op de boerderij! - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu op de boerderij! - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

op de boerderij!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 November 2013 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hee allemaal,

De afgelopen weken zijn ontzettend hard voorbij gevlogen! Het begint al echt lente te worden hier en iedereen begint alweer plannen te maken voor de kerst/zomervakantie. (gelukkig geen zwarte piet dilemma's hier ;-))
Op het werk heb ik hard gewerkt aan de verslagen over m'n werk in Chile en nieuwe projecten zijn weer begonnen. Sinds vrijdag hebben we een nieuwe dame in ons team, aangezien er iemand weg is gegaan. We hebben nu alleen maar vrouwen in het team! (7 in totaal...) M'n manager heeft het maar zwaar... ;-)
Een paar weken terug heb ik m'n paspoort verlengd. Dat ging via de ambassade in Wellington. Ongeveer 2 weekjes later (en na betaling van 140 dollar) kreeg ik 'm netjes opgestuurd, vanuit Kuala Lumpur nog wel! Vervolgens moest ik m'n visa-sticker van m'n oude naar m'n nieuwe paspoort laten overplaatsen door de immigratie hier in Nieuw Zeeland. Het enige wat er gedaan moest worden was dus een nieuwe sticker uitprinten. En raad eens hoe duur dat was? 104 dollar! Bijna even duur als een nieuw paspoort dus, wauw.....
Maar goed, voorlopig is alles weer goed geregeld en wordt ik (hopelijk) geen landen uitgegooid ofzo...
Afgelopen weken heb ik redelijk wat Halloween- feestjes gehad. Helaas (of gelukkig!) heb ik geen foto's van de feestjes zelf kunnen bemachtigen, maar één van de feestjes was in Paraparaumu en toen heb ik de volgende dag lekker op het strand kunnen wandelen.
Gisteren heb ik een barbeque gehad bij een collega van me. Hij woont een stukje buiten de stad en heeft een paar koeien, schapen, varkens, geit en kippen, dus we (Gao en Jing, twee collega's die misschien wat Wageningers ook nog wel kennen ;-)) hebben hem geholpen met het voeren van de beestjes. Op de terugweg mocht ik zelfs even de tractor besturen, voor mij de eerste keer! :D
Vandaag ben ik heerlijk wezen duiken bij Island Bay in Wellington. De eerste duik kwamen we een octopus tegen. Ik had in een serie (Descending, erg gaaf als je van duiken houdt!) gezien dat wanneer je je handschoen uit doet, de octopus je warmte kan voelen en dan op onderzoek uit gaat. Dus ik heb m'n handschoen uitgedaan en vlak bij de octopus gehouden. En jahoor, zijn tentakel kwam al snel over m'n hand heen "gewandeld"! Echt zo ontzettend gaaf!!!! Wel een beetje een raar gevoel...
Binnenkort komen Christa en Eric (die nu in Australie zijn) hierheen om een jaartje of iets te werken en rond te reizen. Echt super gezellig om weer een Nederlandse vriendin dicht(er)bij te hebben! Zo kan ik ook m'n Nederlands weer wat vaker oefenen ;-)

Dikke kus!
Laura

  • 10 November 2013 - 08:14

    Martine:

    Wat leuheuk! Heerlijk leventje heb je toch! Daar zou ik best een dure sticker voor over hebben ;). Gao (Ran?) is volgens mij nog een tijdje mn huisgenoot geweest op Rijnsteeg. Zie je, de wereld is maar klein en je zit dus eigenlijk helemaal niet zo ver weg ;)
    Hier valt vooral veel regen, zijn de bomen weer aan het verkleuren en zijn de dagen weer korter: echt herfst dus!
    Geniet van je avonturen daar! Ook al plannen voor kerst?
    Xx

  • 10 November 2013 - 12:39

    Lisette:

    Hey lautje,
    Volgens mij is het bij jou nu 18 uur later. Dus als ik bijna wakker ga worden voor een nieuwe dag, ben jij al richting bed aan t gaan om diezelfde dag af te sluiten. Klopt dat nou...???? Klinkt een beetje raar. Verder mis ik nog een foto.... Wisselen we die uit via de app?
    XXX

  • 12 November 2013 - 07:34

    Christa:

    Yay lau, nog maar een maandje en dan zitten we weer in hetzelfde land :-). Kan niet wachten! Tot snel! X

  • 12 November 2013 - 14:06

    Riet Imhof:

    Hoi Laura,
    De lente in aantocht !! Wat een heerlijk vooruitzicht !
    Gezellig weer een berichtje van je !
    Lieve groet !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 59104

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: