kennismaking met Chili - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Laura Jong - WaarBenJij.nu kennismaking met Chili - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Laura Jong - WaarBenJij.nu

kennismaking met Chili

Door: laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

21 April 2013 | Chili, Santiago de Chile

Hee lieve mensen,

Deze keer een bericht vanuit Chili!
Vorige week zaterdagmiddag ben ik vanuit Palmerston North vertrokken en op zaterdagmiddag ben ik aangekomen in Santiago in Chili (erg grappig hoe tijdsverschil dat mogelijk maakt )
Ik werd naar m’n hotel in het centrum van de stad gereden en daar ben ik meteen een beetje rond gaan wandelen. De stad is echt enorm groot; er wonen hier zo’n 7 miljoen mensen. Da’s weer eens wat anders dan de 70.000 in Palmerston North (en 4 miljoen totaal in NZ...)
De stad ligt tussen de bergen (Andes) en de heuvels aan de kant van de oceaan in, dus de smog is behoorlijk aanwezig, helaas. Ik voel m’n ogen en keel regelmatig branden. Het schijnt dat de smog in de winter nog erger wordt, omdat er dan minder wind is. We kunnen dus nog wel wat verwachten...
Op zondag ben ik op zoek gegaan naar het Museum de Bellas Artes. Musea zijn gratis op zondag, in Chili is dat de dag van de cultuur, gaaf he?
Om niet teveel op een toerist te lijken, had ik m’n kaart niet meegenomen. Daardoor kwam ik terecht bij allemaal leuke groente/fruit/vismarkten en heb ik daar m’n ogen uit gekeken.
Het museum ontdekte ik pas toen ik m’n tassen vol had, dus daar ga ik maar een andere keer heen!
Op maandag werd ik met de taxi naar Soprole (m’n werk) gebracht en daar heb ik kennis gemaakt met de directe collega’s. Ze zijn allemaal Chileens, dus m’n Spaans gaat met sprongen vooruit! (of achteruit, ligt eraan hoe je het bekijkt; Chilenen staan erom bekend een slechte uitspraak te hebben en veel woorden te “bedenken”). Afgelopen week heb ik elke dag van half 9 tot 6 gewerkt; net iets langer dan ik in NZ doe. Maar, met een lange lunch (met warm eten ) is het op zich prima te doen.
De fabriek heb ik al een beetje kunnen bekijken en vrijdag hebben we onze eerste proef in het lab/proeffabriek gedaan. De proeffabriek is hier iets manueler en zelf nog kleiner dan dat we in NZ hebben, dus ik ben benieuwd of we inderdaad verschillen kunnen ontdekken...
Na het werk ben ik verrassend druk geweest; op woensdag ben ik bij Felipe, een vriend van Hannah die in Santiago woont wezen eten; op donderdag bij Selfa, de moeder van Eduardo, een vriend van me in Palmy en gisteren ben ik wat wezen drinken met Felipe en vrienden.
Vandaag ben ik bij Olivia, haar man en dochtertje (ruim een jaar oud) wezen lunchen. Zij hebben me aangeboden om bij hun in huis te komen wonen voor de komende tijd. Dat is echt perfect, want dat is natuurlijk veel gezelliger dan in een hotel, maar zo kan ik ook lekker zelf koken en met Olivia mee naar het werk rijden, jeej!
Morgen ga ik naar een voetbalwedstrijd; ben benieuwd hoe dat gaat!
O, en ik heb een Chileens nummer: 0056 9 5933 2776.

Groetjes!
Laura

  • 21 April 2013 - 03:50

    Set:

    Hey lau,
    Jouw verhaal lezen tijdens een nachtvoeding maakt het heel wat leuker. Wat enorm leuk wat je weer allemaal aan het doen bent. Rest me nog 1 dingen te zeggen: geniet!
    Kus set en een kleintje van Puck
    PS heb je m'n kaartje nog gezien of heb je die net gemist

  • 21 April 2013 - 09:01

    Martine:

    Lautje!

    Wat maak jij toch een heerlijke tijd van je leven! Daar kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen! Heel veel plezier daar en sterkte met de smog, lijkt me een eng idee als je er keelpijn van krijgt (want je adem inhouden is ook niet echt een optie ;)).

    Xx
    Martine

  • 21 April 2013 - 09:39

    Elsbeth:

    Leuk verhaal weer Lau! Geniet van Chili, succes met de proeven.

  • 21 April 2013 - 11:38

    Paul:

    Geweldig wat je allemaal onderneemt Laura.
    Wat leuk van je om de moeder van een vriend in Palmerston op te zoeken zal ze wel heel leuk gevonden hebben. Heel veel plezier, y muchos abrazos de su padre .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 59090

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: