wederom vakantie! - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu wederom vakantie! - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

wederom vakantie!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hee allemaal!

Vandaag heb ik mijn eerste dag in m’n nieuwe baan gehad, stiekem toch wel weer leuk om op het werk te zijn! M’n nieuwe kantoor is erop vooruit gegaan wat betreft uitzicht, warmte en grootte, maar helaas is ie wel verder van de koffie af…:S
De projecten waar ik op ga werken zien er erg leuk uit, dus ben benieuwd!

De rugby World cup is inmiddels al een paar weken bezig en dat is goed te merken hier; overal toeristen, campers en feestjes te vinden!
Eén van de eerste wedstrijden was USA vs Ierland in New Plymouth en daar ben ik heen gegaan met Marieke en Helen. Helen komt oorspronkelijk uit New Plymouth, dus we konden lekker bij haar ouder thuis blijven slapen; relaxed!
De dag voor de wedstrijd was het al goed feesten met de Ieren, erg gezellig! Gelukkig had Helen de perfecte anti-kater-activiteit bedacht; dam dropping. Het principe is dat je op een bodyboard jezelf van een dam laat “vallen”. Het eerste moment is het heeeeeeel eng, maar daarna wel erg gaaf! Marieke heeft een aantal filmpjes op haar camera staan, die zal ik hier later nog op zetten!
De rugby wedstrijd zelf was erg leuk, hoewel het voor een deel wel regende… :(

Na het afronden van m’n baan bij het snacking foods team, kon ik eerst lekker genieten in Samoa! Nouja, dacht ik dan, want het genieten liet nog even op zich wachten; we waren al halverwege, toen er in het vliegtuig werd omgeroepen dat er technische problemen waren en we weer terug moesten naar Auckland…Zucht…. Na een uur of 5 wachten, konden we dan eindelijk weer een nieuw vliegtuig in en deze keer lukte het zowaar om Samoa te bereiken ;-)
Samoa zelf was super. Het bestaat uit 2 eilanden en we zijn op allebei de eilanden een paar dagen geweest. Het zijn vulkanische eilanden en op een rondtoer op het wester-eiland, Savaii, werden we rondgeleid door een gepensioneerde geoloog. Die kon ontzettend veel vertellen over het eiland natuurlijk! Verder hebben we gesnorkeld (een vis beet Marieke in haar been, au!), met schildpadden gezwommen (ééntje beet me in m’n rug, au!) en ben ik wezen duiken (daar gelukkig geen aanvallende beesten, wel eagle rays gezien en walvissen gehoord, gaaf!).

Op de terugweg van Samoa hadden wederom vertraging… (echt, vlieg nóóit met Pacific Blue!) en daardoor miste ik m’n vlucht naar Palmerston North.
Gelukkig kon ik m’n vlucht veranderen (niet dankzij Pacific Blue natuurlijk…) en kon ik nog redelijk snel vertrekken uit Auckland. Maar, m’n vlucht zou om 10 voor 1 landen, terwijl ik kaartjes had voor de rugby wedstrijd van Argentinië vs Georgië om 1 uur, aaaahhhh!!
Dus, snel de taxi in, langs huis, kaartje ophalen, terug de taxi in en laatste stuk naar het stadion rennen! Uiteindelijk heb ik de eerste 20 minuten speeltijd gemist, wel balen..

Na de wedstrijd was het meteen weer pakken, want ik moest (nouja, moest…) me weer voorbereiden op m’n trip naar het zuider eiland met Uma.
Met haar ben ik eerst naar Picton geweest (ze hebben daar een Nederlandse bakkerij, hoera!!!) en hebben we gewandeld op de Queen Charlotte track. Na wat wijn proeven in de Malborough regio, wilden we gaan walvis kijken bij Kaikoura. Helaas was het te slecht weer en werd onze trip geannuleerd :( In plaats van walvis kijken, zijn we toen maar gaan badderen in de hot springs van Hanmer Springs, ook niet verkeerd! Samen met James, een huisgenoot van een collegaatje die ook in het zuidereiland op vakantie was, zijn we naar de pancake rocks geweest aan de westkust (ze weten nog steeds niet hoe die ontstaan zijn, bijzonder!) en naar Nelson.
Vanuit Nelson zijn Uma en ik naar het Abel Tasman national park geweest en hebben we gekayakt en gewandeld. Het weer werkte eindelijk mee gelukkig en we konden lekker in het zonnetje genieten van oa zeehonden jonkies die om ons heen aan het spelen waren in het water! Echt geweldig!
Na een redelijk ruwe terugtocht op de ferry (er waren toch wel wat mensen die de witte zakjes nodig hadden…;-)) en een busreis, kwam Palmy weer in zicht en was de vakantie alweer op…

Ik hoorde dat het toch nog lekker weer is geworden in Nederland, wat goed zeg! Hopelijk blijft het een goede nazomer voor de herfst/winter weer begint!

  • 10 Oktober 2011 - 08:32

    Paps En Paula:

    Wauw wat een leuke vakantie, behalve die vertragingen dan!
    Ik zie enorme schildpadden, en een niewe bikini?
    Dus gaat de zomer beginnen daar, ben benieuwd!!
    Hele dikke knuffels van ons XXXXX

  • 10 Oktober 2011 - 08:39

    Dorieke:

    He, lekker aan het genieten daar! Super! Ik hoop nog wat mee te kunnen maken van een mooi najaar in NL, maar hoor nu wat regenverhalen...hmmm... Succes met je nieuwe baan!!

  • 10 Oktober 2011 - 08:45

    Martine:

    Leuk Laura! Sommige foto's had ik al via Marieke gezien natuurlijk, maar er zitten ook nieuwe foto's tussen :)
    En, meteen antwoord op de vragen in m'n mailtje...goed man, zo'n blog! Wat een avonturen maak je mee, moet heerlijk zijn. Heb je niet het idee dat je nog steeds op een grote vakantie bent?
    Hier is het inmiddels herfst, harde wind, regen alleen de temperatuur valt nog mee. En 's avonds en 's ochtends weer donker. Allemaal even wennen! Maar, heeft ook weer z'n charme.
    Succes op je nieuwe stekkie op t werk! Groetjes uit hok 514 van het Biotechnion ;)

  • 10 Oktober 2011 - 10:30

    Jeanine:

    Ha zussie,
    Geweldig om te lezen en om de foto's te zien. Tjee, mooi zeg dat zuider-eiland.
    Even de bioloog uithangen... het zijn zeeleeuwen die op de foto staan... :-)
    Kussie,
    Jeanine

  • 10 Oktober 2011 - 14:35

    Marloes:

    Hey Lau!
    Wat een leuke verhalen weer! en ik ben weer jaloers :-) Geniet van de zomer daar en veel succes met je nieuwe job. Hopelijk gaat het je bevallen! X marloes

  • 10 Oktober 2011 - 22:28

    Piebe:

    Heerlijk Laura die enthousiaste verhalen van je. Ik ben echt jaloers en tegelijk trots op je dat je al die uitdagingen opzoekt en aangaat. groot gelijk en houden zo kanjer! Die antie/kater aktiviteit moet je me nog maar eens uitleggen. Lijkt me echt gevaarlijk dat van zo´n dam af duiken; met kater nog wel!
    Liefs en go for it.

  • 11 Oktober 2011 - 19:00

    Jan En Wilma:

    Altijd weer leuk die verhaaltjes van jou. Ik zie dat "knitting art" niet alleen hier maar ook daar het straatbeeld opvrolijkt. Hobby voor de winterdag brei en versier een lantaarnpaal, de neefjes en nichtjes zijn tenslotte te groot voor gebreidde truitjes hahaha.
    Liefs en ga je goed.
    Wilma en Jan

  • 25 Oktober 2011 - 18:01

    Miranda:

    He Laura,

    Ik zag een foto van Heleen op Facebook en daar bleek jij ook op te staan. Zag er naar uit dat jullie met een groepje aan het wandelen waren. Jij was de enige die niet was getagd in de foto. En toen bedacht ik me dat ik jou niet op Facebook heb. Heb je een Facebook account? Ik heb geprobeerd je te vinden, maar er zijn oneindig veel mensen met jouw naam op Fb!

  • 01 November 2011 - 21:05

    Laura:

    Hee Mir,

    Nee, voorlopig ben ik niet op Facebook te vinden!
    Maar wat leuk dat je Heleen kent; we waren inderdaad een weekendje weg en zijn gaan wandelen in de buurt van Wellington!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 59172

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: