Vakantie in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Jong - WaarBenJij.nu Vakantie in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Vakantie in Thailand

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

21 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Sawadee ka!

Na twee prima vluchten, ben ik veilig aangekomen in Bangkok. Daar stond Emiel al op me te wachten, waarna de chauffeur ons naar hun huis bracht (wat een luxe!!)

De eerste twee dagen ben ik Bangkok gaan verkennen. Woensdag ben ik 's ochtends met Emiel mee geweest naar de sloppenwijken waar hij werkt als vrijwilliger en 's middags naar de Grand Palace, met alle pracht en praal die daar bij hoort. Wel bijzonder om die verschillen zo te zien.
Bij de tempels in de grand palace (sowieso bij alle tempels) moet je je schoenen uit doen voor je naar binnen gaat. De hoeveelheid schoenen vóór de tempels was dan ook enorm!
Donderdag ben ik naar het stadspark geweest. Dat was echt verrassend klein voor zo'n grote stad! Maar, ook daar kan je heerlijk rustig een boekje lezen natuurlijk.
's Avonds zijn we wezen poolen en daarna hebben we 20minuten vodka geslammed in een ijsbar, heel grappig! Zelfs de glaasjes waren van ijs...

Dit weekend was een lang weekend voor de Thai, dus konden Olga, Emiel en ik lekker drie dagen op pad.
We zijn naar Sukothai geweest, één van de drie voormalige hoofdsteden van Thailand.
Daar zijn nog behoorlijk wat oude tempels en boeddha's te zien. 's Middags was het te warm om rond te lopen/fietsen in het park, maar gelukkig hadden we een heerlijk huisje mét zwembad en veel schaduw waar we overdag konden relaxen.
Op zaterdagochtend waren we vóór zonsopgang opgestaan om vanaf een tempel de zonsopkomst te zien. Die was niet enorm spectaculair, maar daarna gingen we naar een andere deel waar een monnik ons in zijn tempel uitnodigde en wat ging vertellen over de geschiedenis/ons meditatieles gaf/ons geofferd fruit liet eten en ons "zegende". Dat was wel heel bijzonder! Op een gegeven moment haalde hij euro's uit z'n portemonnee en erst dachten we dat ie wilde weten was het was/waard was, maar het bleek dat ie gewoon geld wilde wisslen en donders goed wist wat het allemaal waard was! Gaaf hoor. Ook maakte ie gewoon foto's van ons met z'n mobiele telefoon (waar ook hello Kitty op stond, haha!!)

Vandaag vlieg ik naar Krabi, aan de kust, waar ik hopelijk heerlijk ga duiken.

Groetjes!
Laura

  • 21 Februari 2011 - 07:44

    Hillechien:

    Ha, Klinkt heerlijk zeg die vakantie! En weer een wijsheid rijker: dat monniken best wereldwijs zijn... Haha!
    X

  • 21 Februari 2011 - 07:51

    Martine Van Gool:

    Jemig, wat ben je al druk geweest...je bent toch echt pas een weekje weg?!
    Wel gaaf, geniet er maar lekker van, dat heb je wel verdiend na alle drukte van de afgelopen tijd!

    X-ie!

  • 21 Februari 2011 - 10:11

    Dorieke:

    He wat een goede verhalen en foto's over zon, relaxen en tempels: geniet ervan aan de kust!! Ik kan al bijna van 5 laags kleding naar 4 laags ;)

  • 21 Februari 2011 - 10:12

    Olga:

    Lau, je houdt je weblog beter bij dan wij :P. Have fun in Krabi en tot zondag!

    @Elly, @Kaatje, @Carla (die vast nog gaan reageren): het Wodka Hakken was met Absolut Wodka (sweet memories). Geen 'Vanilla' helaas, en gelukkig ook ieieietsje minder sterk. Maar wel minstens net zo gezellig!

  • 21 Februari 2011 - 15:58

    Paul & Paula:

    Hoi Laura, bijna minder dan een week geleden op schiphol uitgezwaaid en nu al weer zoveel beleefd.
    Doe voorzichtig met duiken en nog veel plezier, tot het volgende verslag.
    XXXX

  • 22 Februari 2011 - 20:39

    Lisette:

    Hoi,
    Ziet er erg gezellig uit! Have fun en een fijne reis straks naar de eindbestemming.
    X Lisette

  • 26 Februari 2011 - 19:21

    Rob Doumaid:

    Op weg naar Krabi, moet gek lopen als je het daar niet leuk vind.
    Ga je ook een cursus klimmen doen?

  • 27 Februari 2011 - 14:17

    Riet Imhof:

    Geweldig wat je allemaal beleeft, Laura !
    Misschien ben je inmiddels in Nieuw- Zeeland. Ik hoop dat alles goed met je is en er geen problemen zijn i.v.m. de aardbeving daar. Ik ben benieuwd naar je volgende verslag. Groetjes en liefs van Riet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 59176

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: