Australië! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Laura Jong - WaarBenJij.nu Australië! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Australië!

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 Augustus 2012 | Australië, Cairns

Hee lieve mensen,

Gisteren ben ik terug gekomen van een superweek in Australië, dus ik heb eindelijk weer wat interessants te vertellen, hihi! ;-)
Christa, m'n oude buurmeisje, is inmiddels zelf alweer zo'n 7 maanden rond aan het reizen en werken in Ausralië. Ze was aangekomen in de buurt van Cairns, dus we konden ons voornemen om samen het Great Barrier Reef te duiken waar gaan maken!
Na aankomst in Cairns hebben we samen met Eric en Jess, een Amerikaan en Duitse waar Christa mee aan het rondtrekken is, de stad bekeken en hebben we onze duikreis geboekt.
De volgende dag gingen we op weg naar het rif, met jawel, een vliegtuigje! De boot lag namelijk een stuk ten noorden van Cairns. Het was een klein vliegtuigje en we konden vlak boven het rif vliegen. Onderweg zagen we een aantal walvissen zwemmen, echt zo ontzettend gaaf! Dat was het misselijk worden tijdens de extra rondjes om ze heen wel waard ;-) Eénmaal op de boot, kregen we tijdens de trip naar de eerste duikplek de briefing over het hoe en wat op de boot. Eén voor één werden de passagiers echter zeeziek en ook Chris en ik zijn maar even naar buiten gelopen..
Onder water merkte je gelukkig niets van de golven en onze eerste duik met potato cods (kabeljauw zo groot als jezelf...) was dan ook geweldig. De rest van de drie dagen hebben we oa white tip sharks, grey reef sharks, sea snakes, een schildpad en een heeeeeele hoop tropische vissen en koraal gezien, helemaal super! Het eten was ook erg lekker en het enige vervelende tijdens de trip was dat er niet veel zon was en we niet goed op konden warmen (en bruinen ;-)) tussen de duiken door..
Na ons duikavontuur hebben we ons weer bij Eric en Jess gevoegd en zijn we naar het Daintree national park gegaan. Daar hebben we een riviercruise gedaan om krokodillen te spotten (gelukt!) en hebben we veel wandelingen gemaakt in het regenwoud. Ook zijn we bij Cape Tribulation geweest, waar captain Cook aan land kwam en je raadt het al, een hele hoop tribes (volksstammen) tegenkwam die hem niet echt welkom heetten..
Helaas helaas ging de week veel te snel natuurlijk en ben ik alweer terug in Nieuw Zeeland..
De nieuwe strategie op m'n werk is inmiddels bijna uitgerold en ik ben nog steeds deel van het yoghurt team. M'n manager is ook nog steeds hetzelfde, dus voor mij is er niet heel erg veel veranderd eigenlijk :-) Misschien dat het werk zelf wel een beetje gaat veranderen voor me, maar dat is nog even afwachten natuurlijk. Ik ben benieuwd in ieder geval!

Liefs!
Laura

  • 27 Augustus 2012 - 14:02

    Hillechien:

    klinkt goed!!!

  • 27 Augustus 2012 - 17:15

    Riet Imhof:

    Leuk reisverslag Laura ! Je kunt je avonturen langzamerhand wel in boekvorm gaan uitgeven !!

  • 27 Augustus 2012 - 19:27

    Paul En Paula:

    Zo weer een prachtige ervaring erbij!
    Wat is het mooi daar zeg!
    En nu weer terug bij de yoghurtjes haha.
    Dikke kus en knuffels van ons XX

  • 27 Augustus 2012 - 19:29

    Marlies:

    Hi Laura,

    Wat maak je veel bijzondere dingen mee! Een unieke ervaring dus geniet ervan!

    Liefs Marlies

  • 27 Augustus 2012 - 20:04

    Renneke:

    Leuk verhaal weer Laura, wat een super ervaringen heb je toch.
    Het zit wel in de fam want je beppe van 91 heeft onlangs nog bij ons op de boot gevaren,
    alsof ze niet anders deed. Kende ook nog goed de weg op de Friese wateren, het was echt leuk.
    Dus wanneer jij 91 bent hoop ik dat je nog steeds het leven onarmd zoals je nu doet.
    Dikke zoen Ren

  • 29 Augustus 2012 - 13:54

    Marloes:

    Geweldig Lau, die duiktrip kon natuurlijk niet ontbreken ;)
    Heb je ook foto's van onder water?
    X Marloes

  • 31 Augustus 2012 - 00:29

    Laura:

    Nee, geen onderwater foto's helaas... Maar als je potato cods googlet krijg je wel een goed idee van de enorme grootte van die vissen... :)

  • 02 September 2012 - 09:01

    Piebe:

    Mooi reisverslag laura, En wat een geweldige ervaringen weer. Ja dan is zelfs een maand nog te snel om. Nog een paar nachtjes Yogerten en dan feest. Ik red het niet om erbij te zijn maar in elk geval al vast van harte gefeliciteerd. Kan ik het ten minste niet meer vergeten. Zoen en knuffel and make a big party. Liefs

  • 02 September 2012 - 09:01

    Piebe:

    Mooi reisverslag laura, En wat een geweldige ervaringen weer. Ja dan is zelfs een maand nog te snel om. Nog een paar nachtjes Yogerten en dan feest. Ik red het niet om erbij te zijn maar in elk geval al vast van harte gefeliciteerd. Kan ik het ten minste niet meer vergeten. Zoen en knuffel and make a big party. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 59127

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: