de laatste loodjes - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Laura Jong - WaarBenJij.nu de laatste loodjes - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Laura Jong - WaarBenJij.nu

de laatste loodjes

Door: laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

04 Juli 2013 | Chili, Santiago de Chile

Hallo!

Hoe is het in Nederland? Is de zomer al een beetje aan het doorbreken?
Hier zijn de nachten al behoorlijk koud, maar overdag kan het nog 20 graden worden met een zonnetje, heerlijk!
Om de winter wat extra kracht bij te zetten ben ik afgelopen weekend wezen snowboarden met Felipe en Carlos, een vriend van hem. Voor hen was het de eerste keer “wintersport”, dus zijn de naar Farellones, een beginnersgebied geweest. Helaas waren we niet de enigen en daarnaast was er op het skigebied verderop een lawine geweest, dus stonden we de eerste uren van de dag flink in de file... 
Maar, toen we dan uiteindelijk in de sneeuw waren, was het heerlijk! De sneeuw was de dag ervoor gevallen, dus supergoed! Er zijn wel een paar verschillen met de pistes waar ik eerder ben geweest. Zoals in heel Chile, waren er bijvoorbeeld ook straathonden op de piste! Erg onhandig als ze tegen je beginnen te blaffen als je je net heel hard aan het concentreren bent om niet uit de sleeplift te vallen. Wat ik helemaal geweldig vond, was dat er papieren zakdoekjes beschikbaar waren onderaan de skilift! Geweldig, want na een paar afdalingen begint je neus toch vaak wel te lopen...
Zowel Felipe als Carlos konden aan het eind van de dag redelijk goed naar beneden komen, erg leuk om te zien.
Op het moment ben ik flink bezig met afscheid nemen en met het plannen van m’n vakantie; nog maar 1 dagje werken en dan lekker 3 weken op pad!
Met Olivia, Miguel Angel, Maite en el Negro (de “zwarte”  zo worden veel mensen genoemd hier die een wat donkerdere huidskleur hebben, hihi! Deze Negro heet eigenlijk Mauricio en is een schoolvriend van Miguel Angel) hebben we een aantal heerlijke lunches/diners gehad. Vandaag heb ik appeltaart (zelf gemaakt ) uitgedeeld en morgen gaan we waarschijnlijk buiten de deur lunchen met het team voor m’n afscheid.
En vanavond ga ik naar Amaral, woohoo! Dat is een spaanse band die ik heb leren kennen toen ik in Murcia stage liep. Olivia kent de band ook redelijk goed omdat ze – in dezelfde tijdsperiode als ik  - ook in Spanje woonde. Dus samen met haar en Miguel Angel en Felipe gaan we vanavond genieten!
M’n vakantie gaat richting het noorden van Chili en Peru. Bijvoorbeeld de Atacama woestijn, lineas de Nazca en Machu Picchu staan op het programma.
Volgende keer een echt vakantieverslag dus!

  • 05 Juli 2013 - 11:43

    Paula Kleinloog:

    Hee wereldreizigster dat is weer een mooi verhaal, een fantastische tijd heb je weer.
    (Vonden ze je appeltaart wel zoet genoeg?)
    En nu genieten van een vakantie in de lage landen!
    Het begint hier net zomer te worden, ik zie je in september
    Groetjes en beso s Paula.

  • 05 Juli 2013 - 17:01

    Miranda:

    He Laura,
    Veel plezier op je vakantie! Ik hoor graag hoe het allemaal was en wat je wel en niet aanraadt, want ik wil heel graag zelf ook naar Zuid-Amerika toe. En succes met afscheid nemen.
    Groetjes vanuit warm Canada!
    Miranda

  • 05 Juli 2013 - 23:15

    Piebe:

    Goeie sleepliften hebben ze daar in chili.
    Leuke chilenen ook, zal wel moeilijk worden afscheid te nemen'.
    Maar je lonkt al weer naar nieuwe avondturen hoor ik.
    Veel plezier op je vakantie. groetjes ook van Beppe.

  • 06 Juli 2013 - 16:58

    Riet Imhof:

    Lieve Laura,

    Geniet weer lekker van je vakantie ! Leuk, om je reisverslag te lezen ! Gr. Riet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 59113

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: