Vrolijke pasen! - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Laura Jong - WaarBenJij.nu Vrolijke pasen! - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Vrolijke pasen!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

16 April 2006 | Spanje, Murcia

Met pasen hier heb je andere dagen vrij dan in Nederland. Ik heb donderdag en vrijdag vrij gehad. Aankomende maandag moet ik dan weer wel naar m´n stage en dinsdag weer niet. Maar wel lekker veel vrij dus! Mijn Oostenrijkse huisgenootje (Anja) is nu aan het reizen in het zuiden van Spanje, dus ik ben alleen thuis. Ik was daarom ook wel een beetje bang dat ik behoorlijk alleen zou zijn deze vrije dagen. Gisteren en eergisteren was dat ook wel een beetje zo
:-(, maar vandaag ga ik met een aantal Erasmus studenten paasbrunchen, leuk dat ze me uitgenodigd hebben! En verder heb ik de afgelopen dagen dingetjes gekocht (ze hebben hier gewoon geen 23-ringspapier en al helemaal geen papier met lijntjes...raar!) en gekeken hoe ik vanaf hier naar m´n vader kan komen en naar Barcelona.
Het Spaans begint een beetje te komen; films en series op tv zijn erg handig om Spaans te leren! Met de Erasmus studenten kan ik al redelijk communiceren, maar de Murcianen is soms erg lastig. Ze spreken hier ook de S niet uit op het eind; ma o meno ipv mas o menos of do ipv dos etc. Zo wordt het me wel erg moeilijk gemaakt natuurlijk...!
Morgen ga ik met een collega naar een olijven-en-andere-dingen-inblik-fabriek, lijkt me erg leuk om te zien!
Ik hoef hier trouwens idd over het algemeen maar tot een uurtje of 2/3 te werken; ligt eraan of er veel werk is in de pilot plant (proef fabriek). Maar dan kan ik ´s middags mooi aan m´n verslag werken ed. (of naar het strand ofzo ;-)
Ik ben idd al een keertje naar het strand geweest, was erg lekker! Ik vond dat er nog iets teveel wind stond om te zwemmen, dus dat nog maar niet gedaan..
Vrolijke pasen iedereen!

  • 16 April 2006 - 16:19

    Elsbeth:

    Hey Laura!
    Goed te horen dat je je weg in Spanje inmiddels aardig hebt gevonden. jammer dat je dit weekend alleen thuis was maar een paasbrunch lijkt me niet verkeerd! Heel veel plezier bij de inblikfabriek! Die werktijden in Spanje klinken goed! Kan ik mn ticket nog wijzigen?!?! ;)
    Groetjes en veel plezier!

  • 16 April 2006 - 20:47

    Wilma En Jan:

    Laura,
    Ik begrijp dat je al aardig je draai aan het krijgen ben. De eerste paashaasdag is hier ook rustig verlopen. Morgen krijg ik gezellig m'n vader en moeder op bezoek. We kregen vanochtend nog een sms je van Jeanine en Martien vanuit Gent, die hadden volgens mij ook wel naar het zin.Leuk om je verhalen zo te volgen via de weblog.
    Groetjes en tot horens.
    Jan en Wilma

  • 17 April 2006 - 17:26

    Tia Josien:

    Hoi Laura,
    Leuk om te horen hoe het je vergaat, ik vind het knap van je dat je dit allemaal in je eentje onderneemt, ik hoop voor je dat het een goede verbinding met de trein is naar je vader zodat je wanneer je dat wilt hem kan opzoeken, ik ga 12 mei weer en heb er erge zin in want die 13 graden hier vind ik veel te koud.
    Sterkte maar weer en ik hoop dat je leuke mensen ontmoet.
    Un fuerte abrazo

  • 18 April 2006 - 06:16

    Jeanine:

    Ha Laura,
    Leuk man van die paasbrunch.. In Gent hebben Martien en ik, ons inderdaad goed vermaakt. Het is echt een hele mooie stad met heel veel oude gebouwen. Ons hotel zat echt midden in het centrum aan een zeer gezellig plein bij de Sint Baafs Katedraal. We hebben een boottochtje door de grachten gemaakt en veel gelopen, gegeten en lekker uitgerust. Groetjes, Jeanine

  • 18 April 2006 - 08:58

    Olga:

    Thnx voor je sms! JIj ook nog een heel fijn pasen, had ik natuurlijk vele eerder moeten terugsmsen, maar was beetje brak weekend (wel heeeeeel gaaf) dus t is er niet van gekomen. Sorry! Stuur je zo een mail om ff bij te kletsen, dat hoeven al die mee-lees-webloggers natuurlijk niet allemaal te lezen :P

    Liefs! Olga

    P.S. Zolang je de foto niet aan de achterkant van je kast hebt geplakt vond ik t goed!!

  • 18 April 2006 - 09:14

    Martine:

    Hee Laura,
    Leuk dat ze ook een paasbrunch in Spanje hebben voor de eenzame Erasmusstudenten. Heb je ook paaseieren mogen zoeken? Of doen ze daar aan verven (rood-geel dan zeker?) Voel je maar niet te eenzaam hoor! Nog 3 weken en dan weet je vast niet meer waar je de tijd vandaan moet halen...alhoewel...als je iedere dag om 2 uur klaar bent... ;)
    Veel succes weer van de week!
    xxx
    Martine

  • 18 April 2006 - 14:18

    Olletje:

    Oh, ik moet naar huis! Je krijgt je mail een andere keer (morgen denk ik), ben je niet vergeten, maar durkdrukdruk stomme amerikanen ook.
    X

  • 18 April 2006 - 19:51

    Jorrit:

    Hey Laura!
    Mmm, kunnen ze die werktijden niet in NL ook invoeren???
    Grappig om te lezen over je stage en verblijf, lijkt me echt een wijze ervaring, vooral het weer natuurlijk!!

    Jorrit

  • 18 April 2006 - 22:02

    Set:

    He lau,
    Ik herken je taal problemen helemaal. Ik zit met mensen uit heel midden-amerika in een huis en allemaal hebben ze een ander dialect. Schiet lekker op. Blijf genieten. Dat is het belangrijkst. Voor je het weet zit je er al anderhalve maand...... Ik ga nu gelijk ff je site linken. Dikke kus en tot snel!

  • 21 April 2006 - 08:47

    Brie:

    Laura, hier in Nederland heeft het de afgelopen weken alleen maar keihard ge-onweerd en gehageld (misschien overdrijf ik een beetje, maar wat geeft het), dus als ik jou was zou ik me niet al te druk maken over die wind, en genieten van het heerlijke zonnetje! En zoals de spanjaarden dat zo mooi in het engels zeggen: enjoy your stay!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 59092

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: