weekendjes en weekje weg - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu weekendjes en weekje weg - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

weekendjes en weekje weg

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 April 2012 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hallo allemaal!

Sinds m'n vorige verslag ben ik behoorlijk wat weggeweeest, dus ik kan weer wat leuke verhalen en foto's neerzetten!

Met pasen ben ik samen met Hannah naar Napier en Gisborne geweest. Normaal gesproken is het weer daar beter dan in de rest van het land, maar helaas hadden we het precies verkeerd getroffen; een storm was vanuit Fiji naar Nieuw Zeeland gewaaid en bracht precies regen en bewolking aan die kant van Nieuw Zeeland... :( In Napier zijn we naar het aquarium geweest (inderdaad, die waar ik een tijdje terug in gedoken heb!) en hebben we van de stad genoten. Na een stop in een wijngaard zijn we doorgereden naar Gisborne. De weg daar naartoe was een paar dagen ervoor afgesloten voor verkeer en onderweg begrepen we waarom... Midden op een stuk weg was een enorm rotsblok gevallen/gegleden door de vele regenval. Inmiddels hadden ze gelukkig het verkeer erlangs kunnen leiden, dus konden we lekker doortuffen naar Gisborne. In Gisborne zelf hebben we heerlijk gegeten in een restaurant waar zowel een Argentijnse als een Nederlandse serveerster was, dus konden we zowel Spaans als Nederlands kletsen, erg grappig!
De volgende dag was we behoorlijk regenachtig, dus na een kleine wandeling door de stad en omgeving, zijn we weer naar huis gereden. En hoe frustrerend; toen we in Palmy aankwamen was het heerlijk weer!!!
Vorige week ben ik voor het werk naar het zuidereiland geweest. Er was een open dag bij onze fabriek in Clandeboye (dat is de grootste zuivelfabriek ter wereld :)) en ik was gevraagd om yoghurt uit te delen en te vertellen wat we met de ingrediënten doen die ze in Clandeboye maken. De meest gestelde vraag was: waar kan ik deze yoghurt kopen? Helaas was het nog een experimenteel product, dus we konden de mensen niet blij maken.. Hopelijk kunnen we de yoghurtfabrieken interesseren voor ons product en is het binnenkort wel op de markt!
De dag na de open dag ben ik naar de fabriek zelf geweest en heb ik me kunnen verwonderen over hoe enorm groot de sproeidrogers voor melkpoeder ed daar zijn, niet normaal! Er was zelfs een lift om naar de bovenkant van de droger te komen...
Aangezien ik nu toch in het zuidereiland was, ben ik meteen het weekend daar gebleven. Samen met Gatto, m'n Chileense vriend ben ik naar lake Tekapo en omgeving geweest. We hebben daar gewandeld, maar ook de reis in de auto ernaartoe was al geweldig. De uitzichten daar zijn zo ontzettend mooi!

Op zondagavond kwam ik weer terug in Palmy en toen kon ik me meteen klaarmaken voor m'n duiktrip in de Poor Knights! De Poor Knights is een eilandengroep ongeveer 3 uur rijden ten noorden van Auckland en volgens Jacques Cousteau één van de mooiste duikplekken ter wereld. Ik heb daar de afgelopen 4 dagen gedoken en ik moet zeggen dat het inderdaad errug mooi duiken is daar! Er komen twee oceaanstromen bij elkaar, dus je hebt ten eerste veel onderwaterleven en ten tweede zowel tropische als nieuw zeelandse (vis)soorten, supergaaf!

Nu ben ik weer thuis, maar moet meteen weer inpakken, dit keer om te verhuizen. We hebben inderdaad een mooi huis gevonden, met heat pump, gaskachel én bad! Dat moet dus bijna wel warm worden deze winter!
De eigenaar van het huis is trouwens een rugbyspeler die nu voor een Japans team speelt. Hij (Hayden Triggs) heeft zelfs een eigen wikipedia pagina, grappig he?
Er is inderdaad wel wat te vertellen over Jayme, de Amerikaan. Hij wordt namelijk m'n huisgenoot! Door omstandigheden verhuist Siate niet met Hannah en mij mee naar het nieuwe huis en neemt Jayme zijn plaats in. :)

O, en wat betreft visum; ik heb een 5-jaar visum kunnen krijgen en nog op tijd ook! Het was echt binnen een half uur geregeld toen ik naar het immigratiekantoor ging. De dame die me hielp, vertelde met dat ze wilde dat alle visum aanvragen zo makkelijk gingen, haha!

Een hele fijne koninginnedag gewenst morgen!

Groetjes,
Laura

  • 29 April 2012 - 07:42

    Piebe:

    Nou Laura jij reist inderdaad wat af.
    Je zoekt de mooiste plekjes wel op he?
    Schitterend hoor die foto"s. Jaymig nog aantoe Laura zou je dat nou wel doen? Moet je die gozer niet eerst even bij ons introduceren voordat je hem bij je in huis haalt? OK, je bent oud en wijs genoeg maar toch. Veel plezier in je nieuwe huisje.

  • 29 April 2012 - 08:17

    Paul En Paula:

    Prachtige foto s! Echt een avontuur om daar rond te reizen.
    Grappige naam trouwens de poor nights haha, hoe komen ze erop.
    Gatto =goedgekeurd, leuke naam en outfit hij lijkt een beetje op een piraat.
    Ik hoop dat Spanje de yoghurt ook in de rupermarkt zet.
    Veel plezier verder en dikke XXXXXXXX

  • 29 April 2012 - 19:55

    Jeanine:

    Ha Zussie,
    Kicke hoor... al die verhalen.
    Fijn dat jullie een nieuw onderkomen hebben kunnen vinden. Even langs komen om te helpen verhuizen zit er denk ik niet in....
    Heel veel liefs de globe rond gestuurd..
    Jeanine

  • 30 April 2012 - 23:00

    Christa:

    Ha Lau, leuke foto's weer hoor! Hmm jaloers, wil ook daar duiken :-).
    Ach straks het Great Barrier reef he... Als je nog hulp nodig hebt met verhuizen hoor ik het wel :-)

    Groetjes, ck

  • 01 Mei 2012 - 12:55

    Martine:

    Wat leuk weer!!! En wat maak je toch een heerlijke tijd door! Blijf er maar lekker hard van genieten!
    Enne, leuk om nu ook een naam & foto bij Mr. X te hebben ;) Kan me wel vinden in de omschrijving van Paula trouwens ;)

    Geniet!!

    Groetjes uit een regenachtig wageningen (blugh!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 59174

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: