dat dan nog steeds niet weet.

    Schaam......

    Ik ga deze ene keer Harry zijn advies opvolgen denk ik en management trainee worden, of iets in die richting.

    Olga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 59079

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: