spijkerpoepen en andere leuke spelletjes - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu spijkerpoepen en andere leuke spelletjes - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

spijkerpoepen en andere leuke spelletjes

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

26 September 2012 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hee allemaal!

Afgelopen 6 september heb ik alweer voor de tweede keer m'n verjaardag in Nieuw Zeeland gevierd, wat gaat de tijd toch snel! Een beetje vervelend is het toch wel om 30 te worden (ben ik echt al zo oud?) Gelukkig weten ze hier in Nieuw Zeeland snel een einde te maken aan dat soort gedachten. Zo ging ik van de week namelijk naar de supermarkt en haalde meteen een flesje wijn voor bij het eten. Vraagt het meisje achter de kassa: mag ik je id zien? HUH? Alcohol mag je hier kopen vanaf je 18e, dus dat betekent dat ik 30-17=13 jaar jonger wordt geschat... Pfff...
Maarja, als je hoort wat ik op m'n verjaardagsfeestje heb gedaan, schat je me misschien nog wel jonger, hihi! Ik heb de Nieuw Zeelanders kennis laten makem met het jullie welbekende spijkerpoepen! Met wat speculaasjes en stroopwafels als beloning, kreeg ik m´n vrienden al snel in beweging. Echt ontzettend gaaf om te zien natuurlijk, maar ook zelf meedoen was super (hoewel ik de techniek toch ook wel een beetje kwijt was..)! Helaas ging na een paar foto´s m´n camera stuk, dus ik heb niet zoveel grappige foto´s kunnen maken...

Op het werk is de nieuwe structuur inmiddels bekend en ik zit nu voor 100% in het yoghurtteam (of had ik dat nu de vorige keer al verteld?) In ieder geval, een collega van me ging vorige week naar de yoghurtfabriek van Fonterra en ik mocht mee om die ook te bekijken en de yoghurtprojecten te bespreken. Als levensmiddelentechnoloog|nerd, vond ik de fabriek natuurlijk helemaal geweldig om te zien! Zo zit ik zelf met 10 litertjes yoghurt te spelen, daar doen ze dat met 10.000 liter, net ietsje meer...
Ik hoop eigenlijk nog vaker naar de fabriek te gaan om meer te leren, maar vandaag kregen we een mail van de baas van Fonterra, dat er minder geld naar het bezoeken van fabrieken, collega´s en klanten gaat de komende tijd. Dus ik ben bang dat dat wellicht van de baan wordt geschoven... Net als een eventueel bezoek aan de fabriek in Chili...:(

Afgelopen weekend heb ik gelukkig een beetje `Chili` mee kunnen krigen: met m´n Chileense vrienden hebben we hun onafhankelijheid (van de spanjaarden) gevierd. In een camping vlakbij hebben we lekker gebarbequed, gekletst en gedanst. Ook bij dit feest hebben we kinderspelletjes als stoelendansen ed gedaan, haha! Ook weer erg grappig. Een vriend van me snoeit bomen voor z´n werk en die had z´n `boomklimspullen`meegenomen. Er was een grote den bij de camping en die hebben ik en nog een paar beklommen :)

Oe! En ik heb m´n canvas laten afdrukken! Het zijn de voetstappen geworden :) Bedankt voor het stemmen allemaal, mede daardoor is het deze foto geworden!

Liefs,
Laura

  • 26 September 2012 - 13:29

    Josie :

    Hoi Laura,

    Nog van harte gefeliciteerd, 30 jaar is toch een mijlpaal.
    We zitten in het zonnige Spanje.
    Succes met de yoghurtjes.

    Kees en Josien



  • 26 September 2012 - 13:29

    Josie :

    Hoi Laura,

    Nog van harte gefeliciteerd, 30 jaar is toch een mijlpaal.
    We zitten in het zonnige Spanje.
    Succes met de yoghurtjes.

    Kees en Josien



  • 26 September 2012 - 21:39

    Jeanine:

    Ha zussie,

    Leuke foto's.... Wat waren jullie met veel man afgelopen weekend... Zag er erg gezellig uit.. Vanavond was All you need is love in New Zeeland... Ik kan niet wachten tot ik er ook naar toe ga... Het is al bijna herfstvakantie, dus voor je het weet ben ik bij jou.

    Kussie,
    Jeanine

  • 29 September 2012 - 07:55

    Christa:

    Ha Lau,

    Leuk weer hoor! Als ik had geweten dat er stroopwafels waren was ik wel ff langsgekomen ;-)
    Jammer van het budget voor de uitjes. Veel succes met de yoghurt en spreek je snel weer!

    Liefs, ck

  • 29 September 2012 - 07:55

    Christa:

    Ha Lau,

    Leuk weer hoor! Als ik had geweten dat er stroopwafels waren was ik wel ff langsgekomen ;-)
    Jammer van het budget voor de uitjes. Veel succes met de yoghurt en spreek je snel weer!

    Liefs, ck

  • 29 September 2012 - 07:55

    Christa:

    Ha Lau,

    Leuk weer hoor! Als ik had geweten dat er stroopwafels waren was ik wel ff langsgekomen ;-)
    Jammer van het budget voor de uitjes. Veel succes met de yoghurt en spreek je snel weer!

    Liefs, ck

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 59121

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: