lente in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu lente in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

lente in Nieuw Zeeland

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

11 November 2012 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hee allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verslag heb geschreven, excuus! Ik denk dat het komt doordat ik druk ben met vanalles en nog wat, maar vervolgens vraag ik me af of het wel interessant genoeg is om te melden, haha!
Nouja, ik zal maar even wat hoogtepunten proberen te geven :)
Een paar weken geleden hadden ze een lente-festival bij het International Pacific College in Palmy. Er zijn daar erg veel aziatische studenten en tussen de Japanse tuinen in, werden veel dans-en muziek optredens gedan, erg leuk om te zien! En, m'n zelf ge-origamiede vlinder was ook best mooi :)
Na het vieren van de lente in Palmy ben ik doorgereden naar Wellington om daar het begin van de lente (of eigenlijk het terugzetten van de klok)te vieren met een nachtduik in pyjama. Erg handig om je duikbuddy te kunnen herkennen aan de roze tekeningen op z'n "duikpak", hihi!
Aangezien ik al vele malen in Wellington was geweest om te duiken, maar nog niet echt de toeristische hoogtepunten ben wezen doen, ben ik samen met m'n huisgenoot Edwin en twee andere staigiares van Fonterra, Matthew (Australiër) en Dionne (Nederlandse) een weekendje naar Wellington geweest. Op de weg naar Wellington zijn een aantal scenes van Lord of the Rings gefilmd en daar hebben we eerst een wandeling gemaakt. Matthew had de muziek van LOTR op z'n telefoon, erg bijpassend! Eénmaal in Wellington zijn we naar het museum geweest (grootste van NZ). Musea zijn hier trouwens bijna altijd gratis, gaaf he?
Na een heerlijk diner zijn we naar cafe Leuven geweest. Jaja, een café met heeeeeeeeeeeeeeeerlijke Belgische biertjes! Oeioeioei, je merkt pas echt hoe erg je iets hebt gemist wanneer je het weer tegenkomt lijkt het wel; wat heb ik genoten van die biertjes! Jammie! Alleen de prijs was natuurlijk wel exorbitant hoog ... :(
De volgende dag hebben we nog wat LOTR sites in de stad aangedaan en zijn we met de gondel (duurde wel zo'n 10 hele minuten, haha!) naar de botanische tuinen gegaan. Nog niet alle bloemen waren uit, dus ik denk dat ik nog maar een keertje terug moet.. :) Vlak voor vertrek naar Palmerston North zijn we nog even naar de Weta Cave geweest, de plek waar ze de kostuums en animaties van bijv. LOTR, Avatar en de Kuifje films maken. Was ook wel erg leuk om te zien, hoewel het winkeltje en museum wel echt heeeeeel klein zijn, pff!!
24 oktober was het de dag van de arbeid hier, dus hadden we lekker een dagje vrij. Samen met Andrés, een vriend uit Chili, ben ik naar "Adrenalin forest" geweest. Hier hebben ze allemaal hindernisbanen in de bomen gemaakt van touwen en houtblokken enzo. Je bent wel gezekerd aan de bomen, maar het is toch wel spannend om zo'n 20m boven de grond als een Tarzan heen en weer te slingeren. Al helemaal omdat het heeeel hard waaide toen we er waren!
Verder ben ik erg druk op het werk op het moment. Er zijn veel projecten die sluiten en veel die net beginnen en doordat dat overlapt betekent dat dubbel werk voor mij, pff...
Gelukkig nog maar 6 weken en dat ga ik alweer lekker op vakantie met m'n lieve zus!

Groetjes,
Laura

  • 16 December 2012 - 17:30

    Hillechien:

    Nice, nice, nice!!
    Trouwens: heel erg bedankt voor het kerstkaartje. Hij kwam gisteren aan.
    Liefs,
    Hillechien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 59081

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: