Brrrrr... - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu Brrrrr... - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Brrrrr...

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 Juli 2012 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hee mensen!

Nu het lekker weer is in Nederland, begin ik hier in Palmerston North te bibberen van de kou... We hebben al iets van 7 nachten temperaturen onder de nul graden gehad.. En dat terwijl er normaal gesproken in de hele winter zo'n 5 nachten onder nul zijn hier :( Pff, nog 2 maanden winter te gaan!

Maar, voordelen van de winter terwijl je in Palmerston North woont, zijn er ook wel weer: zo'n 3 uurtjes rijden en je bent in een skigebied! Een paar weken geleden ben ik op bezoek geweest bij Gatto, die in het Whakapapa Village skigebied werkt. Het skigebied was nog niet open, dus de liften waren niet open en ijsvrij gemaakt, maar dat leverde wel mooie foto's op!
Afgelopen week was er een flinke storm gaande, dus waren de skigebieden weer gesloten, helaas.. Hopelijk kan ik binnenkort wel weer een keertje gaan snowboarden!

Gisteren heb ik weer iets ontzettend bijzonders meegemaakt; een collega van me heeft samen met 3 anderen een 4-persoonsvliegtuigje. Samen met nog een collega en z'n zoon zijn we naar de andere kant van het noordereiland gevlogen om White Island, een geothermisch actief eiland te bekijken, te lunchen in zonnig Tauranga en rustig aan weer terug te toeren. Het was zo ontzettend gaaf om Nieuw Zeeland vanaf boven te zien! De landschappen hier zijn behoorlijk verschillend, dus tijdens de vlucht kon je dat echt supergoed zien. Wat ook wel leuk was is de Rena te kunnen zien; het containerschip dat een tijdje terug voor de kust van Tauranga is vastgelopen. Ze hebben de containers er inmiddels afgehaald (of eraf gevallen..), maar het schip zelf ligt er nog. White Island staat ook wel bekend om het goede duiken dat je daar kunt doen. Zo is er bijvoorbeeld een baai die ze Champagne Bay noemen; het bubbelt daar namelijk door alle gassen die uit te rotsen omhoog komen! Ik heb daar zelf nog niet gedoken, maar misschien moet dat nog maar een keertje gebeuren :-)

Oe, en nog een supersuperleuk nieuwtje; m'n zus komt hierheen met de kerst, jippie!!!!!
Ontzettend gaaf, Jeanine! We moeten maar even een leuk programma in elkaar draaien voor je vakantie!

Liefs,
Laura

  • 01 Juli 2012 - 08:31

    Olga:

    Kkkkkoud!! Maar je had nu een open haard toch? Of iets anders warms in huis? Levert inderdaad mooie plaatjes op :) hopelijk geen ijsbloemen in huis.
    Werk ze daar weer na je mooie tripjes!

    Groetjes uit Ho Chi Minh City (35ºC),
    Olga

  • 01 Juli 2012 - 08:48

    Jan En Wilma:

    Mooi joh die foto's vanuit de lucht.
    En wat ontzettend leuk dat Jeanine met de kerst bij je op vakantie is.
    Groetjes Jan en Wilma

  • 01 Juli 2012 - 09:15

    Josien:

    Hoi laura,
    Wat een schitterende foto's zeg. We zijn in Spanje en de natuur bij je vader ziet er iets anders uit dan bij jou. Erg he van de brand
    Wat maak jij veel mee en geniet ervan hoor
    leuk dat je zus komt
    Groetjes

  • 01 Juli 2012 - 10:50

    Pa En Paula:

    Jeetje Lau, wat een avonturen beleef je toch,haha het voelt ineens zo saai hier in Spanje!
    Knuffels en dikke kus XX en ga zo door !!

  • 01 Juli 2012 - 21:18

    Piebe:

    Hoi Laura,
    Goed plan van Jeanine om je op te zoeken.
    Zoek maar een spannend programma uit.
    Maar niet langer dan een uurtje hyken schat ik zo in, het moet wel leuk blijven he nicht. Beetje rustig aan met je zussie hoor. Kan je die vliegenier ook eens deze kant op sturen? Meid ik ben trots op je en tegelijk een beetje jaloers. We gaan denk ik nog een hoop beleven met jou. Van klappertanden wordt je warm, maar ik ken ook andere oplossingen. liefs P

  • 02 Juli 2012 - 09:36

    Martine:

    Wat gaaaaaf! Mooie plaatjes! En supercool, zo'n vlucht!
    Enne, 'lekker weer' in Nederland is ook een relatief begrip hoor ;). Ergens is het mis gegaan met de definitie van zomer denk ik, maar er is nog hoop, de R is nog niet in de maand ;)

    Snowboardze! Als je het nog net zo goed kunt als in Tsjechie, dan komt het helemaal goed! :) Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 59087

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: