Nederland! - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Laura Jong - WaarBenJij.nu Nederland! - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Nederland!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 September 2013 | Nederland, IJsselstein

Hallo allemaal!

Wat is het weer fijn om in Nederland te zijn! De afgelopen dagen zijn echt voorbij gevlogen...
Het begon ook inderdaad met vliegen; via Auckland, Los Angeles en Frankfurt kwam ik aan op Schiphol. Daar stonden Jeanine, Suzanne, Hillechien en Zahra Loïs me al op te wachten met een groot spandoek, ontzettend leuk!
Bij thuiskomst zijn we bijna meteen Ben op gaan halen van het kinderdagverblijf. Hij was even verlegen toen hij me zag, maar al snel kreeg ik toch een knuffel van 'm. Het is natuurlijk ook wel raar voor Suzanne en Ben dat de persoon die ze normaal alleen op het computerscherm zien, ineens echt blijkt te bestaan! ;-)
Om meteen maar met het genieten te beginnen, ben ik de volgende dag met Peter lekkere Belgische biertjes wezen drinken in de kroeg. Mét bitterballen erbij natuurlijk! Gelukkig mocht ik zwalkend ook de bus in terug naar Jeanine... ;-)
Op vrijdag ben ik met de meiden van levensmiddelentechnologie naar Giethoorn geweest. Aangezien mensen me in Nieuw Zeeland vaak vragen of ik in Giethoorn ben geweest, aangezien ik Nederlandse ben, moest het er toch maar eens van gebeuren! Het Was ook zeker een leuke bestemming! Elsbeth had een superleuk huisje weten te huren en er waren kano's en een punter zeilbootje die we konden gebruiken. Die kwamen goed uit; aangezien we flink hadden gesjouwd met alle tassen om bij het huisje te komen (we waren ook wel een klein beetje omgelopen, oeps...), konden we meteen met het bootje weg om een stukje te zwemmen. Het water is echt ondiep daar merkten we al!!!
Verder hebben we heerlijk genoten van lekker eten, het kijken naar de gondeltocht (soort carnavalsoptocht op het water) en varen met een fluister motorbootje.
Na Giethoorn ben ik met Lisette mee naar huis gegaan om daar haar dochtertje Puck te bewonderen, wat een schatje! We zaten al vlak bij Amsterdam, wat ideaal was, aangezien ik op maandag met middelbare school-vrienden had afgesproken om te gaan pubquizen! We verzamelden eerst bij Caths mooie nieuwe huis. Helen, een Nieuw-Zeelandse vriendin van me is een wereldreis aan het maken en was nu ook precies in Nederland, dus die kwam ook gezellig mee. (en ze is enorm goed in pubquizes, ideaal! ;-))
Het eten en de pubquiz was erg gezellig en ondanks dat we toch echt niet goed waren in de juiste sponsor bij de Nederlands voetbalclubs te plaatsen, zijn we toch ergens in de middenmoot beland, hoera!!
De volgende dag ben ik weer terug naar IJsselstein gereisd en heb ik gezellig met Jeanine, Suzanne en Ben gegeten.
Op woensdag ben ik naar Utrecht gegaan om daar samen met Arie te lunchen, erg gezellig en lekker zonnig! Daarna kwam pap me ophalen vanaf de jaarbeurs, want die was ook net aangekomen in Nederland! Samen met hem en Jan zijn we lekker een stukje wezen varen op de Loosdrechtse plassen. Bij terugkomst waren Wilma, Ellie en John er ook, dus hebben we nog een rondje van de zaak gedaan! Het weer was nog steeds geweldig, dus konden we heerlijk bbq-en, jamjamjam!
Donderdag ben ik samen met pap, Paula en hondje Rocky naar Friesland gegaan om m'n oma te bezoeken. Ze is inmiddels al 92, maar is gelukkig nog steeds hartstikke kwiek! Erg leuk om haar weer te zien natuurlijk.
's Avonds zijn pap, Paula en ik nog even wezen eten in Amsterdam (nadat we het restaurantje gevonden hadden, hihi!). Vrijdag was m'n verjaardag, hoera! Dus heb ik lekker appeltaart gebakken, salades gemaakt en hebben we met z'n allen gegourmet, gezellig!
Zaterdag was het pleinfeest bij Jeanine op het plein en ik mocht ook meedoen, jeej! Het thema was Oktoberfest en de overbuurvrouw had ook voor mij een ontzettend mooie jurk geregeld, helemaal super! 's Avonds had ik nog wat vrienden uitgenodigd om m'n verjaardag te vieren, dus dat was ook weer erg gezellig! Op het einde van de avond zijn Marieke, Helen, Jeanine en ik nog even op stap geweest, naar het Karrad. Dat was vroeger zo'n beetje onze stamkroeg, dus was wel heel erg grappig om daar weer te zijn!
Zondag ben ik nog even wezen shoppen in Utrecht en vandaag is het alweer m'n laatste dagje in Nederland... :(
Het was heel erg leuk om hier weer te zijn! Ondanks dat het bijna vreemd was dat iedereen Nederlands praat, er op de tv nederlands wordt gesproken en zelfs de lucht naar Nederland ruikt (nee, ik bedoel geen wiet lucht...), heb ik ontzettend genoten!!

We spreken elkaar weer wanneer ik weer in Nieuw Zeeland ben!

Liefs,
Laura

  • 09 September 2013 - 11:10

    Lisette:

    Hey,
    Een heel fijne reis vanavond! Wij zitten inmiddels aan de andere kant van de plas. Kon niet meer slapen dus jou reisverslag komt goed van pas. Ga weer genieten van het Nieuw Zeelandse en vergeet je actiepuntjes niet ;)
    Xxx

  • 09 September 2013 - 11:50

    Wilma:

    Laura,

    Was leuk je weer ff te zien.
    Hele goeie reis gewenst natuurlijk ook van jan.
    Liefs en tot gauw (hopen we ).
    Wilma

  • 09 September 2013 - 12:30

    Marco:

    Geen foto's van Oktoberfest?? Ik herinner me een heel leuk feest en een gezellige Laura :) ;)

    Goede reis en we spreken elkaar weer 'sometime, somewhere'!!

    X Marco

  • 09 September 2013 - 13:33

    Riet Imhof:

    Ha Laura,
    Fijn, dat je hebt genoten van je verblijf in Nederland !
    We hebben elkaar niet getroffen tijdens die dagen, maar ik blijf je volgen hoor via je nieuwsbrieven !
    Lieve groet, Riet

  • 09 September 2013 - 17:23

    Miranda:

    He Laura,

    Jouw vakantie in NL klinkt al net zo vol en druk als de mijne. Ik probeer ook altijd alles en iedereen te zien in een heel korte tijd. Super leuk ook dat je naar Giethoorn bent geweest. Daar ben ik ook ooit geweest.
    En nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

    Groetjes Miranda

  • 09 September 2013 - 17:32

    Ome Adje:

    Ha die Laura, alsnog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, waar jij je ook bevind op deze wereld jouw reisverslagen zijn een genot om te lezen, ik wens je een hele goede reis en veel succes daar weer in NZ.
    Groetjes......... ook van tante Lyda natuurlijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 59096

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: