echt winter? - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu echt winter? - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

echt winter?

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

12 Juni 2011 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hee lieve mensen,

Winter in Palmerston North betekent relatief veel regen, maar op zich niet zo koud. Zo heeft het gisteren bijvoorbeeld bijna de hele dag geregend, maar vandaag was het half bewolkt en kon ik gewoon buiten, zonder jas(!) m'n fiets maken (bluh... weer een lekke band..).

Vorig weekend ben ik een weekendje weg geweest naar Auckland en de Coromandel, een gebied ten westen van Auckland. Het was zo'n 7 uur rijden naar Auckland, pfff, maar onderweg kon ik natuurlijk al genieten van de omgeving. In Auckland heb ik lekker rondgelopen in het centrum (hier noemen ze dat trouwens CBD; central business district. Is dat ook weer kiwi-slang?) en one tree hill rondgelopen. De boom van one tree hill is laatst trouwens gesneuveld, dus eigenlijk zou de naam moeten veranderen?!
De regen maakte de trip naar de Coromandel (Matarangi) behoorlijk interessant (watervallen naast de weg!), maar gelukkig kwamen we heelhuids aan. Daar hadden we met in totaal 15 man een super mooi huis. De volgende dag was het stralend weer en hebben gezwommen en op het strand gelegen!! Echt niet te geloven, op het "equivalent" van 5 december heb ik dus gewoon in de zee gezwommen (zonder het koud te hebben)!
Zo ontzettend gaaf!
Die middag zijn we nog naar een ander strand gegaan en hebben we gebarbequed (inderdaad, echt winter?)
De maandag hadden we vrij, omdat de Britse koningin jarig was (hoera|) en dus hadden we mooi tijd om de 7 uur weer terug te rijden...
We hadden de weg wel wat leuker gemaakt door in Rotorua te gaan `lugen`, je gaat dan met een soort kleine skelter de berg af sjeesen en dat was ook wel weer super! Helaas belandde ik wel in de zandberg toen ik de bocht uitvloog (oeps..)
Na een heerlijk diner bij de Thai, gingen we weer op weg en kwamen we rond middernacht aan in Palmerston North... Maar goed dat we maar een 4/daagse werkweek hadden!

O, en weet je wat raar is hier? De deurkrukken zitten hier niet in het midden van de deur! Ze zitten of heel hoog, of heel laag. Vreemd...

Groetjes,
Laura

  • 12 Juni 2011 - 06:51

    Dorieke:

    Leuk te horen dat je het goed hebt daar en allemaal tripjes hebt!! Ook zeer interessant om te weten dat de deurkrukken hoog of laag zitten ;)
    Hier wordt het (eindelijk) heerlijk weer: 25 graden!!
    Ben benieuwd naar de volgende verhalen!! Groeten uit Mongolië!

  • 12 Juni 2011 - 07:44

    Paul En Paula:

    Wauw wat is het daar mooi!!!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 12 Juni 2011 - 08:19

    Lisette:

    Wat een leuk verslag! Volgens mij lijkt jouw winter op onze zomer van dit moment. Blijf genieten!
    X

  • 12 Juni 2011 - 11:45

    Hillechien:

    Wat stel je voor als naam: No Tree Hill... ;-)?!

  • 13 Juni 2011 - 05:47

    Lieselotte:

    Hee Laura! Leuk om af en toe eens een verhaaltje van je te lezen. :) Ik zit zelf ondertussen in Maleisie en weet nu hoe leuk het is om een reactie te krijgen, dus: tadaa ;)
    Grappig zeg, die deurklinken.. benieuwd hoe het eruit ziet als hij lager zit, moet je dan door de knieen?
    Heel veel plezier en geniet van het winterse weer ;).
    Groetjes!

  • 13 Juni 2011 - 16:30

    Miranda:

    Haha, die deurknop zit inderdaad wel op een heel rare plek :-).
    Klinkt alsof je al heel wat van Nieuw-Zeeland hebt gezien. Gaaf! Ik wil ook heeeeeel graag een keer daar naartoe. Prachtige natuur! Hoewel ik die regen geloof ik niet zo zou kunnen waarderen!

    Groetjes vanuit een droog Edmonton!

  • 13 Juni 2011 - 18:14

    Jan En Wilma:

    Leuk weer de avonturen van je te lezen. Wie is trouwns die mooie man van foto 5 ?? :))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 59075

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: