yoghurt en andere toetjes - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu yoghurt en andere toetjes - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

yoghurt en andere toetjes

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

04 December 2011 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hee allemaal,

Bijna Sinterklaas en ik heb nog geen pepernoot gezien, raar hoor! De kerstversiering is hier daarentegen volop aanwezig; overal kerstbomen, ballen en slingers. Maarja, dat is natuurlijk ook wel weer raar: kerstmannen met dikke pakken aan terwijl je zelf in je korte broek loopt, haha! Een Nederlandse collega van me die hier inmiddels 7 jaar woont vertelde me al dat kerst in de zomer nooit went en ik kan me dat eigenlijk wel heel goed voorstellen!

Afgelopen week heb ik een yoghurt-training gehad op m'n werk. We hebben yoghurt gemaakt, geproefd en er natuurlijk vanalles over gehoord. Een beetje ervaring met yoghurt had ik al wel, maar het is toch wel goed om er wat dieper in te duiken nu ik in het yoghurt team zit!
De week hiervoor was er iemand van Soprole, een zuivelbedrijf van Fonterra in Chili. Daar maken ze ook best veel toetjes, dus konden we even goed praten over wat ze allemaal doen en waar wij ze mee zouden kunnen helpen. M'n bas gaf al aan dat het misschien een goed idee zou zijn als ik naar Chili zou gaan om daar wat meer over toetjes maken te leren. Even hopen dus dat dat door kan gaan, zou echt super zijn!

Verder gaat alles hier wel z'n gangetje. Binnenkort gaan m'n huisgenootjes verhuizen, dus moet ik op zoek naar nieuwe. Een vriendin van me zoekt een nieuwe kamer, dus hopelijk kan zij bij me komen wonen. Daarna hoeven we nog maar één ander huisgenootje te vinden.
Gisteren heb ik trouwens weer een echte kiwi-experience opgedaan; de bus-trip.
Elk jaar heeft Fonterra een groep mensen die een "trainee-ship" doen van een jaar. Die groep (16 man dit jaar) is vorige week begonnen. Om de nieuwe mensen met de huidige werknemers en trainees van vorig jaar kennis te laten maken, kun je mee op de bustrip. Dit is ongeveer hetzelfde als een kroegentocht, maar dan met een bus, idiote spelletjes tussendoor en je begint om half 10 's ochtends (jaja, waarom wachten met bierdrinken! ;)) Gelukkig heb ik me redelijk weten in te houden en ben ik niet al te brak vandaag :D
Maar, het was zeker leuk om de nieuwe trainees te leren kennen! Ben benieuwd hoe ze eruit zien morgen zonder gekleurde t-shirts en gezichtsverf!

Groetjes!
Laura

  • 04 December 2011 - 00:14

    Miranda:

    gekleurde t-shirts en gezichtsverf? Het lijkt de ontgroening wel!
    Zou erg leuk zijn als je naar Chili kan. Als je gaat, hoop ik dat je er zoveel mogelijk over vertelt.... ik wil er namelijk ook graag heen!
    Veel succes met de yoghurt en andere toetjes!

    Groeten vanuit een witte wereld (hier hebben ze elk jaar een witte kerst).

  • 04 December 2011 - 11:18

    Tante Josien:

    Hoi Laura,
    Wat maak jij toch een spannende dingen mee, je ben echt een wereldburger.
    Fijne kerst gewenst vanuit het zonnige Spanje.

  • 04 December 2011 - 14:53

    Paul En Paula:

    Zo werd even aangevallen door een leeuw, toen ik inlogde.(de reclame rechts bovenin!)
    fantastisch als je naar Chili kan, zo kun je weer Spaans spreken, en lekkere toetjes eten.
    Ik eet nu veel yoghurt met zemelen goed voor de lijn, maar krijg wel snel een hongergevoel erna.
    De video hiernaast is echt heel gaaf,je maakt wel veel mee zeg!
    Ons leven hier lijkt nu wel heel erg saai zo, ondanks een koudere kerst!
    dikke kus XXXXXXXX

  • 16 December 2011 - 14:25

    Hillechien:

    Je wilt ze zonder shirt zien, omdat je denkt dat er leuke wasbordjes onder zitten.. ;-)
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 59140

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: