Riversdale en WOMAD - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu Riversdale en WOMAD - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Riversdale en WOMAD

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

19 April 2014 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hee allemaal!

Het is alweer even geleden dat ik een berichtje gestuurd heb, excuus! Naast alle dag tot dag bezigheden (do yoghurtjes worden nog steeds gemaakt!), ben ik ook een paar weekendjes weg geweest.
Samen met Sara, Javier, Becca, Elsa en Mark, ben ik naar Riversdale beach geweest. Dat is aan de oostkust van het Noordereiland. Na een onstuimige rit ernaartoe (heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel regen), hebben we zowaar een heerlijk nazomerweekend gehad met lekker veel zon.
We hadden wat bodyboards meegenomen en door het onstuimige weer waren er enorm hoge golven, erg gaaf! We moesten daardoor wel tussen de vlaggen van de kustwacht blijven zwemmen, maar aangezien wij de enigen waren daar, was dat geen probleem :) Wel luxe hoor trouwens, je eigen kustwacht "bewakers"!
De volgende dag zijn we naar Castle Point gegaan. Daar was ik nog nooit geweest, dus ook erg leuk om daar rond te wandelen. De zee was ook op dit plekje behoorlijk wild :)
Een paar weekenden later ben ik met Dirk, Dee en Zoe naar WOMAD, the World of Music, Art and Dance geweest. Dat is een festival dat in behoorlijk wat plaatsen in de wereld gehouden wordt en in Nieuw Zeeland is dat in New Plymouth. Het is een festival met bands van over de hele wereld en ik vond het eigenlijk best wat op Lowlands lijken, maar dan op wat kleinere schaal. In ieder geval ontzettend genieten dus!Helen's ouders wonen in New Plymouth, dus die hebben we ook nog even opgezocht. Ze boden ons al aan om ons onderdak te bieden, aangezien we kampeerden bij het festivalterrein en er precies de restanten van een tropische storm langskwamen... Maar, onze tenten bleven gelukkig wind- en waterbestendig!
Van de artiesten die ik gezien heb in Womad, vond ik Emel Mathlouthi het meest indrukwekkend. En la Chiva Gotiva was één groot feest!
De rest van m'n weken en weekenden ben ik druk bezig geweest met het behalen van m'n reddingduiker brevet. Een paar weken geleden heb ik de laatste practicumdag gehad, waarbij we mensen uit het water moesten slepen en zuurstof geven etc. Dat is allemaal goed gegaan gelukkig en nu ben ik officieel een reddingsduiker, hoera!!!
Dit paasweekend is heerlijk rustig. M'n huisgenoten Hannah en Nina zijn er allebei niet, dus heb het huis heerlijk voor mezelf. Daarnaast is het de laatste tijd niet zo gezellig met hen, dus wat dat betreft extra fijn.
Maar, nog maar 2 weekjes want dan ga ik verhuizen! Ik ga dan tijdelijk bij Dirk en Dee wonen.
Tijdelijk, omdat ik aan het kijken ben om weer terug naar Nederland te verhuizen!!
Op het moment ben ik dan ook hard aan het zoeken naar een nieuwe baan. Misschien kan ik bij Fonterra in Amsterdam aan de slag, maar dat hangt nog een beetje van de persoon die de baan op dit moment heeft; pas als zij besluit terug te gaan naar Nieuw Zeeland, komt de baan vrij. Ik heb haar deze week gesproken en het is 50:50 op dit moment. Even hopen dus!
Daarnaast heb ik nog twee andere opties lopen bij andere bedrijven, dus hopelijk komt er uit in ieder geval één optie wat goeds!
Oe, gisteren ben ik trouwens bij het werk van Dee wezen kijken en heb ik oa een baby kiwi (vogel, niet het fruit of persoon.. ;-)) geaaid, supergaaf!

Groetjes!
Laura

  • 19 April 2014 - 12:25

    Paula:

    heel goed bezig Laura, je haalt eruit wat erin zit, ik hoop dat je positieve reacties krijgt op je sollicitaties en we je vaker zullen zien, als ik iets kan doen om je collega te doen besluiten om toch terug te gaan laat het me maar weten ;).
    Liefs Paula XXXX

  • 19 April 2014 - 13:22

    Riet Imhof:

    Hoi Laura,

    Leuk om weer wat van je te horen ! Ben erg benieuwd of het je lukt een leuke baan te vinden in Nederland. In ieder geval: veel succes ! En nog maar lekker genieten van je tijd in Nieuw Zeeland !
    Lieve groet,
    Riet

  • 19 April 2014 - 20:49

    Paul De Jong:

    Hoi Laura, leuk om weer een verslag te lezen van je belevenissen. Wat een leuke en vrolijke vrienden heb je daar als je de foto's zo bekijkt. Als ik dan een reddingsduiker nodig hebt is het goed om te weten dat ik niet ver hoef te zoeken zeker nu je weer terug komt naar nederland. Succes met het solliciteren.
    Liefs Paul

  • 19 April 2014 - 23:55

    P:

    Hoi Laura, Leuk om te horen dat je weer naar in je inmiddels opwarmende kouwe kikkerlandje komt. Beppe is wat met haar gezondheid aan het kwakkelen (verwaarloosde Longontsteking) je krijgt haar groeten en check je rekening (ze sponsort je terugreis) Ik bergrijp uit je bericht dat als ik m'n schroef verlies jij hem zo weer op kunt duiken. Gefeliciteerd met het behalen van je reddingsduik diploma. Goed hoor kei ben je. groet piebe.

  • 22 April 2014 - 12:06

    Josien:

    Hoi Laura,

    Wat ben je toch een avontuurlijke nicht, maar erg leuk voor je family dat je weer naar Nederland komt.
    Nou je vader nog haha.

    Doe de hartelijke groeten aan je lieve oma en wens haar sterkte en beterschap met de longontsteking.

    Liefs Josien en Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 59100

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: