new Plymouth - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu new Plymouth - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

new Plymouth

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

22 Juli 2012 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hee allemaal!

Een tijdje terug ben ik begonnen met m'n "kunstproject"; ik heb een canvas laten maken van een foto van het strand in Taurange (schelpjes) en ik wil graag nog twee canvassen erbij maken; één van het zwarte zand van het strand in New Plymouth en één van de stenen op het strand van Greymouth. Laatst ben ik met deel twee van start gegaan; foto's maken bij New Plymouth! Samen met Helen, die daar oorspronkelijk vandaan komt, ben ik een weekendje bij haar "thuisthuis" geweest. Na een lekker diner, zijn we even wezen kroeghoppen. Niet zo lang, want de volgende ochtend zijn we met Helens moeder wezen snelwandelen. Toch wel grappig hoor; je loopt voor je gevoel langzamer dan je zou hardlopen, maar je hebt daarna een partij spierpijn in je kont! Niet normaal..
New Plymouth heeft een wandel/fietsroute langs de kust die we af hebben gefietst. Het weer was echt super, dus dat was niet geen verkeerde bezigheid! Na het fietsen ben ik aan het strand-fotograferen gegaan. Ik heb een aantal leuke foto's kunnen maken, maar het probleem nu is: welke te kiezen??? Ik zal m'n favorieten toevoegen aan m'n bericht; willen jullie stemmen welke jullie het mooist vinden? (en het best past bij de schelpjes)
Alvast bedankt! :D

Ik was laatst aan het denken dat er nog steeds behoorlijk wat dingen zijn waar ik me over verbaas in Nieuw Zeeland:
- Nieuw Zeelanders parkeren hun auto vaak in de tuin! De gazonnetjes worden vaak goed bijgehouden en zien er goed uit, maar dan staat er dus ineens een auto bovenop!
- Je mag hier trouwens ook op het strand rijden en parkeren. Lig je lekker rustig op het strand, komt er ineens aan auto langs gescheurd...
- Kiwi's wachten ook vaak in hun auto. Niet per sé om te bellen (carkits heb ik eigenlijk nog niet zo vaak gezien?), maar bijvoorbeeld omdat ze iemand op komen halen. Ik ben me al een aantal keer rot geschrokken, omdat er ineens iemand in een geparkeerde auto blijkt te zitten, haha!
- Nieuw Zeelanders eten heel veel ijs! Dat wist ik al een beetje van de statistieken die ik bekeken heb voor m'n vorige werk, maar het is toch wel erg leuk om te zien dat ijs hier echt geen zomer-traktatie is, maar iets dat zelfs nu veel wordt gegeten. En de bolletjes ijs zijn ook super groot!!!! Jammie!

Groetjes!
Laura

  • 22 Juli 2012 - 08:21

    Paps En Paula:

    Hee Laura, ik vind de eerste erg mooi.
    IJs heerlijk maar ik maak ze liever zelf van 100% fruit, beter voor de lijn!
    Gelukkig is het daar niet overbevolkt, je moet er niet aan denken als je lekker op het strand in Zandvoort ligt ;).
    Knuffels en beso s XX

  • 22 Juli 2012 - 15:41

    Marloes:

    Hoi Lau,
    dat klinkt goed! Mooie foto's heb je gemaakt: ik zou kiezen voor nr1 (stenen close-up op het strand) of de foto met voetafdrukken. Oftewel ik zou ook niet kunnen kiezen, haha.
    X Marloes

  • 22 Juli 2012 - 18:14

    Elsbeth:

    Het is gelukt, optie 5 vind ik wel mooi. Succes met kiezen.

  • 22 Juli 2012 - 19:04

    Josien:

    Net terug van een dagje strand in katwijk en ik vind de eerste foto ook erg mooi vanwege kleur schelpen en schaduw
    Je geniet er wel van he Laura.
    Groetjes

  • 22 Juli 2012 - 20:58

    Miranda:

    He Laura,

    Leuk idee van dat canvas. Ik ga voor optie 2 of 5. De andere foto's zijn ook heel mooi, misschien zelfs mooier dan optie 2, maar ik denk dat optie 2 of 5 beter bij de schelpjes passen. Hm, misschien is optie 5 het beste..... pfff, moeilijk hoor :-).
    Maak je ook een foto van het canvas als het eenmaal klaar is?!

  • 22 Juli 2012 - 22:46

    Piebe:

    Optie 4 of 5 maar het is zo niet te doen want het hangt natuurlijk helemaal af hoe het zwarte zand er uit komt te zien. Om kort te gaan, je kunt pas kiezen als alle troeven op tafel liggen. HET KOMT ZOALS BIJNA ALTIJD IN HET LEVEN HELEMAAL OP JE EIGEN KEUZES AAN LIEVERD. Dus als de donder to "the black sands" choose yourself.

  • 23 Juli 2012 - 11:42

    Jeanine:

    Hoi Zussie,
    Ik vind de foto met de 4 stenen het mooist..
    Dikke kus,
    Jeanine

  • 24 Juli 2012 - 07:32

    Olga:

    1!

  • 05 Augustus 2012 - 23:04

    Neil J:

    Laura, Ik vind de foto met voetafdrukken gaaf, zijn ze van jou?
    Neil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 59128

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: