tramping en duiken - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu tramping en duiken - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

tramping en duiken

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

17 April 2011 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hee allemaal,

Na Palmerston North, ben ik nu ook de rest van NZ aan het ontdekken.
Inmiddels ben ik al twee keer naar de hoodstad Wellington geweest; één keer om de bovenwater- en één keer om de onderwaterwerld te zien.
Wellington zelf is best een leuke stad. Het is wel bijzonder om weer hoge gebouwen te zien, na alle laagbouw in Palmy ;-)
Wellington heeft een haven, dus daar heb ik lekker rond kunnen wandelen en bootjes kunnen kijken.
Gisteren ben ik wezen duiken bij Wellington, erg gaaf!
Een collega van me las in m'n introductiemail dat ik duik en nodigde me meteen uit om mee te gaan duiken. Nou, dat wilde ik natuurlijk wel! We hebben 2 kustduiken gedaan; je loopt dan vanaf het strand de duiklocatie in. Er was niet eens zoveel wind, maar wel een stuk meer golven dan ik gewend ben. Daar moest ik dus wel even aan wennen... (en zorgen dat ik niet echt heel zeeziek werd...) We hebben behoorlijk wat vissen, zeesterren, een zeepaardje (of eigenlijk alleen z'n staart; z'n hoofd verstopte ie goed) en paua's gezien. Paua's zijn soort grote oesters en er schijnt veel illegale visserij naar te zijn. Ze hebben ook een mooie schelp en ik heb er eentje naar huis kunnen nemen, jeej! (een lege schelp dus, he ;-)

Vorig weekend ben ik met een aantal collega's en wat mensen van de tramping club hier (hiken noemen ze hier tramping...) naar een bergketen (tararua) ten zuiden van Palmy geweest. De trip was bijna alleen omhoog, dus de volgende dag had ik behoorlijk wat spierpijn, pff...
We hebben nu ook een Nederlandse stagiar in ons team en hij was ook mee met het tramping. De vogels hier zijn heel anders en maken ook heel andere geluiden, dus daar hebben we ons behoorlijk over verwonderd ("hoorde je net ook een aap?").

M'n werk is nog steeds erg leuk. Er wordt heel veel georganiseerd en zo doe ik bijvoorbeeld mee met het tafeltennistoernooi van Fonterra en ga ik vanavond ultimate frisbeeën met m'n collega's (Tania en Martijn, jullie kunnen trots op me zijn, haha!)

Groetjes!
Laura

  • 17 April 2011 - 08:12

    Paul En Paula:

    Hee laura, leuke hobby hoor duiken. (We hadden toch een onderwatercamera voor je moeten kopen!)
    Die natuur daar ziet er echt heel apart uit!
    Ik zal eens gaan google-en wat daar allemaal rondkruipt en vliegt.
    Nog veel plezier, en meer avonturen.
    Liefs Paul en Paula XX

  • 17 April 2011 - 11:26

    Jeanine:

    Ha Zussie,

    Gaaf hoor. Wij zijn gisteren ook wezen trampen.... Suzanne in de draagrugzak en ben in de kinderwagen. Ik ga voor de studie de Kaapse bossen bij Doorn onderzoeken en dat kan gezellig met de kids gecombineerd worden!

    Heel veel liefs,
    Jeanine

  • 17 April 2011 - 14:00

    Josien En Kees,:

    Hoi Laura,

    Wat maak jij een fantastische tijd mee zeg.
    Als ik alles lees vraag ik me af of je ook echt nog werkt, maar dat zal wel.
    Geniet er van.
    Gr. Josien en Kees

  • 17 April 2011 - 17:44

    Riet:

    Geweldig Laura !
    Ik had juist een kaart voor je geschreven die ik morgen op de bus doe. Dus nog even geduld. Fijn dat je zoveel leuke dingen meemaakt !

  • 18 April 2011 - 03:16

    Olga:

    Ha die Lau!
    Gaaf dat je je zo goed vermaakt daar! Wij zijn weer terug in BKK (pfff, warm), waar de 'natuur' weer ver te zoeken is. Moet t doen met je mooie foto's. Dusseh... tijd om een volgende vakantie te plannen!! We komen eraan!
    Liefs, Olga

  • 20 April 2011 - 10:54

    Cindy:

    Ha Laura,
    Erg leuk om je verhalen te lezen en mooie foto's ook!
    Hier alles ok, het is hier heerlijk zomer weer, ruim 20C en dat in april.
    grtjs cindy

  • 20 April 2011 - 21:35

    Jan En Wilma:

    Top al die belevenissen, wordt er daar ook nog gewerkt ???
    Blij dat je je in ieder geval niet vervelt (had ik trouwens ook niet verwacht)
    Groetjes Jan en Wilma

  • 27 April 2011 - 16:22

    Els En Roel:

    Je bent weer lekker actief.
    Dat hoort ook bij jou.
    Geniet ervan.
    We zijn van plan 4 wkn naar Australie en Nieuw-Zeeland te gaan in November.

    Tot hoors

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 59099

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: