nieuw huis! - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu nieuw huis! - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

nieuw huis!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 Juni 2012 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hee lieve mensen,

Met plezier kan ik melden dat m'n nieuwe huis geweldig is! Ik schrijf dit nu vanuit de woonkamer en het is heerlijk warm door de gaskachel :)
Ik zal meteen m'n nieuwe adres doorgeven, voor het geval je me een kaartje wilt sturen of me op wilt komen zoeken :)
7 Hartley Place
4412 Palmerston North

M'n mobiele nummer is nog steeds +642102865571, maar heb nu ook een vast nummer:+6463530924. Het rare is trouwens dat smsjes vanuit Nederland vaak niet aankomen op m'n mobiel. Dus als je niets terughoort op een sms; ik bedoel het niet gemeen hoor!
Waarschijnlijk werkt Skype (dejong.laura) nog steeds het best (of e-mail natuurlijk!).

M'n kamer heb ik inmiddels mooi gemaakt en de meeste dingen zijn geregeld. Met de Amerikaanse huisgenoot gaat het nog niet altijd even gemakkleijk helaas, maar hopelijk komt dat snel goed!

Afgelopen weekend heb ik een echte kiwi-experience gehad; een 3-daagse "tramp", ofwel hike rondom lake Waikaremoana met 3 Nieuw Zeelandse meiden. Samen Helen, Cat(herine) en Rosie heb ik 3 dagen gebikkeld. In totaal was het 46km, dus ben redelijk moe nu (maar natuurlijk ook trots, haha!). Helen is een directe collega van me, maar Cat en Rosie werken ook bij Fonterra. Handig, want zo konden we lekker over alles en iedereen roddelen ;-) Gelukkig hebben we erg goed weer gehad. De eerste 2 dagen hadden we een lekker zonnetje en de laarste ochtend wel een beetje regen, maar toen we afdaalden van de top werd dat gelukkig minder en eindigden we weer met een zonnetje! Je voelde natuurlijk wel dat het winter is, dus de temperatuur was niet heel hoog 's avonds en 's nachts, brr....
De hutten waar we verbleven waren ook best goed. De eerste avond kregen we zelfs versgerookte, net opgeviste forel aangeboden, yummie!

Vandaag op het werk hadden we onze nieuwe baas op bezoek. Hij en het management-team hebben een nieuwe strategie uitgedacht en die kwamen ze vandaag uitleggen. Gelukkig ben ik het redelijk eens met wat de nieuwe baas van plan is. Hij is toruwens een Nederlander, misschien dat het daardoor komt? ;-) Eén van de gebieden waar ze zich op willen richten is latijns-Amerika, hoera! Zo kan ik misschien m'n Spaans oefenen tijdens werktijd!

Groetjes!
Laura

  • 05 Juni 2012 - 14:47

    Pap En Paula:

    Jeetje wat is het mooi daar!!
    Ziet er inderdaad koud uit met die rijp bbbrrr.
    Hier is het 30 graden, gek ideen dat het winter is daar.
    Ben ook blij dat je baas een Nederlander is !! en geen Amerikaan!!
    Misschien zit er voor jou ook een richting Latijns Amerika aan te komen?
    Je weet maar nooit.
    Zo te zien, heb je nog veel moois te ontdekken, (kan het nog MOOIER)
    Groetjes vanuit Spanje XX
    PS: neem ook een facebook account!

  • 06 Juni 2012 - 19:19

    Piebe:

    Ja laura dat was bikkelen geblazen zo te zien.
    46 km op 1100 meter daar kan je in vergelijk met op zeeniveau wel 34 km bij optellen. Mooie vegetatie daar in dat bos. Ben je nog leuke beesjes tegen gekomen daar? Of was het niet het enge bos. Zuid Amerika je volgende Uitdaging?
    Liefs Piebe

  • 09 Juni 2012 - 12:45

    Esther:

    Lau gefeliciteerd met je nieuwe huisje, fijn dat je weer een plekje voor jezelf hebt. Hier alles goed mijn huisje is ook zo goed als af en zometeen lekker voetbal kijken. Een zien of we kampioen kunnen worden ;-) Liefs Es

  • 10 Juni 2012 - 01:31

    Christa:

    Ha lau, leuk verhaal weer. Ben jaloers op de gaskachel :-). Wij moeten ook binnenkort een meerdaagse track gaan doen, nog ff moed verzamelen...
    Veel plezier weer daar!

    Liefs, Christa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 59147

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: