vrijgezellenfeestjes enzo - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu vrijgezellenfeestjes enzo - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

vrijgezellenfeestjes enzo

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 December 2012 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hallo allemaal!

Het jaar is alweer bijna voorbij en de kerstman staat volgende week weer voor de deur. Het voelt wederom absoluut niet alsof het bijna kerst is, aangezien het zonnetje lekker schijnt en de temperaturen omhoog schieten hier.
Desondanks heb ik samen met Dionne toch een beetje de feestdagen kunnen beleven; sinterklaas was namelijk in Palmerston North op 3 december! Aardig he? Dat ie snel even op en neer is gegaan? Tijdens het feest hebben we lekker pepernoten gegeten en er waren zelfs bitterballen, jammie!!!!
Cote, een Chileense vriendin van me gaat in Januari trouwen en daarom hadden we een paar weken terug haar vrijgezellenfeestje. Met een stel meiden hadden we een appartamentje gehuurd in Wellington en daar kwam een make-up dame ons mooi maken, hebben we de meest gekke spelletjes gedaan en zijn we daarna de stad in geweest. Verder kan ik er natuurlijk niet al teveel over vertellen; what happens in Wellington stays in Wellington :-) Maar, het was erg gezellig in ieder geval!
Is de Hobbit inmiddels ook uit in Nederland? Hier was er in ieder geval een behoorlijke hype, want Nieuw Zeeland schijnt weer mooi verfilmd te zijn! De mooie "Lord of the Rings" uitzichten heb ik vorige week ook weer gezien; met Andrew, Gonzalo en Andrés (jaja, ik en allemaal mannen; de enige andere vrouw had afgehaakt...) heb ik de Tongariro crossing gedaan. Aangezien er pas wat vulkaanuitbarstingen zijn geweest daar, konden we maar tot halverwege en moesten we daarna omkeren. Het weer was echt super; warm en zonnig beneden en een beetje sneeuw bovenop de vulkaan (Woehoe, toch bijna een witte kerst!!!). De wandeling was echt geweldig, dus ik ga zeker nog een een keer terug wanneer de hele wandeling weer open is.
Na alle inpanning zijn we die avond naar Taupo gereden om daar met nog wat vrienden een relax-weekendje (nouja, voor ons zaterdagavond en zondag) te hebben. Het huis dat we gehuurd hadden (groot!!! en mooi!!!) lag direct aan het meer dus konden we de volgende dag lekker zwemmen en kayakken. Het meer is trouwens ook onstaan door een vulkaanuitbarsting. Die uitbarsting, zo'n 26000 jaar geleden en vele kleinere daarna, kon je blijkbaar tot in Azie en zelfs Europa merken door alle as die de lucht in werd geschoten. Gaaf he?
Zometeen ga ik weer duiken. M'n droogpak bleef steeds maar lekken, maar als het goed is heeft de fabrikant nu toch echt een gaatje kunnen vinden en 'm dichtgemaakt; even hopen dat dat inderdaad zo is!!!

Groetjes!
Laura

  • 15 December 2012 - 23:08

    Jeanine:

    Ha Zus,

    Where are the photo's! Of ga ik het volgende week allemaal zelf zien?!!!!! Heb er zin in...
    Vandaag het vluchtschema uitgeschreven met de Nieuw Zeelandse tijden erbij... Ik was van plan om meteen maar op NZ tijd te leven, zodat ik zo min mogelijk jet lag heb...

    Kus,
    Jeanine

  • 16 December 2012 - 10:37

    Paul & Paula:

    Hoi Laura,
    Leuk verslag en mooie foto's, en is je droogpak waterdicht ?
    Trouwens al enig zicht op je eigen vrijgezellenfeestje ??? -)
    Fijne vakantie en fijne dagen met Jeanine gewenst.

    Liefs Paul & Paula

  • 16 December 2012 - 17:25

    Hillechien:

    Wat een schattig huis, zeg!! En verder ook weer leuke pictures! Veel plezier volgende week met Jeanine!
    X Hillechien

  • 16 December 2012 - 19:06

    Marloes, Marco En Catherine:

    Hey,

    Wat leuk dat sinterklaas lang kwam ;-)
    En wat een supermooie foto's weer!! Heel veel plezier met Jeanine samen en alvast een fijne kerstdagen!
    Liefs, Marco, Marloes en Catherine

  • 17 December 2012 - 21:45

    Riet Imhof:

    Ha Laura,

    Het lijkt alsof jij doorlopend vakantie hebt ! Geniet er maar lekker van hoor !
    En wordt het nog wat met de yoghurt ?
    Lieve groet, Riet

  • 18 December 2012 - 11:47

    Martine:

    Leuk!!! Wat een heerlijke verhalen weer! En mooie foto's! Je hebt wel een beetje een Hans-en-Grietje huis!
    Geniet maar lekker van de zon, ook al voelt dat misschien niet zo kerstig. Hier komt het met bakken uit de hemel en daar lijkt de komende weken geen verandering in te komen :(

    Via deze weg in ieder geval hele fijne feestdagen (want heb geen idee óf en wanneer ons kaartje daar is ;))! Maak er wat van!

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 59098

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: