weer terug naar de realiteit - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu weer terug naar de realiteit - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

weer terug naar de realiteit

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hallo allemaal,
Vandaag weer een berichtje vanuit m'n thuisstadje Palmerston North.
Het laatste deel van Christa's en mijn vakantie is enorm snel gegaan. Vanuit Invercargill zijn we naar Bluff (idd naar kunnen zwaaien Piebe!) en de Catlins gegaan, iets meer naar het oosten. Men zegt dat Bluff het zuidelijkste puntje van het vasteland is van Nieuw Zeeland, dus daar hebben we traditiegetrouw een foto gemaakt. Echter, toen we in de Catlins aankwamen, bleek dáár het zuidelijkste puntje te zijn! Dus, daar ook maar een fotootje...! De Catlins vind ik zelf misschien wel het mooiste stukje Nieuw Zeeland; je hebt heuvels, bossen, strand (met pinguins, zeehonden en zeeleeuwen) en niet zoveel toerisme. Zo was bijvoorbeeld de helft van de wegen grintweg (géén toerbussen :D) en had je geen mobiel bereik. Dat laatste was alleen net precies onhandig, omdat m´n oom op 1 januari is overleden en dat kwam ik nu pas een paar dagen later te weten jammer genoeg...
Na de Catlins zijn we naar Dunedin gegaan. Daar heb je zowel de Speights bierbrouwerij als de Cadbury chocoladefabriek, dus daar hebben we wat leuke (en lekkere!) tours gedaan. Verder ben ik gaan mountainbiken op het schiereiland daar, was ook erg leuk. Ik was alleen een stukje het strand opgelopen en toen ik weer terugwilde, lag er een zeeleeuw in de duinen. Ik dacht, even wat beter bekijken. Maar daar was meneer of mevrouw zeeleeuw niet van gedient, want er kwam toch een geluid uit! Ik ben dan ook maar heel hard weggerend, haha! Gelukkig maar dat niemand me gezien had, het zag er vast heel stom uit.. Vanuit Dunedin zijn we verder naar het noorden gereden om in Oamaru blauwe pinguins te zien wanneer ze ´s avonds aan land komen. Het voelde enorm kneuterig om met weet ik hoeveel toeristen naar een stukje strand en rotsen te staren, maar toen ze eenmaal het land op kwamen, was het toch wel weer erg leuk! Die beestjes zijn erg klein en daardoor zo ontzettend schattig! Helemaal als ze door een golf van de rotsen af tuimelen en weer terug proberen te krabbelen..
De Moeraki boulders hebben we ook nog even aangedaan; grote, ongeveer rond stenen die midden op het strand liggen. Daar hebben we ook nog even lekker over het strand gewandeld.
Helaas was de vakantie toen weer op en zijn we na een nachtje in de cel in Christchurch (we sliepen in een omgebouwde gevangenis, erg gaaf!) allebei een andere richting op gegaan. Christa zit inmiddels vlakbij Sydney om een cowboy cursus te doen en ik ben dus alweer een weekje terug en hard aan het werk bij Fonterra. Heel veel plezier in Australie, Chris!
M´n eerste week was meteen heel hectisch trouwens met m´n werk zelf, maar ook omdat dit weekend m´n huisgenootjes zijn verhuisd en daar nog heel veel voor geregeld moest worden. Inmiddels is het meeste gedaan en is Hannah (een schotse vriendin van me) aangekomen. Volgend weekend komt Siate (een collega van me uit Tonga) hierheen verhuizen.
Ook ben ik begonnen met het aanvragen van een nieuw visum, aangezien m´n huidige per 1 maart afloopt. Dit keer moet ik weet ik hoeveel medische testen doorstaan voordat ze me kunnen goedkeuren, dus maandag maar weer naar de dokter!
Liefs,
Laura

  • 15 Januari 2012 - 08:16

    P&P:

    Hele leuke foto s Lau, ik heb erg gelachen om het planken,en de wegwijzers!
    Dikke knuf XX

  • 15 Januari 2012 - 08:45

    Esther:

    Hee Lau, wat een gave foto''s en al die beesten die jullie hebben gezien gaaf!! Ik wil ook ;-)
    Gezien mijn superdrukke hectische nieuwe functie zit dat er niet echt in. Ja je moet er wat voor over hebben om goede HRM-adviseur te worden!!
    Jij ook succes weer met je werk en visum aanvragen!
    Liefs Es

  • 15 Januari 2012 - 11:17

    Piebe:

    hoi Laura,
    Bedankt nog voor het zwaaien. Hoop het zelf ook ooit nog eens te doen. Maar dat klimmen naar die bergtoppen zie ik niet meer zo zitten. Wel te gek hoor die mooie vergezichten waarbij je 60 km ver kunt kijken. Die testen zijn voor jou natuurlijk een eitje. Je hoeft alleen die plank-foto maar mee te nemen.

  • 16 Januari 2012 - 09:32

    Martine:

    Leuke foto's en leuk verhaal! Goed te horen dat jullie je vermaakt hebben. Succes op het werk en met de gezondheidstesten!

    xx vanaf het nog altijd zelfde lelijke & oude Biotech ;)

  • 16 Januari 2012 - 20:37

    Riet:

    Je reisverslag is weer fantastisch Laura ! En nu maar hard werken en sparen voor je volgende vakantie(s) ! Liefs, Riet.

  • 30 Januari 2012 - 22:45

    Christa:

    Haha de foto's zijn echt superleuk geworden. Lag bijna op de grond van het lachen. Hopelijk tot snel weer :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 59093

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: