duiken in Northland - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu duiken in Northland - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

duiken in Northland

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

17 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hee lieve mensen!

De zomer is eindelijk begonnen in Nieuw Zeeland, hoera! Nouja, die is al een tijdje aan de gang natuurlijk, maar we hebben zowaar een aantal erg lekkere dagen achter elkaar :-) Vandaar dat ik van het weekend lekker naar het strand ben geweest. Da’s maar een half uurtje rijden hier vandaan, dus erg relaxed!
Na de kerstvakantie heb ik bijna meteen weer een vakantie gehad; begin februari ben ik met Geoff (m’n collega waar ik vaak mee duik) naar Northland geweest om te gaan duiken. Northland is zo’n 10 uur rijden hier vandaan, dus hebben we de trip een beetje opgebroken door eerst in lake Taupo te gaan duiken. Da’s een vulkaan-krater en dat is best goed te zien! Overal lagen grote rotsblokken die vele jaren geleden omhoog gespuwd en weer naar beneden gevallen zijn en de helling van de bodem is behoorlijk steil natuurlijk. Na onze duik in Taupo zijn we doorgereden naar Auckland en hebben daar gegeten met Uma (m’n oud-collegaatje/vriendin) , die daar nu woont.
De volgende dag zijn we met Alan (een duikvriend vanuit Wellington die nu ook in Auckland woont) met z’n boot naar Goat Island gegaan en hebben we daar gedoken. Dat was m’n 100e duik! Het is “traditie” je 100e duik in je nakie te doen, maar met 2 mannen aan boord, heb ik dat toch maar achterwege gelaten ;-)
Die avond zijn we na een lekker dineetje doorgereden naar Northland Dive, waar we de volgende 5 dagen hebben gedoken. De accomodatie van Northland Dive is in een omgebouwde koeienstal, dus als melkmeisje van Fonterra voelde ik me daar heerlijk thuis natuurlijk :-)
De duiken die we met Northland Dive hebben gedaan waren echt enorm mooi. De eigenaren van Northland Dive hebben de Canterbury, een voormalig schip van de Nieuw Zeelandse marine, geprepareerd om in te duiken en gezonken. Dus ook daar heb ik rondom en zelfs ook een beetje in rondgekeken, erg gaaf! Vooral de anemonen die nu op het schip groeien waren geweldig; zoveel verschillende kleuren!!
Een andere favoriet van me was Cathedral Cave, een open onderwater-grot waar enorm grote eagle rays wonen. De “surge” (golven?) maakte de duik extra interessant; net of je in een achtbaan zat 
Eén dag konden we helaas niet duiken omdat het weer te slecht was (teveel wind) en toen zijn Geoff en ik naar Cape Reinga geweest. Dat is het meest noordelijke puntje van Nieuw Zeeland en daar “ontmoeten” de Tasmaanse zee en de pacifische oceaan elkaar. Dat geeft veel golven en kolkingen, super mooi om te zien! Daarnaast geloven de Maori dat daar de zielen van overleden mensen het land verlaten, dus het is ook best een spirituele plek.
Na al het duiken zijn Geoff en ik eerst gestopt in het Kauri (grote natieve bomen) museum en een Nederlandse winkel voor heerlijke Goudse kaas voordat we weer in Auckland hebben overnacht. Daarna weer een lange trip terug en toen kwamen we moe maar voldaan (hehehe) weer in Palmerston North aan.
In Palmerston North is trouwens sinds kort een vriend van me (of eigenlijk van Pascal) komen wonen, dus ik kan weer wat meer Nederlands kletsen, jeej!
Dirk en z’n vriendin Dee wonen nu iets van een maand in Nieuw Zeeland, dus ik kan ze flink wat tips geven over waar naartoe te gaan en wat leuk is om te doen!

Groetjes!
Laura

  • 17 Februari 2014 - 15:16

    Piebe:

    Lauwe reizen maak je Lau. te gekke natuur ook. Die kolking van de zee bij kaap Reienga staat op m'n verlanglijstje. Gaaf ook die zeeanemonen wat een schitterende kleuren. Ben benieuwd naar je volgende ontdekkingen. Groetjes

  • 20 Februari 2014 - 19:54

    Ad:

    Hallo Kanjer,

    Ik heb weer genoten van je verslag, maar nu weer ff gewoon aan het werk he.
    Groetjes van je ome Adje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Begin maart ga ik in Nieuw Zeeland werken, hier komen mijn verhalen weer op te staan! Mijn nummer hier: +64 21 028 65571 Mijn skype: dejong.laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 59066

Voorgaande reizen:

10 December 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Februari 2011 - 30 November -0001

wonen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: