Nieuw adres - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu Nieuw adres - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Nieuw adres

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hee allemaal,

Laat ik meteen maar beginnen met m'n gegevens hier voor ik het vergeet:

Laura de Jong
8 Graham Place
4410 Palmerston North
Nieuw Zeeland

Tel. +64 (0) 21 028 65571
skype: dejong.laura

Want, ik heb namelijk een leuk huisje gevonden niet ver van m'n werk af en ook niet zo gek ver van het centrum; perfect!
Het is een klein huisje met 3 huisgenootjes én openhaard (wel zo handig voor de winter die eraan komt).
M'n kamer is niet enorm groot, maar zoveel spullen heb ik inmiddels toch niet meer ;-)
M'n 1 kubieke meter aan spullen die ik op mocht sturen, is trouwens eindelijk binnen; de douane in Wellington deed er behoorlijk lang over om m'n spullen te "klaren" aangezien een hoop mensen in Christchurch aan het helpen waren.

De afgelopen weken op m'n werk gingen behoorlijk snel, ondanks dat ik nog niet heel veel heb kunnen doen. Zo kwam m'n baas er na 2 weken achter dat HR m'n contract niet had goedgekeurd en ik eigenlijk helemaal geen werknemer was van Fonterra, haha! Maar inmiddels heb ik zowaar email en met een beetje geluk vanaf maandag toegang tot de verschillende netwerken en programma's.
Komende week ga ik als het goed is m'n eerste proeven doen in de proeffabriek, jeuj!

Palmerston North en omgeving begin ik beetje bij beetje te ontdekken. Afgelopen weekend ben ik naar de "Windfarm" gefietst, wat een supermooie rit door de heuvels was.
Helaas had ik de volgende dag wel wéér een lekke band (2e lekke band in tweeënhalve week..)
De eerste lekke band was een oude reparatie die open was gegaan, maar die andere komt volgens mij door alle steentjes, rotzooi en vooral veel glas dat hier op de grond ligt. Nu wonen er behoorlijk wat studenten in Palmy, maar gooien die nu meer flessen op straat of ruimt de gemeente gewoon minder op?

Het fietsen hier is, ondanks de verplichte helm toch wel gevaarlijker te noemen dan in Nederland; zo houden fietspaden vaak ineens op en zijn automobilisten niet echt alert.
Een Nederlandse collega van me heeft me laatst een fluoriserend hesje gegeven om een beetje meer op te vallen. Daarnaast zei ie dat ik echt op moest passen enzo. Ik durfde al bijna de weg niet meer op, maar gelukkig fietst ie zelf ook, dus dat is toch weer een geruststelling!

Groetjes!
Laura

  • 27 Maart 2011 - 09:12

    Marlies:

    He Laura,

    Dat huis ziet er goed uit en wat een mooie omgeving! Heb je naast een lekke band ook niet last van (stijle) hellingen?

    Groetjes Marlies

  • 27 Maart 2011 - 12:23

    Marloes:

    Hej,

    Leuk huisje hoor (vaatwasser doet t altijd goed!) en wat een mooi uitzicht! Kan je fietsend naar je werk?
    X marloes

  • 27 Maart 2011 - 19:03

    Miranda:

    Ziet eruit als een goed huis met leuke huisgenoten, mooie omgeving en gezellige collega's. Wat wil je nog meer?! (behalve dan een fiets waarvan de band niet lek raakt elke week......)

  • 27 Maart 2011 - 19:21

    Jan En Wilma:

    Laura,
    Fijn dat je zo snel een eigen plekje heb gevonden. Wat een fantastische omgeving daar. Die fietsen met houten banden van vroeger waren toch zo gek nog niet :)) .

    Liefs Jan en Wilma

  • 28 Maart 2011 - 02:37

    Olga:

    Hebben ze in NZ ook anti-lek banden, of moet er een pakketje uit NL komen? (zal je geen Thaise fietsbanden opsturen, ben je nog verder van huis).
    Ziet er goed uit Lau, dat huisje! We komen logeren! Nog steeds geen tickets geboekt, eerst maar eens onze vakantie in Nederland :)
    Veel plezier daar! Ik ga ook een dagje proefjes in de fabriek doen: cacao slurry roeren en 3864 melksampletjes nemen. Topbaan!

    Liefs! Olga

    P.S. Die collega's van je zien er zo op t eerste gezicht wel gezellig, maar niet erg 'kiwi' uit. Werken er ook NZ-ers?

  • 28 Maart 2011 - 11:25

    Riet:

    Fijn om te horen dat je een leuk huisje hebt gevonden, Laura ! Ook gezellig om met huisgenootjes te wonen, lijkt me. Liefs Riet.

  • 28 Maart 2011 - 16:11

    Martine:

    Leukleuk! En wat fijn dat je een huisje hebt gevonden! Kan ik je een grootverpakking anti-lekbanden opsturen? ;)

    Have fun en voorzichtig op de weg! Hier in Opheusden word je op zondag trouwens ook gewoon van de weg gereden door dames met hoedjes op, opweg naar de kerk....;).
    Groetjes vanuit een lente-achtig Waggie! :)

  • 29 Maart 2011 - 08:20

    Paul En Paula:

    Je huisje ziet er mooi uit, trouwens je huisgenoot ook, leuke jongen.
    En als je daar veel fiets zal je hele mooie gespierde benen krijgen.
    En er zijn sterkere banden te koop die hier beter tegen bestand zijn!
    Vraag maar eens aan de fietsenmaker daar.
    Doe voorzichtig dikke beso s en acarriciar uit Spanje XX

  • 04 April 2011 - 19:02

    Dniek:

    heyhey,

    leuk om te lezen dat je je goed vermaakt!! ziet er echt mooi uit daar zeg pfieww jammer dat het zo ver weg is ;-)

    Werk dus nog rustig, benieuwd hoe dat straks gaat worden!

    Wij hebben weer nieuwe studenten straks, het lijkt de uni wel zo langzamerhand haha. Ik werk nu maar 3dagen ivm mn rug, flink irri! Gelukkig gaat het met fysio nu eindelijk beter....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 59152

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: