gelukkig nieuw jaar! - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu gelukkig nieuw jaar! - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

gelukkig nieuw jaar!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Hallo allemaal,

Allereerst natuurlijk een heel gelukkig en gezond 2012 gewenst! Voor ons is het inmiddels al een tijdje 1 januari, maar voor de meesten van jullie pas 5 uurtjes ofzo, grappig hoor!

Christchurch zijn we dus op tijd uit vertrokken met al die aardbevingen die ze daar weer hebben.. We zijn via Arthur's pass naar Greymouth aan de westkust gereden. Bij Arthur's pass hebben we voor het eerst kennis gemaakt met Kea's; grote papegaai-achtige vogels die er om bekend staan de rubbers van je autoruiten eraf te slopen. De auto hadden we dan ook maar op een groot parkeerterrein neergezet, zodat mensen ze we konden jagen, haha! Gelukkig ging alles goed en konden we na wat wandelingen daar gewoon doorrijden naar Greymouth. Greymouth is niet echt een heel klein stadje ofzo, maar toen we 's avonds een rondje liepen door de stad, was er echt niemand te bekennen!
Gek gevoel hoor. Blijkbaar was iedereen binnen tv aan het kijken ofzo...
De volgende dag zijn we gaan cave raften. De naam was eigenlijk een beetje misleidend, want eigenlijk hebben we meer gelopen door een druipsteengrot met een rubberband onder je arm, vervolgens gingen we erin zitten (dat was nog wel in de grot) en hebben we glowworms bewonderd. Dat was echt ontzettend gaaf! Er waren er op een gegeven moment zo veel, dat je echt een beetje kon zien in het -dus net niet meer- pikkedonker. Toen we de grot uitkwamen hebben we dan toch geraft op de rivier. Helaas stond het water alleen niet zo hoog :(
Voor foto's zie: http://www.caverafting.com/nggallery/page-27/album-34/gallery-332/

Na Greymouth zijn we doorgereden naar de Glaciers van het Zuidereilend. Op de Franz Jozef Glacier hebben we een dagwandeling gemaakt met ijzers en al onder je schoenen, erg indrukwekkend! Er was superveel zon die dag, dus ook lichtelijk verbrand....
Met kerst waren we in Wanaka. Er werd ons aanbevolen een bepaalde wandeling te maken die een mooi uitzicht zou opleveren. Het uitzicht was zeker mooi, maar de wandeling was alleen maar omhoog (en op de terugweg naar beneden natuurlijk..;)). De spierpijn was verschrikkelijk de dag erna...!!
Op Christa's verjaardag hebben we Queenstown verkend. 's Avonds wilden we ergens gaan poolen en op een of andere manier kwamen we ineens in een kroegentocht terecht :S. Dat werd een gezellig avond kun je je wel voorstellen! (er werd meerdere malen voor Christa gezongen, hihi!!).
Queenstown is het adventure capital van Nieuw Zeeland, dus vandaar dat ik daar een skydive heb gemaakt, errug gaaf! Je wordt eerst lekker intiem aan je skydive instruceur vastgemaakt (toen vond ik 'm nog aardig), maar vervolgens duwt ie je zomaar het vliegtuig uit, op het moment dat je denkt: ik wil dit niet, ik wil terug!!!! Toen vond ik 'm net iets minder aardig ;-)
Maar de vrije val en de "parachutevlucht" erna waren toch wel weer heel spannend en mooi.
Na de lucht-duik in Queenstown, hebben Christa en ik een zee-duik in de Milford Sounds gemaakt, ook weer erg gaaf. De wateren in Milford Sounds zijn heel bijzonder, omdat er zoet smelt/regenwater boven het zoute zeewater ligt. Daardoor zijn er andere vissen en ander leven te vinden (oa black coral, wat zoals je al raadt; wit is van kleur! :) Ik snapte het eerst ook niet hoor, maar het koraal wordt zwart wanneer het doodgaat..). De tweede duik was "zonder bodem", omdat de sounds zo diep zijn. Best een bijzonder gevoel!
Inmiddels zijn we in Invercargill belandt en hebben we hier gister oud en nieuw gevierd. Iedereen vertelde ons dat het heel suf zou zijn in Invercargill met oud en nieuw, maar ik heb me prima vermaakt! We kwamen zelfs Nederlanders tegen die hier tulpenbollen rooien, dus het was nog best een "Nederlandse" oud en nieuw!
Alleen geen oliebollen gezien :(

Liefs!
Laura

  • 01 Januari 2012 - 09:36

    Paul En Paula:

    Jeetje wat geweldig, het lijkt wel of je werkt voor national geocrafic!!
    Een heel fijn nieuwjaar, (en de oliebollen hier waren niet lekker).
    Dikke XXXXX

  • 01 Januari 2012 - 10:52

    Froukje:

    Ook een fijn 2012 toegewenst!!!
    Vorig jaar heb ik zo'n beetje dezelfde toch gemaakt op het zuidereiland! Erg leuk om het te lezen!
    In 'Old sealand' is verder alles goed. Ben nu een paar weekjes in het buitenland, beetje de Hollandse winter ontvluchten ;).. Heb in Tenerife, Italie en vier nu O&N in Zwitersland.
    Genietse!!! x Frouk

  • 01 Januari 2012 - 12:11

    Hillechien:

    Hoi Laura & Christa!
    Ik heb Laura een sms gestuurd met de jaarwisseling, maar inderdaad.. die kwam niet aan. Hoop dat Christa de nieuwjaarswens heeft overgebracht op jou. En anders hierbij alsnog: een zeer gelukkig en avontuurlijk nieuwjaar gewenst!!!
    Wat maken jullie veel mee zeg. Aanslag op de portemonnee, of valt dat mee?
    Grappig om te zien dat het bij jullie nu, in de zomer, 14 graden is en het bij ons in de winter 11 graden is! Weinig verschil. Ik vind het wel gek Oud & Nieuw vieren zonder dat je je dik hoeft in te pakken... Ik had voor de vorm een sjaal om gedaan, maar echt nodig was t niet...
    En ook wel gek dat jullie 1e januari al weer bijna om is, terwijl wij nog maar op de helft zitten! Begrijp ik t nu goed dat t tijdverschil toch niet twaalf uur is, maar elf uur?
    Liefs,
    Hillechien

  • 01 Januari 2012 - 21:16

    Miranda:

    Een geweldig 2012 gewenst, met nog meer mooie avonturen en plezier in je werk!

  • 02 Januari 2012 - 12:41

    Piebe:

    Voor jou ook veel geluk en gezondheid.
    Je hebt toch wel de sluitingen eerst getest he, voordat je je zo intiem uit het toestel liet duwen? Je kunt Als ik het goed begrijp nu zwaaien naar Bluff. Doe dat ook maar voor mij. Voorzichtig, Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 59126

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: