duiken! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Jong - WaarBenJij.nu duiken! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Jong - WaarBenJij.nu

duiken!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Hee allemaal!

Na mijn vorige verslag ben ik dus eerst naar Krabi gegaan. Vanuit daar met de bus naar Ao Nang, want daar schenen veel duikshops te zijn. Die waren er ook wel, maar ik wilde graag een liveaboard doen (4 dagen op een boot eten, slapen en 4 duiken per dag maken) en dat deden ze nu juist net niet vanaf Ao Nang, maar vanaf Khao Lak. Dus ben ik de volgende dag meteen naar Khao Lak gesjeest. Daar kwam ik om ongeveer 3 uur aan en na wat onderhandelen ging ik een paar uurtjes later al met `Big Blue` mee naar de boot! Wel fijn dat dat lukte, want in Ao Nang gaf men me niet heeeel veel kans om dezelfde dag nog mee te kunnen..
Maar, ik ging dus op weg! De onderneming is deels van Japanners en mede daardoor waren van de 17 gasten er 15 Japanner, 1 australisch en ik dus...
Inmiddels weet ik heeeel veel over Japan, haha!
De boot ging eerst naar de Similan Islands, dan naar Koh Bon, Koh Tachai en uiteindelijk Richelieu rock. Richelieu rock is ooit ontdekt door Jacques Cousteau en heet zo omdat het vernoemd is naar een franse generaal die paarse kleren droeg met een hoefijzervormige kraag. Op Richelieu rock is er heel veel paars koraal en de rotsen staan in een hoefijzer vorm, dus vandaar!
De naam vond ik zeker kloppen, het is inderdaad helemaal paars van het koraal daar, echt heel mooi!
Wat ik daar en bij de Similans heb gezien zijn oa parrot fish, barracuda's, scorpion fish, lion fish, zeepaardjes, anemoonvissen, boxing shrimp, blue spotted sting rays, angel fish, morays, butterfly fish, zeesterren, groupers, snappers, trevally, nudibranchs, trigger fish, pipe fish, porcupine fish en unicorn fish.
Maar, het meest bijzondere waren toch wel de manta rays! Bij twee duiken kwamen deze enorme beesten langszeilen, de grootste was ongeveer 6m in doorsnede! Het is bijna hypnotiserend om ze zo rustig te zien `rondcruisen`
Het duiken hier was wel net iets anders dan in Nederland, ten eerste werd alles voor je gedaan (tot en met vinnen aantrekken aan toe...), maar ook omdat er af en toe best wat stroming was. Dan moet je ineens best hard werken! En ik maar denken dat duiken een niet vermoeiende sport was..

Al met al vond ik Thailand helemaal super! De mensen zijn ontzettend vriendelijk en je krijgt niet het idee dat ze de toeristen helemaal kaal willen plukken. Ik heb ook het idee dat er veel minder criminaliteit is hier; in Latijns Amerika had ik meer de neiging om m´n spullen goed in de gaten te houden dan hier.

Vanavond vlieg ik naar Nieuw Zeeland (gelukkig kom ik op het noordereiland te wonen, waar veel minder aardbevingen voorkomen..), dus de volgende keer meer over m´n nieuwe thuis!

Groetjes,
Laura

  • 28 Februari 2011 - 09:40

    Paula & Paul:

    GEWELDIG Laura,
    Lijkt me ook een fantastische ervaring!!
    Vooral het aantal vissen,( knap dat je al de namen nog weet)
    Was je niet bang voor die grote manta s?
    Een hele fijne reis , en we kijken uit naar je volgende ervaringen.
    Hele dikke kus en knuffels XXXXXXXXXXXXXXXX

  • 28 Februari 2011 - 09:41

    Jeanine:

    Ha Zussie,
    Heerlijk hoor om je verhalen te lezen. Zit ik hier achter m'n bureautje naar de grijze lucht te staren.... (jaloers..) Heel veel succes in Nieuw Zeeland..
    Kus,
    Jeanine

  • 28 Februari 2011 - 19:31

    Ad:

    Wat een mooi reisverslag, ik kan me voorstellen dat je daar enorm genoten heeft, nu komt het echte werk in nieuw zeeland, nogmaals heel veel succes gewenst van je oom Ad en tante Lyda

  • 28 Februari 2011 - 23:27

    Christa:

    He Lau, klinkt super leuk de duiktrip!
    Vandaag wel een paar dezelfde vissen gezien met het snorkelen, maar jij hebt er nu een heleboel gezien die nog op mijn verlanglijstje staan :-)
    Fijne reis.
    Liefs, ck

  • 03 Maart 2011 - 22:30

    Jan En Wilma:

    Wat top zo'n vakantie.
    Kijken weer uit naar je berichtjes, huizenjacht en ervaringen op je nieuwe werkplek.
    Groetjes en veel Liefs
    Jan en Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 59178

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: