Auckland - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Auckland

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 Juli 2011 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hee allemaal!

Afgelopen week heb ik m'n eerste trip voor het werk gemaakt. We zijn een project begonnen met een aantal instituten en universiteiten over hoe eten gekauwt wordt en hoe je de sensaties die mensen dan hebben kunt vertalen in experimenten met instrumenten (kost minder tijd en dus minder geld ;-)
Voor dit project hadden we een vergadering in Auckland en samen met een collega ben ik daar naartoe gegaan (gelukkig vloog air New Zealand wel..).
Het was een erg interessante workshop waarbij mensen vertelden over hun werk door bijvoorbeeld een koekje te eten en vlak voor het doorslikken weer uit te spugen (bluh...).
Ikzelf kon gelukkig praten over hoe we sportrepen lekkerder aan het maken zijn (hoewel mijn samples waren niet echt lekker genoemd konden worden, haha!)
Aangezien de workshop op donderdag en vrijdag was, heb ik de gelegenheid aangegrepen om Auckland nog iets beter te bekijken in het weekend.
In Auckland staat de "sky tower", een toeristen/radiotoren die maar liefst 8 meter hoger is dan de Eiffeltoren en als echt toerist ben ik die natuurlijk op geweest. Het uitzicht over de stad was super!
Een vriend van een collega van me woont in Auckland en na navraag of ie niet per ongeluk een massamoordenaar was, had ik met 'm afgesproken om 's middags af te spreken. Met hem, Andrew, ben ik naar het sjieke deel van Auckland, Devonport gegaan en hebben we lekker gegeten en wat biertjes gedronken.
De volgende dag ben ik naar Waiheke Island geweest, een eilandje voor de kust van Auckland. Daar heb ik lekker rondgewandeld en van de omgeving genoten. De paden waren behoorlijk modderig en ik had alleen m'n gympjes mee, dus uiteindelijk moest ik met modderige schoenen en broek het vliegtuig in...
De stewardess keek me wel een beetje raar aan, maar gelukkig liet ze me toe!

Aankomende september komt de dame die ik heb overgenomen waarschijnlijk weer terug van haar zwangerschapsverlof. Dat betekent dat mijn baan hier dan ophoudt.
Omdat ik het hier prima nsar m'n zin heb (en niet nog een keer een winter in wil), ben ik aan het kijken wat de mogelijkheden zijn binnen Fonterra. M'n baas heeft al aangegeven dat ze me graag willen houden, dus dat is in ieder geval super! Binnen m'n huidige team komt er waarschijnlijk een positie vrij, maar in het yoghurt team is er al een opening. Op die positie heb ik net "gesolliciteerd" via internet. Even afwachten wat daar precies mee gaat gebeuren!

  • 02 Juli 2011 - 10:26

    Marloes:

    He Lau!
    Mooie foto's weer! En nu al weer solliciteren dus, spannend. Veel succes met de sollicitatie, hopelijk hebben ze nog een positie voor je! Liefs, Marloes

  • 03 Juli 2011 - 08:27

    Esther:

    Hee Laura,

    Ik lees je verslagen altijd met veel plezier. Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt en hopelijk kun je blijven. Senne en ik zijn onlangs naar Bali geweest en toen dacht ik nog nu zijn we dichter bij Laura ;-) en we hebben ook nog een paar mensen ontmoet uit Nieuw Zeeland. Echt leuke dudes haha!
    Binnenkort hebben we weer on reunie etentje, wel raar dat je daar nu niet bijbent.
    Hier gaat alles verder goed ik ga zelf maandag ook weer beginnen met een nieuwe job als P&O beleidsadviseur bij de Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling. Is ook voor een half jaar en daarna zie ik wel weer, het is weer goede ervaring!
    Succes met je sollicitatie ik ga voor je duimen!
    Liefs Es

  • 04 Juli 2011 - 06:49

    Martine:

    Lautje!!!

    Leuk hoor! En wat spannend nu met je sollicitatie! Maar gaat vast goedkomen :). Als je nou gewoon nog even blijft, hebben Sven en ik iig een goede reden om die kant eens op te gaan ;)
    Succes en veel plezier!
    x
    Martine

  • 04 Juli 2011 - 09:30

    Dorieke:

    Hey, het bevalt daar dus goed!! Ik duim voor je dat je daar nog even mag blijven! Veel succes met de sollicitaties!!

  • 04 Juli 2011 - 14:03

    Paul En Paula:

    hee Lauraatje ,
    zo je had daar dus gewoon boven op die toren kunnen staan met een massamoordenaar!!!!
    Maar we hadden in ieder geval de foto s nog gehad!!
    Tot gauw in Spanje hele dikke kus XXXX

  • 06 Juli 2011 - 18:31

    Jan En Wilma:

    Ziet er weer geweldig uit. Snap best dat je nog wat langer wil blijven.
    Trouwens wij hebben ook nog meer tijd nodig om te sparen voor die tickets hahahah. Veel plezier ook straks in Spanje bij de familie.

    Liefs Jan en Wilma

  • 08 Juli 2011 - 15:44

    Cindy:

    Ha Laura,
    Ziet er heerlijk uit. En wat gaat de tijd snel dat het halve jaar er alweer bijna opzit, hoop dat je lekker kunt blijven, heb er alle vertrouwen in dat dat goed komt. Volgens mij valt de winter best mee als je met bikini op strand kunt zitten :- ).
    Met mij gaat het goed!
    grtjs cindy

  • 11 Juli 2011 - 13:46

    Sanne:

    Wauw Lau, wat spannend!! En wat gaat de tijd toch snel, zo is degene die je vervangt alweer terug. Wel heel fijn dat je baas je wil houden, hopelijk wordt het wat (hoewel wij je hier natuurlijk niet graag missen :)). Het is altijd lastig als je weer weg moet nadat je net je plekje een beetje gevonden hebt. Enne, als je langer blijft, kunnen we nog eens langskomen :). De foto's zien er echt super uit!!

    Liefs!!

  • 12 Juli 2011 - 13:48

    Elly De Jong:

    Heb vandaag weer eens je verhalen gelezen. Leuk om te horen dat het erg naar je zin is allemaal en nu maar hopen dat je bij die firma kunt blijven.
    Hier bij Kerry gaat er van alles veranderen en ik ben blij dat het meeste aan mij voorbij gaat i.v.m. mijn pensioen. Het moet een hele verbouwing c.q. nieuwbouw worden voor het een echt office of exelence is. Ook gaat de allenieuwste versie van SAP eind dit jaar van start. We zullen wel zien wat het wordt. Heel veel suces met het soliciteren en de groetjes van Elly de Jong

  • 21 Juli 2011 - 13:07

    Danique:

    heey laura!!

    Heb een poosje niet gekeken door vakantie ed, maar leuk weer om je belevenissen te lezen en zien!! Ziet er mooi uit daar, doet wel wat aan wales en ierland denken dat landschap :-)

    Zal voor je duimen met de solli's, maar heb zo het id dat het wel goedkomt als ze al aan hebben gegeven je te willen houden!!

    Geniet ervan nog daar!!!

    groetjes,

    Danique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 59123

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: