Hello Goodbye - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu Hello Goodbye - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Hello Goodbye

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

31 Juli 2013 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hee allemaal!

Afgelopen keer was ik bij Arequipa gebleven met m'n verhaal; na een prima busreis met zelfs avondeten ben ik inderdaad goed aangekomen in Nazca. Ik heb meteen m'n vlucht om de Nasca lijnen te bekijken geboekt en hoopte vij snel de lucht in te kunnen. Helaas bleek dat niet zo te zijn, aangezien de mensen waar ik mee in het vliegtuig hoorde te zitten, niet op kwamen dagen... Dus na de National Geographic video die op repeat stond, 3 keer keer gezien te hebben en flink wat zeuren dat ik toch echt niet 's middags wilde (schijnt minder mooi te zijn dan), ging ik dan toch rond een uurtje of 12 de lucht in! Het was inderdaad wel erg indrukwekkend om te zien! Helaas was ik alleen wel een beetje luchtziek...
De volgende dag heb ik weer iets ontzettend gaafs gedaan; sandboarden! Dit hield in dat we eerst zo'n 3 uur moesten hiken (met het sandboard onder de arm ja...) naar de top van de Cerro Blanco om vervolgens zo´n 45min af te kunnen dalen. Sandboarden is een stuk lastiger dan snowboarden (ik kon echt geen bochten maken...), maar het was zeker leuk! En ook naar beneden glijden op je board is niet verkeerd, hihi! Vanuit Nasca heb ik m´n laatste nachtbus, naar Cusco, genomen. Ook deze stad ligt behoorlijk hoog, dus ook hier waren zelfs de kleinste trapjes een uitdaging... In m´n hostel in Cusco kwam ik 2 belgische meiden tegen die ik in San Pedro op m´n toer naar de geisers had ontmoet, gezellig! Die avond was er feest in het hostel omdat ze 3 jaar bestonden, dus hebben we lekker kunnen dansen! Vanuit Cusco ben ik met de (toeristen)trein richting Machu Picchu gegaan. Als buitenlander mag je nml niet met de gewone trein en betaal je natuurlijk iets van 10 keer zoveel....
Ach ja, als je zo´n attractie in je achtertuin hebt, moet je er maar goed gebruik van maken zullen we maar zeggen!
De volgende dag was weer een dagje vroeg opstaan om Machu Picchu te bekijken! Helaas had het de nacht ervoor geregend en was het bewolkt toen ik het park binnenkwam en was de eerste aanblik iets minder mooi. Maar, gelukkig ging de bewolking snel weg en kon ik de grootsheid van Machu Picchu zien. Het is inderdaad wel erg indrukwekkend om te zien!
Het is zo bijzonder om te zien hoe goed alle stenen in elkaar passen en je kan je echt niet bedenken hoe ze dat allemaal voor elkaar hebben gekregen...
Na Machu Picchu was m´n vakantie helaas alweer op en ben ik weer terug gegaan naar Santiago om daar afscheid te nemen van Felipe en de vrienden die ik gemaakt hebt daar. Ik heb een super bijzondere tijd in Chili gehad de afgelopen 4 maanden, hopelijk kan ik nog een keer terug gaan. Want zoals altijd zijn er nog een hele hoop plekken die ik wil bezoeken daar!
Op het moment ben ik alweer 3 dagen aan het werk. Het is nog steeds ontzettend raar om weer in NZ te zijn, op één of andere manier lijkt alles nieuw ofzo en moest ik gewoon m´n weg vinden in bijv. m´n eigen huis! (ik wilde m´n oorbellen opruimen, maar kon me even niet meer herinneren waar ik m´n juwelen ookalweer bewaarde, oeps...)
Na 2 dagen `rust`, kwam m´n baas vandaag met het idee dat het verslag van het werk van de afgelopen 6 maanden aan het eind van augustus af moet zijn, whaaaaaaaaaaa!!!!!

Liefs!
Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 59136

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: