housewarming en huizenjacht - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu housewarming en huizenjacht - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

housewarming en huizenjacht

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hee allemaal!

Een paar weken terug ben ik weer naar Napier gegaan. Dit keer niet om te gaan duiken met haaien en andere gevaarlijke beesten, maar om te genieten van het Art Deco festival en de lekker wijn die ze in die regio maken.
Samen met Marieke hebben we er een “afscheids-roadtrip” van gemaakt, aangezien ze alweer bijna naar Nederland ging. Op vrijdagavond hebben we al meteen kunnen genieten van mensen in kleding uit de jaren ’30, oude auto’s en stoomlocomotieven, erg gaaf!
De volgende ochtend werden we om 10 uur opgehaald door onze gids en een kwartiertje later proefden we onze eerste wijn (ontbijtwijn heet dat, hebben we geleerd ;-)). We gingen van wijngaard naar wijngaard en kregen tussendoor een heerlijke lunch (met bijpassende wijn natuurlijk!), een rondleiding en uitleg over hoe ze zijn maken en zelfs een paar tapasjes aan het einde van de middag. Je kunt dus wel raden dat toen we terugkwamen rond een uurtje of 6 ’s avonds, we behoorlijk tipsy waren, haha! We wilden ’s avonds de stad in, maar aangezien we na de wijntoer héél even op bed gingen liggen en dat per ongeluk een dutje van 3 uur wed (oepsie..), hebben we het avondprogramma iets korter moeten maken…

Het weekend daarop heb ik weer een leuk duiktripje gemaakt naar Kapiti eiland; met de boot ernaartoe en dan op twee plekken duiken. Iemand had me een tijdje geleden gevraagd of het inderdaad klopt dat rauwe eieren hun vorm behouden wanneer je ze openbreekt onder water, als je minimaal 10m diep zit.
Tja, dat moest ik even uit proberen natuurlijk! In de video kan je zien dat het eggsperiment gelukt is :) De visjes vonden het ook erg lekker.

Een tijdje terug hebben we eindelijk een housewarming gegeven, was erg gezellig! Ik probeerde alle kiwi’s lekker te laten dansen, maar aangezien ze nog minder snel gaan dansen dan Nederlanders, was dat nog best een klus! Gelukkig zijn ze ook net als Nederlanders beïnvloedbaar door alcohol, dus na een tijdje stonden we inderdaad met z’n allen in de woonkamer te dansen, yes!
Het vervelende alleen is dat ik nu denk dat we dat feetjes misschien niet hadden moeten houden…
De huisbazin belde me namelijk een week later op dat ze de huur op gaat zeggen van het huis en dat we binnen 42 dagen eruit moeten…
Aangezien we wel graag bij elkaar willen blijven wonen, zijn Hannah, Siate en ik nu op zoek naar een nieuw huis. Ondanks dat we natuurlijk een enorme hekel hebben aan verhuizen, hebben we bedacht dat we gewoon een super mooi, warm en luxueus huis gaan vinden!
Hopelijk…

Afgelopen weken waren erg leuk op m’n werk. Voor het yoghurt project waar ik op werk hebben we een hele hoop proeven gedaan en lekkere yoghurtjes gemaakt.
Daarnaast ben ik de afgelopen twee dagen in Auckland geweest (ik zit nu op het vliegveld te schrijven ;-)). Daar hebben we een workshop gedaan om te kijken op wat voor een manier en in welke producten we een ingrediënt kunnen gebruiken. We hebben onze ideeën zelfs uitgewerkt door de producten te maken en aan de aanwezige personen te laten proeven. Erg leuk en interessant!

Over werk gesproken; afgelopen weekend kwamen Arie, een oud-collega van me van Kerry en zijn partner Karron me opzoeken in Palmerston North! Ze zijn op het moment op vakantie in Nieuw Zeeland en een bezoekje aan Palmerston North kon gelukkig in het reisschema toegevoegd worden. Ik heb ze de mooie delen van Palmy laten zien (het park/rozentuin/vogels naast m’n huis en de rivier) en ondertussen hebben we heerlijk bij kunnen kletsen.
Ik vond het super gezellig, Arie en Karron!

Nou, m’n vlucht vertrekt bijna, dus ik ga maar weer afsluiten.

Groetjes!
Laura

  • 23 Maart 2012 - 23:50

    Miranda:

    Cool filmpje! Geslaagd eggsperiment :-). Heb je al meer nieuws over je visa?
    Ik hoop voor je dat je gauw een prachtige villa vindt :-).

  • 24 Maart 2012 - 08:42

    Paul En Paula:

    Wauw, wat een leuke foto s en verslag.
    Hopelijk vind je heel gauw een mooi huis,zonder housewarmingparty dit keer?? of misschien maar in de kroeg!
    Het filmpje met het eggspiriment was leuk, maar nu wil ik wel weten hoe het ei zich houdt in zoetwater haha!
    Heel veel succes en tot hoors dikke knuffels van ons XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 24 Maart 2012 - 09:26

    Esther:

    Hee Laura,

    Wat is dat nu moet je weer op huizenjacht! Hopelijk vind je snel iets beters. Coole foto's hoor en leuk dat ei experiment.
    Het is mij gelukt om binnen maand een studio te vinden in Westerpark, naast het centrum. Ben echt zo blij met mijn eigen plekje en uiteraard geef ik ook binnenkort een housewarming ;-)

    XX Es

  • 25 Maart 2012 - 08:54

    Riet:

    Ha Laura, succes met het zoeken naar een nieuwe woning ! Wanneer komen die lekkere yoghurtjes in de winkels in Nederland ? Liefs, Riet.

  • 25 Maart 2012 - 16:19

    Piebe:

    hoi Laura,
    Geen probleem toch dat zoeken naar een ander huis? Goeie reden om weer eens van je overbodige spullen af te komen toch? Iets te luidruchtig feest gevierd? Jij toch niet!! En horen we nog wat van die bink op dat strand Of?
    Succes met je huizen jacht. Liefs P

  • 26 Maart 2012 - 10:22

    Lieselotte:

    Echt super grappig met dat ei! Goed om te lezen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt daar. Hele veel succes met het vinden van je nieuwe mooi villa ;). xx

  • 28 Maart 2012 - 05:52

    Christa:

    Haha leuk hoor dat fimpje en de foto's natuurlijk! Jammer dat je weer op huizenjacht moet. Heel veel succes!!! Liefs, ck

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 59169

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: