vakantie met Jeanine! - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu vakantie met Jeanine! - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

vakantie met Jeanine!

Door: laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

11 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hee lieve mensen,

De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!

M'n zussie is helaas alweer terug in Nederland en ik ben weer hard aan het werk, maar de afgelopen vakantie was errug gaaf!
Op kerstavond heb ik Jeanine opgehaald van het vliegveld van Rotorua. Wat was het fijn om haar weer een flinke knuffel te kunnen geven! De volgende dag begon goed met een paar kadootjes van de kerstman (zowel tussen onze kleren als onder de kerstboom van het hostel ;-))
en een wandeling langs de Blue lakes. Vervolgens zijn we richting Taupo gegaan, waar we bij een super camping lekker hebben gekookt (pasta met rode saus is best een mooi kerstdiner toch?) en in de thermale baden hebben gerelaxed.
Op weg naar Palmerston North hadden helaas regen, dus de beloofde uitzichten waren niet echt goed te zien :( Gelukkig was het in Palmy wel droog en konden we lekker zonnen en langs de rivier wandelen.
De volgende dag gingen we vanaf Wellington met de ferry (na een super speedy visit aan het museum van 25min, haha!) naar het zuidereiland.
Daar zijn we wezen kayakken en wandelen bij de Queen Charlotte track, errug mooi! De camping iets minder kleinschalig dan we gehoopt hadden (o, er kunnen hier auto's komen....:( ), maar ach..
Vanaf Picton zijn we naar Havelock gegaan; het mossel-paradijs van het zuidereiland. De mossels waren inderdaad errug lekker! (het weer weer wat minder..)
Vanuit Havelock zijn we de volgende ochtend meteen gaan borrelen, bij de Spy Valley wijngaard. Daarna hebben we heerlijk gezond en een klein beetje "gezwommen" in het koude water bij een surfstrand bij Kaikoura.
Op oudjaarsochtend zijn we om 5.30 (pff... niet mijn idee om zo voreg te gaan, maar het was het zeker waard!) gaan zwemmen met dolfijnen! Dat was echt geweldig. De dolfijnen zijn wild en worden niet gevoerd, dus om hun aandacht vast te houden moet je geluidjes maken door je snorkel. Ik vond het bijna jammer dat ik zelf in het water was, want het moet wel errug grappig zijn om iedereen te horen "zingen" voor de dolfijnen vanaf de boot, hihi!!
Na een erg grappige siesta in Christchurch (Jeanine sprong bijna uit het stapelbed omdat ze dacht dat er een aardbeving was toen ik me omdraaide, hahaha!), zijn we in het park naar wat bands wezen kijken en naar een bar gegaan. We hadden de vekeerde timing om precies in de rij te staan voor een drankje toen het 12 uur was, oeps!
Mount Cook stond op het verlanglijstje van Jeanine, maar helaas regende het behoorlijk hard toen we daar de volgende dag langs reden, dus zijn we maar door gegaan naar Wanaka. Na een heerlijke nacht in een B&B, wilde we een hike doen. We begonnen vol goede moed, maar na half verregend te zijn na een uurtje, hebben we maar rechtsomkeert gemaakt.. Ook in Cromwell, net nadat we de tent hadden opgezet, begon het te regenen, pff... Dus na een koude nacht waren we blij weer in de warme auto te zitten en richting Twizel te gaan, voor poging nummer 2 voor mt Cook. In Twizel hebben we lekker gedineerd en heerlijk warm geslapen in een echt bed! De volgende dag was alweer Jeanine's laatste dag in NZ, dus hebben we kleine wandeling gemaakt bij mount Cook (dit keer was er een heerlijk zonnetje!) en zijn we richting Christchurch gegaan. Daar hebben nog even wat gegeten op het vliegveld en toen moest ik Jeanine alweer uitzwaaien... :(
De 10 dagen zijn supersnel gegaan; het was geweldig om je weer te zien, zussie!
Van Christchurch ben ik weer terug gereden naar het noorden om daar de ferry te nemen naar Wellington. Onderweg ben ik nog even gestopt in Greymouth voor een foto voor m'n canvassen en in Nelson om de lekkerste pizza van NZ te eten, yummie!!!
Afgelopen maandag had ik nog even vrij, maar vanaf dinsdag zit ik weer tussen de yoghurt en yoghurt drankjes. De contacten met Chili heb ik weer aangehaald door lekker Spaans te kletsen met de yoghurt R&D manager. Hij is volgens mij wel blij dat ik Spaans spreek, omdat z'n engels niet super is. En ik vind het natuurlijk super om Spaans te kletsen en het geeft me nog een extra reden voor m'n baas om me daar naartoe te sturen :)
Het weer is vandaag weer geweldig, dus ik denk dat ik lekker van het zonnetje ga genieten vanmiddag!

Liefs!
Laura

  • 12 Januari 2013 - 13:09

    Riet Imhof:

    Fijn Laura, dat jullie het zo gezellig hebben gehad ! En nu maar weer aan het werk om centjes te verdienen voor de volgende uitstapjes ! En wie weet, een bezoek aan Nederland of Spanje !
    Lieve groeten, Riet

  • 15 Januari 2013 - 10:37

    Martine:

    Wat leuk Laura! Fijn dat jullie een heerlijk weerzien hebben gehad, jammer dat de tijd dan ineens heel snel lijkt te gaan he?!
    Werkze weer en geniet van al het moois daar, hier hebben we nu sneeuw!! :)

    Xx

  • 17 Januari 2013 - 07:14

    Christa:

    Hey Lau,

    Super verhaal weer! En waren de pizza's echt zo lekker? Dan ga ik er ook een keertje langs :-)

    Groetjes, ck

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 59089

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: