Australië en Nederland - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Laura Jong - WaarBenJij.nu Australië en Nederland - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Australië en Nederland

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

04 Augustus 2014 | Nederland, Utrecht

Hee allemaal,

Waarschijnlijk wordt dit voorlopig m’n laatste verhaaltje hier; het “normale” leven is inmiddels alweer een paar weken bezig en sowieso kan ik de meeste van jullie nu weer in persoon m’n verhalen vertellen!

Maar, bij deze nog een paar mooie foto’s en verhalen van Australië, NZ en Nederland 

Na een fijn afscheid op m’n werk en in Palmerston North ben ik naar Melbourne gevlogen. Gonzalo had daar een conferentie voor z’n werk. De eerste twee dagen was hij daar nog mee bezig, dus hebben we in de avonden lekker samen gegeten en heb ik overdag de stad verkend.
Melbourne heeft een grote markt, dus daar heb ik heerlijk rondgestruind en ben ik naar de botanische tuinen gegaan.
De volgende dag was Gonzalo klaar met de conferentie en zijn we naar de dierentuin gegaan, best mooi!
Die avond/nacht (de wedstrijd begon om middernacht voor ons) hebben we Nederland-Australië in de pub bekeken. Gelukkig waren er ook wel wat andere Nederlandse voetbalsupporters, dus waren we niet de enigen die feest vierden!
Na lekker uitgeslapen te hebben, heb ik een fiets gehuurd en heb ik het wijdere Melbourne ontdekt en ben ik ’s avonds met Anna, een vriendin uit Nieuw Zeeland die nu in Melbourne woont, gaan eten. Het was gezellig om weer bij te kletsen!
De volgende dag ben ik naar Sydney gevlogen en heb ik met Sara, een andere vriendin uit Nieuw Zeeland (of eigenlijk Alaska) die nu in Sydney woont, afgesproken en hebben we lekker gegeten. Samen met haar ben ik de volgende dag de stad in gegaan en hebben we over de Harbour bridge gelopen en hebben we –natuurlijk- een drankje gedaan bij de Operabar bij het Opera huis. Gonzalo (ja, dezelfde vriend die ook in Melbourne was :)) kwam die dag ook aan in Sydney, dus die hebben we daar weer ontmoet. Na een cocktail in een bar die ronddraaide op de 50e (of zoiets) verdieping, hebben we een leuk restaurantje opgezocht, waarna het weer tijd werd om naar huis te gaan, want de volgende ochtend ging m’n vliegtuig naar Nieuw Zeeland weer!
Ik ben toen niet meteen naar Palmerston North gegaan, maar ben eerst bij Uma in Auckland op visite geweest. Ook weer erg leuk om die te zien!
M’n laatste dag in Palmerston North heb ik besteed met afscheid nemen van iedereen en natuurlijk Christa en Eric “hosten”. Samen met hen, Javier en Becca en Stefan heb ik nog heerlijk gegeten en toen was het de volgende dag toch echt tijd om te vertrekken Nieuw Zeeland.
Best wel verdrietig, want ik heb enorm genoten van de afgelopen 3,5 jaar!!!!!

Maar, toen Jeanine en pap me na m’n lange vluchten op stonden te wachten, was ik ook wel weer enorm blij natuurlijk!!
De afgelopen paar weken ben ik druk geweest met een huisje vinden (en da’s gelukt, in hartje Utrecht), familie en vrienden opzoeken en de eerste maand werk.
Dat begon gelijk al goed met verschillende werktripjes naar België, Hongarije en Londen. Er is genoeg werk te doen in het Fonterra Europe office, dus voorlopig ben ik hier nog wel even zoet!


Liefs!
Laura

  • 05 Augustus 2014 - 04:17

    Sara:

    This can't be your last post! Now you'll have to start one in the Netherlands for all of us back in New Zealand/Australia...

  • 07 September 2014 - 18:52

    Neil:

    Laura,

    Thanks for the wonderful and honest soundbites these past few years from NZ. I second the post by Sara.
    Neil, from Ireland,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 2540
Totaal aantal bezoekers 59034

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: