stage? - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Laura Jong - WaarBenJij.nu stage? - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Laura Jong - WaarBenJij.nu

stage?

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 April 2006 | Spanje, Murcia

Vandaag ben ik voor het eerst bij m´n stage geweest. Zowel de buschauffeur als m´n contactpersoon wisten niet bij welke halte ik eruit moest, erg handig... Ben maar uitgestapt bij het busstation in het plaatsje waar m´n stage is en heb daar rondgevraagd. Het bleek toevallig precies de goeie bushalte te zijn en ik kon er zo heen lopen.
Eenmaal daar heb ik kennis gemaakt met m´n collega´s (vooral meiden van ongeveer mijn leeftijd!) en heb meegeholpen met een roterende autoclaaf (ik wist echt niet dat dat bestond..)
Ondanks dat Murcia best een grote stad is, hebben ze hier ook siesta. Dus om 2 uur had ik lang pauze, dacht ik. Maar ik mocht naar huis! Erg fijn, zeker omdat ik mee naar Murcia kon rijden met een collega..
Maarja, dingen kopen in de stad kan dan natuurlijk niet, want alle winkels zijn dicht :(
Ik woon redelijk dicht bij de rivier in Murcia. Hoewel, ik moet zeggen dat ik me afvraag wat er van wordt in de zomer; nu staat er nog maar 40 cm in en dat wordt alleen maar minder lijkt me.. De kades zijn wel heel ver van elkaar afgebouwd, alsof de rivier wel heel groot kan worden en ook heel hoog (7m), maar als het water hoger komt dan zo´n 1,5 m, komt het water al tegen ramen aan te staan die in de kade gebouwd zijn...
Beetje onzinnig dus.. Ik denk dat ze hier gewoon erg trots zijn op het beetje water dat ze hier hebben :)
Deze week is het semana santa en volgende week semana primavera. Dat betekent dat er veel feesten zijn :-) Ook heb je veel processies, waar Ku Klux Clan lookalikes snoep uitdelen aan kinderen en grote beelden van Jezus enzo ronddragen. Om te kunnen kijken zijn langs de weg allemaal stoeltjes neergezet. Hmm... op zich heb ik nog wel een stoel nodig voor op m´n kamer...

  • 10 April 2006 - 17:15

    Jeanine:

    Hé Lau,

    Goed bezig daar!!!!

    Kus, Jeanine

  • 10 April 2006 - 17:27

    Hillechien:

    Jaja, jij een dievegge ;-)

    Leuk man om twee uur al naar huis. Is dat standaard, of voor deze ene keer?

    Kus, Hill

  • 10 April 2006 - 19:30

    Martine:

    Ha Laura,
    Nou, dat klinkt allemaal prima dacht ik zo! Goed geregeld! Al die processies zijn ook in Perpignan (een Catalaanse stad waar ik zaterdag geweest ben). Ben je al naar t strand geweest? Want de temperaturen zijn er al wel naar toch? En mag je iedere dag al om 14u naar huis??? Vet relaxed! Een andere student hier in Montpellier komt trouwens uit Valencia en hij kent Murcia ook wel goed. Grappig he, de wereld is zo klein... Hoe gaat t Spaans spreken? Kan je je verstaanbaar maken?
    Veel succes!

    Liefs,
    Martine

  • 10 April 2006 - 21:38

    Olaf:

    Veel slapen, weinig water, alvast een stoel op je kamer. Je hebt het er maar druk mee ;)

    Ben benieuwd hoe straks de stage zelf bevalt!

    Gr's Kussiiee Olaf

  • 11 April 2006 - 11:56

    Floris:

    Wow, dat lijkt me apart om met mensen te werken van je eigen leeftijd! Ik mag dat pas over 25 jaar.

    Denk eraan: geen snoepjes aannemen van mannen in kuh klux clan pakjes! Nu vinden ze je nog leuk en aardig, maar als je dalijk een andere teint hebt opgelopen door dat heerlijke spaanse zonnetje piepen ze wel anders!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 59145

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: