Winterwonderland - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu Winterwonderland - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Winterwonderland

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 Augustus 2011 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hee mensen!

Wat gaat de tijd toch snel! Vorige keer schreef ik dat ik naar Nederland zou gaan en nu kan ik me al bijna niet meer herinneren/voorstellen dat ik daar was…
In Nederland heb ik heerlijk van vrienden, familie, eten en shoppen genoten!
Met Christa ben ik naar m’n oma in Friesland geweest (hopelijk zit je inmiddels niet meer vol van alle lekkernijen die ze ons toegestopt heeft, Chris!) en zijn we ’s avonds met Arie wezen stappen. De lunch in Rotterdam begon met een spandoek gemaakt door Elly, Karin en Carla (echt geweldig meiden!) en daarna werd ik zowaar naar Schiphol gebracht en door hen en Gerard en Lisette uitgezwaaid; dat doet een mens goed! :)
Na een redelijk goede reis, had ik best een beetje last van een jetlag hier in NZ, pfff… Maar na een aantal dagen extreem vroeg naar bed, ging dat gelukkig beter.

Vlak nadat ik weer terug was, organiseerde Fonterra “Supernova”; een dag waar we aan onze collega’s laten zien aan wat voor innovaties we werken. Ik stond daar op de stand om uitleg te geven over producten met “Powerprotein WPC515”. Zo hadden we bijvoorbeeld glutenvrije brownie, waarbij we de bloem vervangen hadden door ons product. De brownie wordt daardoor een stuk gezonder (of misschien; iets minder slecht…;-) en hij was nog steeds super lekker!
Bij de opening gaf onze CEO voor de laatste keer een praatje, aangezien de Nederlandse Theo Spiering zometeen onze nieuwe CEO gaat worden (de Nederlanders nemen Nieuw Zeeland over, pas maar op!)
Het avondprogramma van Supernova bestond uit een diner en feest met als thema “Out of this world”, wat betekende dat iedereen als alien, trekkie, astronaut, Matrix-karakter of weet ik wat verkleed ging. Er zaten echt super goede kostuums bij!

Een week geleden heb ik iets heel bijzonders mee mogen maken; sneeuw in Palmerston North!!! Er was een koudefront dat het zowaar helemaal tot en met Nieuw Zeeland haalde en daardoor is het een week echt superkoud geweest en heeft het voor het eerst in 50 jaar oid gesneeuwd hier. Echt super hoor; eindelijk kreeg ik het idee dat het inderdaad winter is!
Door de sneeuw heb ik m’n laatste duiktrip afgezegd, maar heb ik in plaats daarvan gesnowboard! Dat was op Mount Ruapehu, een vulkaan hier slechts 2,5 uur rijden vandaan. (hoe geweldig is dat; ik woon op 0.5uur rijden van het strand en 2,5uur van een skigebied?!?!)
Door de sneeuwstorm was het hele gebied open, wat verrassend groot was trouwens, en ben ik af en toe best ok de berg afgegaan, echt super!

Ik heb trouwens nog goed nieuws! (of niet, ligt eraan hoe je het bekijkt natuurlijk ;-))
Ik heb de baan in het yoghurt team gekregen!!! Ik ga daar ongeveer hetzelfde doen als wat ik nu doe, maar dan voor yoghurt. Dit team heeft een stuk meer klant-contact dan m’n huidige team, dus waarschijnlijk krijg ik wat meer met klanten te maken.
Natuurlijk heb ik meteen de mogelijkheid gegrepen om wat tijd vrij te hebben, dus begin ik daar pas op 10 oktober, terwijl de laatste dag in m’n huidige team op 20 september is :D
Waarschijnlijk ga ik dan naar het Zuidereiland voor een weekje en een weekje naar de zon in Fiji of iets dergelijks.
Vervelend hoor….;-)



  • 24 Augustus 2011 - 10:25

    Josien :

    Hoi Laura,
    Wat maak jij leuke dingen mee en geweldige foto`s van de winter.
    Ik begin weer zin te krijgen in de wintersport.
    Gefeliciteerd met je yoghurt baan.
    Wat ziet beppe er nog goed uit voor haar leeftijd zeg.
    Hartelijke groetjes Kees en Josien

  • 24 Augustus 2011 - 11:35

    Marloes:

    Hej Lau!
    Wat leuk dat je die baan hebt gekregen! Dat betekend dat je iig langer mag blijven, nietwaar? Mooie foto's weer. In NL was het ook nieuws dat het in NZ sneeuwde; heb nog aan je gedacht! Zo te zien heb je er gelijk goed gebruik van gemaakt. Liefs, Marloes

  • 24 Augustus 2011 - 11:43

    Dorieke:

    He Laura,
    Wat leuk dat je de baan hebt!!! Hard gewerkt!! En tsja, strand op 0,5km en een skipiste op 2,5km; dan snap ik wel dat je nog even wil blijven!
    Een hele goede in-between-jobs-periode gewenst!
    liefs Dorieke

  • 24 Augustus 2011 - 13:35

    Riet Imhof:

    Fijn dat je de baan hebt gekregen, Laura ! Leuke foto`s ! Groetjes van Riet.

  • 24 Augustus 2011 - 15:03

    Jeanine:

    Ha Zussie,
    Geweldig verhaal om te lezen! En die foto's zijn echt leuk om te zien.... Is de was al droog? :-)
    Liefs,
    Jeanine

  • 24 Augustus 2011 - 16:13

    Marco:

    Ha Lau!

    Superleuk verhaal, van harte gefeliciteerd!!

    Maareuh, hoe was jij verkleed op out of this world??

    Groetjes uit Vleuten!
    Marco

  • 24 Augustus 2011 - 17:19

    Miranda:

    Hey Laura,
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan! En gelijk heb je om er een paar weken vakantie tussendoor te pakken.
    Ik heb nog even helemaal geen zin in winter als ik die foto's zie. Bij ons lijkt de zomer pas net begonnen te zijn, maar september is het einde van de zomer, en vanaf november hebben we 5 maanden sneeuw op de grond :-S. Maar goed, als je dus het wintergevoel mist in NZ, kom gerust langs in Canada :-).

  • 24 Augustus 2011 - 21:21

    Paps En Paula:

    Zoooooooooooo ben weer jalours!!!
    En nu ga jij die lekkere yoghurt nog lekkerder maken!
    Dikke kus XXXXXXXXX

  • 25 Augustus 2011 - 13:01

    Christa:

    Yes ik sta ook op de blog (met foto nog wel :-)! Maar harte gefeliciteerd met de baan. Fiji klinkt ook goed, zelf ook nog ff getwijfeld of ik daar zou stoppen :-)

    Groetjes, Christa

  • 26 Augustus 2011 - 20:07

    Danique:

    Heeey Laura,

    Superleuke verhalen en fotos weer, snap nu wat mensen bedoelden als ze op mn blog schreven dat ze van mn leventje meegenoten via de verhalen :-)

    Heb nog niet gereageerd op je mail, zal ik vd week ff doen en dan geef ik je ff mn prive mailadres, is wat makkelijker :-)

    lfs uit regenachtig nederland (wat mij betreft altijd nog beter dan sneeuw haha)

  • 04 September 2011 - 09:16

    Cindy:

    Ha Laura,

    Gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Top hoor dat je kunt blijven.

    En alvast van harte met je verjaardag, over 2 dagen toch!? Maak er een leuk feestje van maar dat komt vast goed.

    groet cindy

  • 06 September 2011 - 07:28

    Danique:

    Volgens mij issie bij jou alweer bijna voorbij, maar toch:
    HAPPY BIRTHDAY!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 59172

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: