strand en bezoek! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu strand en bezoek! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

strand en bezoek!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

19 December 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hee lieve mensen,

Vandaag een berichtje vanuit Christchurch; op het moment ben ik aan het genieten van m'n zomdervakantie in het Zuidereiland!

Vorige week begon de zomer al goed, lekker weer met een heerlijk zonnetje. Op zaterdag ben ik weet gaan duiken vlakbij Wellington. Het was de 3000e duik van mijn duiklerares en de 38e van mij; klein verschilletje! Voor de duik had ik aangegeven dat ik een octopus wilde zien. Iedereen die mee ging duiken had namelijk al wel eerder een octopus gezien, maar ik niet...:( Het eerste deel van de duik zagen we al wel leuke vissen, zeesterren en naaktslakjes, maar geen octopus. Maar, op een gegeven moment wenkte m'n duikbuddy me en daar zat inderdaad gewoon een octopus! Echt zo ontzettend gaaf! Hij begon eerst alleen een beetje te bewegen met z'n armen (tentakels?) en op een gegeven moment besloot ie toch dat we te eng waren en vluchtte ie weg. Ik had inmiddels al een dikke glimlach op m'n gezicht en mijn dag kon niet meer stuk!!
Na een afscheidsfeestje van Emily en Marieke die avond (iedereen gaat weg :() kon ik ook prima slapen, haha!
De volgende dag ben ik met Helen, Emily, Uma en Marieke naar het strand geweest. Ik verwachtte dat het een strandwandeling zou worden, maar het was zulk lekker weer dat we zowaar op het strand konden liggen in het zonnetje en zwemmen. Het water was wel zo ontzettend koud, dat ik alleen even de zee in en weer uitgesprongen ben, maar was toch wel lekker!

Begin deze week was erg gaaf, want Christa kwam op bezoek! Echt superleuk om haar weer te zien!
De eerste twee dagen moest ik nog werken en hebben we alleen 's avonds samen dingen kunnen doen. We zijn met een aantal van m'n vrienden uit eten geweest en hebben wat met ze gedronken, erg gezellig!
Vrijdag was het keerstfeest van m'n werk en heb ik Christa meegenomen als m'n "partner". Het was een barbeque met live muziek en dergelijke, maar helaas begon het al snel te regenen. Dus na het "rubber-laarzen gooien"; een zeer Nieuw Zeelands spel (erg grappig :D), zijn we toch maar binnen gaan zitten..
Na het feest heb ik Christa het uitgaansleven in Palmerston North laten zien.
Zaterdag zijn we wezen wandelen bij de Manawatu gorge, vlak bij mij in de buurt. Ik was daar nog nooit geweest, dus dit was wel een mooie gelegenheid. Ik ga zeker nog een keertje terug, want het was een erg mooie wandeling!

Gisteren zijn we naar Christchurch gevlogen en daar hebben we lekker rondgewandeld. Het is best indrukwekkend om te zien hoeveel schade de aardbeving van februari heeft aangericht. Ik had natuurlijk wel wat gezien op tv, maar het met eigen ogen aanschouwen is toch wel heel anders! Het is nu al 10 maanden geleden, maar ze zijn nog steeds bezig om gebouwen neer te halen. Er wordt nog niet veel nieuw gebouwd, aangezien de verzekering dat vaak niet toestaat (of nog niet heeft uitbetaald). Gelukkig zie je ook dat de mensen hard proberen door te leven en te werken. Zo was er bijvoorbeeld een winkelcentrumpje met barretjes etc van zeecontainers gebouwd en dat zag er erg mooi uit!

Morgen kunnen Christa en ik de huurauto ophalen en gaan we via Arthur's pass richting de westkust. Hopelijk wordt het lekker weer en kunnen we mooie foto's maken!

Liefs!
Laura

  • 19 December 2011 - 08:01

    Paul En Paula:

    Hee lieve dametjes!
    Heel veel plezier en een fijne vakantie samen.
    XXXXXXXXXXXX

  • 19 December 2011 - 08:35

    Martine:

    Ooooh, wat klinkt dat toch allemaal weer gaaf! Heel veel plezier op vakantie samen! Geniet ervan!

  • 19 December 2011 - 16:34

    Arjan:

    Dat klinkt heel erg leuk allemaal. Geniet van de mooie vakantie en doe de groeten aan Christa!


  • 19 December 2011 - 17:49

    Miranda:

    Heb je ook een foto van de octopus? Ben ook benieuwd naar de foto's van je vakantie op het zuidereiland. Mijn neef woont in Christchurch, was erg schokkend allemaal (letterlijk en figuurlijk) met die aardbeving.
    Veel plezier tijdens de rest van je vakantie, en alvast Merry Christmas!

  • 20 December 2011 - 21:04

    Piebe:

    Hoi Laura,

    Geniet van je vakantie.
    Zag de foto van jou en je vriendin bij beppe. Ze heeft weer aan je gedacht.
    Check je rek. nr.
    Ps Het gaat niet zo goed met Roel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 59079

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: