nieuw begin - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu nieuw begin - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

nieuw begin

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hee allemaal,

Na een goede reis met een Boeing 777 naar Auckland en daarna met een hééééél klein vliegtuigje naar Palmerston North ben ik goed aangekomen.
Ik werd opgehaald door m'n collega, maar dat wist ik niet.
Dus ineens werd ik aangesproken of ik toevallig Laura was? Nou, dat klopte inderdaad! Ze heeft me afgeleverd bij het hotel waar ik woon totdat ik m'n eigen woonruimte heb. (het hotel heet Quest, Neil ;-)
Dat tijdelijke plekje is behoorlijk prima; eigen keukentje, wasmachine, droger, 2 tv's én bubbelbad!

Palmerston North is een stadje van ongeveer 80000 inwoners en heeft heel veel laagbouw. Daardoor voelt het heel vrij en ruimtelijk. Er zijn om de stad heen redelijk wat heuvels en die kan je op bijna elk punt in de stad wel zien, erg gaaf.
De mensen hier zijn erg vriendelijk en stoppen netjes voor je als je de straat oversteekt ;-) (de stoplichten daarentegen springen té snel op rood, stress...)
Wat me opvalt is dat er behoorlijk wat mensen op blote voeten lopen. M'n collega's vertelden me dat veel mensen zelfs in de winter een korte broek aan hebben. Waarschijnlijk word je op een gegeven moment immuun tegen de kou ofzo (de huizen hier zijn vrijwel niet geïsoleerd, dus in de winter is het binnen even koud als buiten...)

Ik heb inmiddels een mooie roze fiets (en fietshelm natuurlijk, want die is hier verplicht) gekocht en fiets elke dag naar m'n werk.
Ik werk nu in het "snacking & convenience food" team, wat betekent dat ik me vooral met hoge eiwit/sportrepen en de binnenkant van marsen en milkyways bezig ga houden. Wat ik precies ga doen is me nog niet helemaal duidelijk, maar dat komt vast nog wel.
Vandaag heb ik in ieder geval al lekker caramel gemaakt :-)
M'n directe collega's zijn erg leuke mensen en ik heb dinsdagavond met een aantal gegeten bij de aziaat.
Het is niet heel vreemd dat er veel aziatische eetgelegenheden zijn; ongeveer de helft van m'n collega's (en waarschijnlijk stadgenoten) is aziatisch!

Nu maar hopen dat de Nieuw Zeelandse relaxedheid wel goed aankomt zo ;-)

  • 10 Maart 2011 - 08:37

    Martine:

    Oh, wat klinkt dat goed!!!! Heel veel plezier en geniet van je bubbelbad! Heb je al schuim totaan het plafond gehad?! Anders heb je nu een nieuwe uitdaging ;)

    Enne, was die roze fiets bewust roze, of was dat de enige die je kon kopen? Hihi...

    Have fun!

    x
    Martine

  • 10 Maart 2011 - 08:38

    Marloes:

    Hoi Lau,
    Fijn dat je goed bent aangekomen (zonder aarbevingen enzo)! Klinkt goed zeg, dat hotel met een bubbelbad. En ik zie 22 gr staan bij Palmerston North, das een goed begin op je nieuwe woon-werkplek! Heerlijk,
    Veel succes de eerste dagen op je nieuwe werk!
    Liefs, Marloes

  • 10 Maart 2011 - 09:12

    Catherine:

    Hey Lau, goed om te horen dat je veilig en wel bent aangekomen in Nieuw Zeeland en dat het bevalt!! Vast nog wel heel veel wennen aan het begin maar als ik het zo lees komt dat wel goed :) Liefs! X

  • 11 Maart 2011 - 06:12

    Olga:

    Het schijnt dat hitte makkelijker went dan kou, maar kou zal uiteindelijk ook wel wennen ja. Anders hebben die eskimo's echt een probleem natuurlijk. En ik ook als we terugkomen. Maar een slecht geisoleerd huis zonder verwarming klinkt niet echt aantrekkelijk hoor! Zoek maar een leuk huis uit, we komen m wrs over niet al te lange tijd keuren. Ik ben aan t oefenen op de flikflak, dus als je er een zwembad bij kan regelen, is dat wel fijn :P

    Have fun daar met je snack- en sportrepen!

    Liefs! Olga

    P.S. Lau, die foto met je toffe fiets: kunnen ze in NZ ook bruggen bouwen, of houden de wegen gewoon op bij een rivier?

  • 11 Maart 2011 - 08:36

    Laura:

    M'n fiets was inderdaad zo ongeveer de enige (maar wel maar 80 dollar = 40euro!) die ze hadden bij de kringloopwinkel, hihi!
    De rivier is elke dag wel weer een uitdaging ja; meestal vraag ik een kiwi of ie me over wil vliegen ;-)

  • 11 Maart 2011 - 18:47

    Letty:

    Dag Laura,
    Hoorde van Marloes dat je een avontuur in Nieuw Zeeland bent aangegaan.
    Wens je het allerbeste toe en.....heel veel succes met je nieuwe baan!!!!!
    Letty Krijger (Moeder van Marloes)

  • 12 Maart 2011 - 20:39

    Jan En Wilma:

    Leuk te horen dat je goed ben aangekomen, trouwens je tijdelijke woonkamer ziet er lekker ruim en licht uit.
    Groetjes Jan en Wilma

  • 16 Maart 2011 - 08:50

    Marcel:

    Gaat dus ook op de b lackbery hahaha, liefs. Marcel

  • 25 Maart 2011 - 14:03

    Joeri:

    Hé Laura,
    Goed om te lezen dat je al zo lekker aan het inburgeren bent.

    Mooi riviertje daar in Palmerston North, wel een beetje ruig voor een skif maar met een wherry moet het nog net lukken.

    greetz Joeri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 59179

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: