droogte in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu droogte in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

droogte in Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hee allemaal!

In tegenstelling tot de zomer van vorig jaar, is het dit jaar behoorlijk warm en droog! Voor mij natuurlijk erg fijn, zeker aangezien ik maar een half uurtje rijden van het strand af woon :-) De melkproductie gaat daardoor wel naar beneden natuurlijk, maar goed, daar denken we maar niet aan...
Een paar weken terug was het Wellington aniversary, een soort van dag van de provincie, dus hadden we de maandag vrij.
Samen met Uma heb ik daarom de kans gegrepen om een weekendje naar Wellington en Kapiti eiland gegaan. Na wat shoppen en een heerlijk diner, belandden we in de Ierse pub. Erg gezellig! Er waren zowaar ook wat Ieren en ik ging natuurlijk meteen vertellen dat ik voor Kerry heb gewerkt. Helaas wist ik de naam van de plaats waar de grote fabriek staat (Listowel) niet meer. Tja, daar ging m'n poging m indruk te maken...
De volgende dag zijn Uma en ik naar de botanische tuinen geweest en hebben we de stad bekeken. Na zo'n rustige dag waren we wel weer toe aan wat actie en snelheid, dus zijn we naar Paraparaumu geraced (hoewel dat misschien ook wel was omdat we laat waren...) Gelukkig hadden de mensen van de ferry op ons gewacht, dus na onze walk of shame ontmoetten we Andrés en gingen we op weg naar Kapiti Island! Het is een eiland waar geen predatoren zijn, dus er zijn ontzettend veel (natieve) vogels. De wandeling over het eiland was dan ook geweldig, met overal vogels die absoluut noet bang waren!
Het einde van het weekend werd goed afgesloten met een duik in het zwembad van Andrés' appartementgebouw (het enige appartmentbebouw van Paraparaumu, haha!)
Verder ben ik laatst weer met m'n collega wezen vliegen! Ik was al een keer eerder met hem en z'n 4-zitter vliegtuigje weggeweest naar White Island, maar deze keer zijn we wat dichter bij huis gebleven. We konden ook boven Palmy vliegen en daarom heb ik een foto van m'n huis van bovenaf kunnen maken, erg leuk! En, wat ook erg gaaf was; deze keer mocht ik ook een stukje vliegen! Woohoo!
Oh, en nog een woohoo! Ik heb tickets geboekt voor een vakantie naar Nederland! Op 28 augustus kom ik aan en 9 september lvieg ik weer terug. Dus, ik ben in NL met m'n verjaardag, hoera!!! Kom je ook op m'n feestje?

Liefs!
Laura

  • 13 Februari 2013 - 10:51

    Paul:

    Leuk verslag Laura mooie foto's en toppie om je verjaardag in NL te vieren Ik zal er zijn.


  • 13 Februari 2013 - 12:06

    Martine:

    Oh oh oh, het is dus nog steeds alle dagen vakantie (naast de werkzaamheden natuurlijk ;)). Lekker hoor! Dat biertje hebben ze hier in de Vlaam dan ook wel weer, dus daarvoor hoef je natuurlijk niet aan die kant van de aardbol te zitten ;)

    Geniet er lekker van daar! Hier is het nog maar koud, maar dan weer niet koud genoeg om te kunnen schaatsen, dus eigenlijk hebben we er gewoon net niets aan ;). Ga vanavond nog eens een kijkje in je achtertuin nemen: we gaan de Hobbit kijken. Kunnen we nóg jaloerser worden ;)

    Net samen met Ruud heel decadent op een doordeweekse dag gespinned en daarna koffie gedronken bij de sportschool. Je hoort het wel, hier worden we langzaamaan echt burgerlijk ;)
    Leuk dat je een ticket hebt geboekt om weer even hier te komen buurten! Tot dan! ;)

    Xx

  • 14 Februari 2013 - 11:27

    Hillechien:

    Hé,
    Volgens mij houden ze wel van een feestje in NZ? Of lijkt het maar zo dat je best wat feestdagen vrij hebt?
    Ennu, Lau; jij hebt bepaalde kennis niet nodig om indruk te maken hoor ;-)!
    Ja ja JA! Ik kom op je feestje!! Waar ga je die vieren?
    Liefs,
    Hillechien

  • 18 Februari 2013 - 16:51

    Piebe De Jong:

    Al aan je vliegbrevet begonnen Laura?
    Je zult het nog nodig hebben als je zo doorgaat met het ontdekken van de wereld.
    Leuk zo'n feest laat maar weten wanneer en waar dan kijken we of we erbij kunnen zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 59096

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: